Zindelijk maar ook weer niet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door paars, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Meiden ik weet niet meer hoe ik dit moet hebben!!

Mijn zoontje van 3,5 jaar is met plassen al een half jaar misschien ook wel al langer zindelijk.
    Hij draagt vanaf toen geen luier meer overdag.
    Poepen geeft hij duidelijk aan maar hij durft volgens mij niet!!
    Op de wc en dr weer af gaat soms een half uur door en uiteindelijk ligt het op de grond of zit het in zijn broek. Ook vaak nog in de luier sochtends.
    Nu is hij al een week snachts droog en wil ik zijn luier ook snachts af laten.

Maar wat moet ik met dat poepen aan???
    Vorige week is het een keer gelukt op de wc wat een hel zeg! Hij roept alleen maar au au nee nee. Heb hem tegengehouden en liet het later lopen in de wc. Hij kwam er achter dat het dus niet au deed en niet eng was. Ik trots en hem flink beloond.

Maar daarna gewoon weer hetzelfde verhaal schreeuwen wanneer hij op de wc zit en hij voelt dat hij moet poepen.

Wat moet ik hier nou mee aan??

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Veel kinderen zijn bang om te poepen aan het begin. Rustig blijven, niet teveel forceren. Heb je het ook al geprobeerd op de po? Misschien vind hij dat minder eng. En verder belonen met stickers of een klein kadootje als hij gepoept heeft.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Toen onze meid per ongeluk een keer op de wc had gepoept (met veel huilen) zijn we begonnen met de sticker-methode. De eerste paar keer moest ze nog wel huilen, maar een sticker plakken (en een kado na 5 stickers) trokken haar over de streep. Ze heeft het lang 'eng' gevonden, want pas sinds kort hoeft haar knuffel niet meer mee met poepen. En ze doet het al op de wc sinds april ofzo..

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hier geen poepprobleem, dus ik heb er geen ervaring mee. Ik zou in ieder geval niet forceren.

Heb je een kinderboerderij bij jou in de buurt? Misschien kun je eens poepjes gaan kijken van de verschillende dieren: konijnen, schapen, koeien, pony's, geitjes, vogels, enz. Dan ziet je zoontje dat iedereen 'poepjes' doet, maar dat hij het, als een grote jongen, op de wc/pot mag doen. Nouja, verzin er wat bij, zou ik zeggen.

Maar daarvoor zou ik uitsluiten of er iets is. Heeft jouw zoontje last van harde poep? Goed drinken helpt. Tegen mijn dochter zeg ik (nu nog steeds) dat ze goed moet drinken, anders doen de 'poepjes' pijn.

Of misschien kun je als hij aangeeft dat hij moet poepen een beetje vaseline tussen zijn billen smeren. Dat heb ik hier wel eens gedaan als ze last van harde poep had. Dat hielp goed.

Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand een verhaal vertelde over wat poep is. "Eten heb je nodig om te groeien, maar je buikje haalt alleen het goed eruit. De rest poep je uit." Bij haar dochter hielp dat prima.

Hopelijk heb je iets aan het bovenstaande. Veel succes ermee.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    rustig blijven mijn zoontje wilde met 3 jaar dat ook niet maar met 3 jaar en 3 maanden was die ineens dag en nacht zinderlijk ook met poepen.
    poepen vond die met 3 jaar nog lastig maar geduld en idd hem flink belonen met een poep

hier kreeg die in begin toen die ook angst had een kleine auto;tje cadeau bij 2 x poepen toen bij 4 x poepen toen bij 5 x toen bij 10 x en toen helemaal niet meer gewoon mini autotje heeft goed geholpen
    met 3 jaar en 3 maand alles op wc ook snachts

Deel Deze Pagina