Ik vroeg mij af of ik mijn zoontje van 8 welen extra een flesje met 10 cc water tussendoor mag geven? Ik geef kv.
Hier n dame van 9 weken.. Ha zei, beter wat afgekoelde dunne voeding dan puur water.. Dus ipv 60/2 doe je 30/1 en aanvullen met koud water tot 60..
Mag best maar dan op zelfde manier warm maken als met fv... Je kan ook 10cc bij de kv extra erbij doen...
Ik geef bv, maar mocht met dit weer gewoon afgekoeld gekookt water bijgeven maximaal 3x per dag 30cc.
Ik had gister ergens gelezen dat het met bv niet nodig is en zelfs af te raden. Denk dat ze met Kv ook gewoon voldoende vocht binnen krijgen. Anders miss ietsje meer water erbij doen
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - In de zomer: geen extra water bij borstvoeding geven
met bv heb ik er geen verstand van, ik zou OF een extra flesje 30/1 of 60/2 bijmaken of 10cc extra in de fles doen.
Nou, mijn dochter is bijna 5 weken, maar zij krijgt van mij echt wel een flesje water naast de bv. Soms wil ze echt geen (afgekolfde) melk drinken, maar water drinkt ze wel en vindt ze heerlijk en wordt ze weer even rustig van.
Ik gaf mijn dochtertje ook gewoon een beetje water, vond ze wel lekker en gaf eerst borstvoeding.. water kan geen kwaad, zit niks verkeerds in.
Zolang een baby met kv nog goede plasluiers heeft is extra water niet nodig. Bij bv gewoon extra aanleggen...
hier krijgt de kleine meid ook gewoon water tussendoor hoor, de teller staat hier op 31 graden. dan laat ik het wel uit mijn hoofd om haar tussen de voedingen niks te geven, dat is dan 4 uren zonder vocht!
je hebt toch kans dat je kind minder voedingsstoffen binnenkrijgt als je water geeft. Ik geef gewoon wanneer ze wil. En dat zijn meer voedingen dan op minder warme dagen.
Ik leg mijn dochter vaker aan en ze drinkt dus vaker kleine voedingen. Water is nergens voor nodig, Bij fles zou ik vaker kleinere flessen geven met extra water.
Onze kleine meid is ook 8 weken en krijgt kv. Ze is 5 weken te vroeg geboren dus we staan nog wat vaker onder controle van de kinderarts. Ik had toevallig gister die vraag ook gesteld en zij vertelde me dat als een baby voldoende plast (en geen diarree) bijgeven van water echt niet nodig is. Als je dat toch wil liever dan de fles iets aanlengen met 10 cc extra water. Anderhalve week geleden, toen het ook zo warm was, was ze koortsig met veel diarree en mocht ik van de huisarts wat water tussendoor geven... dat nam ze absoluut niet aan, vandaar ik gister die vraag ook stelde bij de kinderarts. Ik doe dus voor eigen gemoedsrust met dit warme weer gewoon iets meer water bij de melk
ik zou echt geen extra water tussendoor aanbieden, 4 uur zonder vocht is geen enkel probleem, dat is voor die kleintjes meer dan voldoende
Mijn dochtertje heeft vandaag ook extreme dorst. Ik heb maar extra flesjes gegeven want ik zat enorm te twijfelen of ik water zou geven of niet. Ik denk dat ik dat toch maar ga doen morgen als het weer zo warm wordt.