Water besparen.... of gewoon lekker rustig douchen? :D

Discussie in 'De lounge' gestart door Soumayyaah, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ik geloof het met jullie bedragen, wij betalen ook 13 euro per maand.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

manyana@ ja ik zou dat toch es uitzoeken hoor als ik jou was... dat kan bijna niet joh... idd wie weet een lek ofzo

wij betaalden in ons oude huis 52 euro per 3 maanden. nu weet ik het niet maar zal nog wel zoiets zijn. misschien wat meer. we hebben een groter huis met vloerverwarming dus dat zal wat meer zijn en een kleintje erbij dus wat meer was

3. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Ik ben zelf binnen 15 min klaar. Ik heb ook een allergie voor kalk in het water, dus lang douchen doe ik niet vaak. Op een zondagmiddag ga ik bv om te ontspannen wel wat langer, en dan maakt mn allergie mij ook even niet uit. Ik krijg altijd rode vlekken in mn gezicht, en op zondag ga ik amper de deur uit, dus vind ik het wel best.

Mijn vriend douched wel lang. En ook hij geen haartjes om te wassen :p Dus stiekem hou ik hem in de gaten als hij gaat douchen. Want hij kan er soms 45 min onder staan. En dat elke keer! Ja doei. Dat vind ik wel zonde.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Doen jullie trouwens ook zo zoveel mogelijk na 11e savonds wassen ed en in t weekend?

Dan is het ook goedkoper he...;)

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Douchen is voor mij: straal aan, inzepen, afspoelen en afdrogen. Als ik lekker van het warme water wil genieten ga ik lekker in bad liggen, dat doe ik dan echt niet staand.

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Dat is als je daarvoor gekozen hebt, wij hebben dat niet. Ik was en ben overdag ook veel thuis dus dan scheelt het niet, geloof dat het overdag zelfs duurder is met dat abonnement.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Inderdaad, dat avond en weekendtarief zit niet standaard bij elk Electra/gas/water abbo

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toen ik nog bij mijn ouder thuis woonden werd ik er vaak onderuit gejaagd. Dat stond ik heerlijk te dagdromen onder de douche. En toen douchte ik echt dagelijks. Om eerlijk te zijn doe ik dat niet meer. Ik was mezelf ook wel vaak gewoon. Maar als ik douche (ongeveer 3x per week) dan kijk ik niet op de klok. Niet dat ik er een uur onder sta hoor. Maar ik haast me zeker niet. Ik ga zo naar bed en heb het koud, dus dan ga ik even lekker douchen om op te warmen. En dan poets ik mijn tanden onder de douche, zodat ik er langer onder kan blijven staan, zonder dat het tijd kost en ik later naar bed ga. In het weekend neem ik, als dat kan, ook wel uitgebreid de tijd om me te scheren, shampoo, conditioner, haarmasker. Ondertussen gezicht, lijf en voeten scrubben. Heerlijk!

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Hooguit 10 minuten met haren wassen.
    soms al ik veel pijn heb of me erg gespannen voel langer.

Vind het zo zonde van het water.
    Drinkwater zuiveren is een heel proces en ik vind dat we daar met zijn allen echt bewust mee om moeten gaan.
    Het is toch te gek voor woorden dat je een uur water door het putje spoelt terwijl ergens anders mensen met emmers lopen te sjouwen
    (ik ben echt geen wereldverbeteraar of wollensokkentype maar dit is toch echt een kwestie van gezond verstand)

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Voor de mensen die 13 euro per maand kwijt zijn, hoevaak douchen jullie en zitten daar ook badeigenaren tussen?

Wij betalen 54 euro en zijn nog met z'n tweetjes, zijn wel badliefhebbers maar :(

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij douchen dan heel kort als ik het zo lees :). Ik douche hooguit 5 minuten, als ik m'n haren was misschien hooguit 10 minuten. Op zondag sta ik er iets langer onder, want dan maak ik de douche schoon. Maar als ik de muren schoonmaak gaat de douche wel even uit :), dus ik sta langer in de douche maar gebruikt nauwelijks meer water.
    Ik vind lang douchen op zich wel lekker, maar ik vind het echt zonde van het water en het geld. Wij betalen per maand 16 euro aan water (incl. de jaarlijkse belasting is het 35 euro per maand). Hebben wel een vaatwasser en wassen 4 a 5 wasjes per week, maar dat vind ik wel nuttig, een half uur lang douchen niet ;)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij douchen elke ochtend en als we gesport hebben ook 's avonds. Wij hebben een bad, maar die wordt eigenlijk alleen door de kinderen gebruikt, 3 a 4 keer per week. Als ik alleen ben met de kinderen doucht Eva als ik Lisa aan het aankleden ben, maar dit gebeurt maar 1 keer per week meestal. Verder dus elke dag de vaatwasser en 4 a 5 wassen per week.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik douche 10 minuten normaal gesproken

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    MMarianne: hier douchen er 4 dagelijks, en 2 gaan dagelijks samen in bad , ook gaan we zelf regelmatig in bad
    vaatwasser draait minimaal 1 keer per dag en ook elke dag een wasmachine draaien.
    wij betalen meen ik 18 euro per maand

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij betalen 22 euro per maand.
    Gezin met 2 kids, mijn dochter doucht dagelijks.
    Mijn zoontje gaat vanwege eczeem niet dagelijks.
    Wij douchen ook dagelijks, maar mijn man ook vaak op de sportclub haha.

De kinderen gaan 1x per week in bad.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat is alleen als je gekozen hebt voor daltarief en is volgens mij niet van toepassing op water maar op energie. Wij hebben daar niet voor gekozen omdat de was dan de rest van de nacht in de machine zit - vind ik niet erg fris. We wassen gewoon zodra we volle wasmanden hebben. We hebben een redelijk zuinige machine, dat scheelt ook.

Ik weet eigenlijk niet precies wat we per maand kwijt zijn. Volgens mij iets van 30 of 40 euro. Prijs scheelt volgens mij per gemeente ook. ?

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dank voor jullie antwoorden.

Wij douchen beide elke dag, snelle douchjes zijn dat...in het weekend manlief wat uitgebreider.
    Gaan gemiddeld 2/3 keer per week (samen) in bad.
    Wasmachine draait gemiddeld 4 keer per week.
    Vaatwasser elke dag 1 keer.

Wij betalen trouwens 45 euro pm en geen 54 maar blijft veel vergeleken met jullie, toch maar eens nakijken...en dit is het bedrag wat de pwn afschrijft, sommige hebben het over inclusief of exclusief belasting.
    Dat is toch een hele aparte rekening en per gemeente verschillend?!?

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bij betalen dus ongeveer 52 euro per 3 maanden ( toen, nu weet ik het nog niet)
    waren toen met drie. elke dag douchen allemaal
    elke dag wel een was of soms 2
    toen nog geen vaatwasser

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

Wij hebben alleen maar een bad, dus gaan ook alleen maar een bad en betalen 25 euro per maand (incl heffing waterschap e.d. zonder bijbetaling) en we hebben 2 kinderen, we hebben afgelopen jaar 90m3 verbruikt...

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

Bij ons word dat samen gedaan, Brabant Water. Ik krijg geen aparte heffingsaanslag ofzo, dat vind ik op zich wel prettig maar is wel belangrijk voor vergelijk idd. Bij ons zit in die 25 euro echt ALLES inbegrepen!

Deel Deze Pagina