nutrilon pepti + nutriton

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Diesel82, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hoi dames,

Even een vraag: sinds gister zijn wij op advies van het cb gestart met nutrilon pepti bij verdenking kma. Daar ons meiske ook reflux heeft moet er nutriton door heen. Nu is onze eerdere ervaring met nutriton dat ze er geobstipeerd door raakt. Ze kan echt niet zonder. Maar sinds we aan de pepti met nutriton zitten lijken de klachten van onrust en buikpijn toe te nemen. Kan het zo zijn dat het eerst erger word en na een aantal dagen beter? Of komt het dan toch door de nutriton en is er eventueel een ander alternatief? Word er zo onderhand een beetje moedeloos van.

Bedankt!

2. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Bekend verhaal... Hier hetzelfde.
    Ons meisje heeft ook reflux en KMA en krijgt daarom Pepti met Nutriton. We hebben de indruk dat ze er alleen maar verstopt van raakt en dat de onrust daardoor toeneemt. We hebben het geprobeerd zonder de Nutriton maar dan gooit ze haar voeding eruit. Krijgt jouw dochter medicatie voor de reflux? We krijgen Zantac en dat helpt goed tegen de reflux...
    Sinds vanmorgen krijgt ze Microlax om haar darmpjes toch leeg te krijgen. Wij zitten eigenlijk ook een beetje met de handen in het haar :(

3. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Onze dochter krijgt losec voor de reflux en dat helpt ook goed. Ja ik vind het echt verschrikkelijk om haar dit te moeten laten doorstaan. Zielig gewoon!

4. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou sowieso de JBPM van Natufood nemen. Daar zitten geen toevoegingen in. Mijn dochter kan daar prima haar ontlasting mee kwijt.

5. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    En waar haal ik dat?

6. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    meestal bij van die natuur/reformwinkels of biologische supermarkt misschien?

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

De natufood was hier geen succes, (ik zou het wel proberen hoor!), dus hier weer terug op nutriton en hebben uiteindelijk forlax gekregen en omdat dat nog niet voldoende hielp infacol erbij geadviseerd gekregen van de KA. Infacol kun je gewoon bij de drogist halen, en is een synthetische olie die de ontlasting weer soepeler maakt.

Deel Deze Pagina