water afkoken voor flesje of niet

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vvlinder, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb van de kraamhulp ook gehoord dat je lauw water uit de kraan kan gebruiken, dit heb ik dus ook gedaan. Mijn zoontje heeft niet veel last van krampjes.
    Ik zit er nu ook over na te denken om water te koken en in de koelkast te bewaren. Alleen word hier tips gegeven om het water voor gebruik even op te warmen in de magnetron. Maar er zijn ook veel mensen die zeggen dat magnetron gebruik slecht is voor het warmen van de voeding van een kindje. Hoe zit dat dan?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Magnetrongebruik is niet slecht (is nooit overtuigend bewezen), maar lauw/warm water uit de kraan dus wel. Dat gaat verder dan wel of geen last van krampjes, maar kan ook gevolgen hebben voor de gezondheid op de lange termijn. Als waterbedrijven het zelf afraden (voor iedereen, laat staan voor baby's) zou ik het risico gewoon nooit nemen.

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik kook 2x per 24 uur een kan water en dat gaat in de thermosfles. Inderdaad is warmwater uit de kraan erg vies en het ruikt al vies vind ik dus ik geef het ook niet aan mijn kind. Ik doe ongeveer 50% heet gekookt water in het flesje en dan wat koud water uit de kraan.

Grappig trouwens dat die adviezen zooooo anders zijn elke keer. Bij m'n eerste mocht ik het ook uit de kraan pakken en bij de 2e moest ik melk aanmaken met koud kraanwater en moest de fles in een beker/pannetje heet water opgewarm worden (zeer omslachtig en energievretend om voor elke maaltijd de waterkoker aan te moeten zetten..)

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik kook s ochtends in de waterkoker een grote hoeveelheid en dat warm ik voor iedere voeding op, dan pas de poeder erbij. Als ik het per ongeluk te warm opwarm even wat koud water uit de kraan erbij :).

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja idd zo ga ik het denk ik ook doen...
    Of gwn de barleduc en dan opwarmen

Deel Deze Pagina