Meestal sta ik er 5 min onder...natmaken, inzepen afspoelen en wegwezen. Soms als ik het heel erg koud heb, sta ik er 10 min onder. Langer niet, verveel me onder de douche haha. Mijn man kan soms wel 20 min onder de douche staan, scheren en tandenpoetsen. Ik stoor me daar mateloos aan haha
Wij gaan eigenlijk altijd in bad maar ik zet gerust het bad aan voor 10 minuutjes erin te zitten. Als ik ergens niet op zou willen besparen is het water. vind het altijd zo heerlijk om lekker te douche of badderen!
Ik douche een minuut of 10,mijn man 15 denk ik,kids gaan in bad. we krijgen elk jaar iets terug van eneco dus ach....
we hebben het ook net ingevuld en we hebben afgelopen jaar 76 kuub verbruikt, we zijn met tweeen dus weet niet of het veel is maar we betalen elke maand 40 euro dus we zullen wel wat terug krijgen
Wij douchen vaak een minuut of 10, maar meestal staan de kinderen er samen onder en in het weekend douchen we vaak zelfs met zijn viertjes, dus als je het per persoon bekijkt, valt het zo wel mee. De kinderen gaan vaak eens per week ook in bad, maar dan doe ik het bad denk ik 1/3 vol, meer is niet nodig vind ik voor die kleintjes.
Ik douche 5 minuten. En als ik een dag vrij ben douche ik 20 minuten. Maar dan ben ik wel m'n lichaam aan het scrubben en ontharen met ontharingscreme. Okselhaartjes doe ik elke dag hoor en ook m'n bikini lijn en 1 klein irritant klein haartje bij m'n tepel LOL.
Ik sta meestal 20 minuten te douchen. Was een paar jaar geleden makkelijk een half uur. Nu heb ik gewoon de rust niet meer om er lekker onder te staan niksen, doe het wel nog maar na 5 minuten ben ik wel uitgedoucht zonder dat ik sta te wassen. Als het echt te lang duurt zet mijn man altijd beneden de kraan aan dan ben ik er zo uit.
Ik douche iedere ochtend voor ik moet werken zo'n 5 a 10 minuten.. langer niet, want daar heb ik geen tijd voor.. Wij maken de douche ook onder het douchen schoon.. kwartier voor dien de tegels etc insprayen en dan tijdens het douchen schoonmaken..
Hier ook meestal een minuut of 5, als je schoon bent ben je schoon toch... Met haren wassen duurt het altijd wat langer, minuut of 10. Vriendlief kan er in het weekend wel 20 minuten onder staan maar doordeweeks ook 5. Hij doucht soms wel twee keer op een dag, het is nogal een kruik die vent van mij en daar kan ie mooi afkoelen hihi. Vorig jaar 87 m3 verbruikt, jaar daarvoor ook zoiets. Daaaar weer voor woonden we in een huurwoning zonder waterbesparende douchekop en daar verbruikten we een stuk meer. Ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden met de kleine! Meer wasjes, meer badjes...
Mijn vriend douched elke dag zo rond de 10 minuten. Ikzelf elke dag zo rond de 5 a 6 minuten. Ik was mijn haar, zeep mezelf in, afspoelen en klaar. Zie het nut niet van 20 minuten douchen eerlijk gezegd... Dochterlief gaat elke dag in bad of onder de douche totdat ze klaar is..
wij hebben een boiler...van 80 liter... Wij(njaa ik) letten daar wel een beetje op dus... aangezien dat ding savonds automatisch gaat opwarmen vanaf 11 uur vind ik het zonde om voor overdag het water op te maken en m dan zelf aan te zetten.. terwijl ie savonds toch aangaat
heb een waterbesparende douchekop,. en straal is gewoon warm en krachtig hoor wij douchen max 10 min... moeten ook wel, want met 6 man die smorgens moeten douchen, wassen etc zou het anders al qua tijd de spuigaten uitlopen.. dus iedereen heeft max 15 min op de badkamer.
wij doen niet bewust zuinig, maar zijn met een minuut of 10 douchen ook wel helemaal klaar. Is niet lang wat ik uit mn omgeving hoor. Mijn man doucht meestal met onze dochter en dan staan ze er samen wel langer onder dan 10 minuuten, maar das ook voor 2 man dan.
manlief is meestal vrij snel met douchen.....maar ik kan er echt veeeeeeeeeeeeeel te lang nutteloos onder staan en wat is dat toch lekker als de oudste onder de douche gaat zijn we ook snel een half uur soms wel een uur verder is een echte waterrat haha
No way dat ik mn kind of mezelf of wie dan ook niet een half uur tot een uur onder de douche laat staan! Ben je serieus een paar honder liter schoon water verder. Kan niemand dat wat ballen van de langdouchers? Ik doe hier de kindjes samen even snel douchen of in het badje. Water uit het badje laat ik vaak staan om het toilet mee door te spoelen. Voel me echt ontzettend schuldig als ik te lang douche.
Ik probeer zo kort mogelijk te douchen. Dat moet ook wel, want ik lig zo lang mogelijk in bed Ik vind dat in de winter wel moeilijker, brrrr, die badkamer is zo koud! We hebben op de stortbakken van de wc's zo'n stopknop voor de kleinere eh, behoeften. Dat bespaart een enorme sloot water die we eerder gewoon wegspoelden in ons oude huis (daar hadden we zo'n ouderwetse hoge storbak met touwtje). We hebben een waterbesparende doucheknop. We hebben geen afwasmachine, maar wassen af in een sopje (een teiltje vol maar wel afgespoeld anders vind ik het zo vies afwassen). Verder wil ik eigenlijk beginnen om het douchewater dat wegloopt als de douche nog moet opwarmen op te vangen in een schone emmer - die we dan weer kunnen gebruiken voor thee enzo. Maar dat vereist wat gedoe. Ik vind het doodzonde om water te verspillen. Niet alleen voor de kosten, maar zeker ook voor het milieu. Ben daarom ook vrij zuinig met zeep en schoonmaakmiddelen.