Ik zou voor nieuwjaar nieuw bedlinen willen voor mijn zoontje. Nu vind ik die in de babyspeciaalzaak best wel prijzig en vroeg mij af of de kwaliteit van ikea bedlinnen naar behoren was.
De goedkopere bedlinnen van ikea voor kinderbedden (bv9.99 euro) vind ik minder dan die van 15-16 euro daar ben ik gewoon tevreden over !
Ik vind het steeds vaker een nadeel dat de dekbed hoezen van de Ikea geen instopstrook heeft. Mijn zoontje trekt zichzelf altijd bloot met een hoes van de Ikea. Dus ik zat eraan te denken om alle ikea hoezen in de kliko te gooien en maar nieuwe bij de Hema te gaan halen als ze in de aanbieding zijn. Dat zijn ze best regelmatig vind ik....
ja idd kussenslopen zijn kleiner (50x50? )dus die koop ik apart in een effen kleurtje verder ben ik er tevreden over!
Ikea heeft afwijkende maten in dekbedden, overtrekken en kussens. Bij Hema of leen bakker kun je ook nog kijken.
Ik heb voor mijn zoon 2 hoezen van de Ikea, maar ook een dekbed. Op zich een hele goede kwaliteit, kleuren blijven mooi in de wasmachine, alleen jammer dat op dit dekbed dus geen hoezen van bv. de Hema passen...
Als je ook de kussens vn de ikea gebruikt, passen de kussenslopen perfct! De hele goedkope worden snel lelijk. Iets duurdere blijven mooi!
Idd die kussenslopen zijn kleiner. Voor mij daarom dus geen ikea meer. Leen bakker heeft ook altijd leuke sets en is ook niet zo duur.
Ik werk nu tegenover de ikea en in de lunchpauze ga ik 1 x in de week even slenteren. Ik kom daar dan van die 5 euro sets tegen (2 persoonbed) en ik vind ze prima! Heb er 1 al een jaar of 3 en die ziet er ook nog goed uit en ook nog niet versleten ofzo. De kussenslopen zijn idd wel wat kleiner maar er liggen hier tig kussens op bed dus ik vind dat niet zo'n probleem.
Anders even naar de Jysk, die hebben vaak leuke kinderdekbedovertrekken. Ikea is wel goed, maar idd afwijkende maten.
bij de Jysk haal ik ook dekbedovertrekken voor Chloe. ze hebben nu weer hele leuke in de aanbieding, met pinquins en uiltjes, heel grappig!
Ik koop mijn dekbedovertrekken bij de zeeman en ik vind dat ook goede kwaliteit. Van de wibra ben ik niet zo enthousiast