Hond snachts uitlaten

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Afgelopen weekend naar centerparcs geweest en de pup heeft t geweldig gedaan! Niks meer in huis geplast en ging gewoon in de bench slapen als wij weg gingen en in de nacht, al had ie er om half 6 genoeg van en dan mocht ie in de woonkamer lopen. Hij piept 10 minuten en legt zich er bij neer en gaat slapen.

Overdag laat ik em om de 3uur uit en dit gaat super, alleen houd ie dit ritme snachts ook aan, hoe kan ik dit eruit krijgen? Ik doe dit nu 4 weken en begint op te breken. Zelfs mn kinderen sliepen eerder door :p ( ok, daar heb ik wel mazzel mee haha )

Iemand tips?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De hond ouder laten worden :D Sorry meid je hebt een pup in huis en dat zal hij je laten weten ook.
    Het enige wat er moet gebeuren is dat je hondje groter moet groeien en daarmee zal ook de tijdsspanne tussen de uitlaatrondjes groter gaan worden.

Volgens mij doe je al een aantal zaken om ongelukjes te voorkomen, op tijd uitlaten na eten, slapen en spelen enzo, 's avonds geen water meer na een bepaalde tijd etc. Tenminste dat is wat ik me herinner van je andere topics over puppemans. Misschien eerder op de avond voer geven?

3. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ja ik ben op een gegeven moment overdag overgegaan op zijn ritme en naarmate hij groter werd liet hij er dus ook meer tijd tussen zitten. s Nachts meldde hij zich ook uit zichzelf en op een gegeven moment dus niet meer. Hoe laat ga je er s avonds met hem uit voor de laatste ronde?

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als hij echt zo vaak moet 's avonds, dan zou ik hem gewoon een plasje laten doen in de tuin ipv diep in de nacht uitlaten, e dan 's morgens vroeg gelijk uitlaten

naarmate dat hij ouder word gaat dat 's nachts plassen er toch af omdat hij het dan beter op kan houden

5. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Je zegt dat je je pup altijd om de 3 uur uitlaat. Misschien zit daar juist wel het probleem. De pup heeft een vast ritme en is daar op ingesteld.
    Ons hondje heeft nooit een ritme gehad en sliep vanaf nacht 1 door. We gingen soms na 2 uur naar buiten, soms na 4 uur....wanneer het ons uitkwam. Natuurlijk wel rekening houdend met het feit dat pups vaak moeten plassen na spelen en drinken.
    En nu is het ideaal dat we haar nergens aan hebben laten wennen. Als we tot 10 willen uitslapen dan kan dat, en als we om 5 uur opstaan vind ze het ook best.
    Misschien werkt het ook wel als je die 3 uur wat langer gaat maken, bijvoorbeeld om de 3,5 en zo elke dag/week een beetje langer.

6. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    wij zijn hier 's nachts blijven uitgaan tot ze 4 weken totaal niets meer in huis had gedaan
    dat zou het moment zijn waarop je echt kan zeggen dat je hond zindelijk is
    vanaf de 4 weken droog lieten we haar om half 12 's avonds uit en dan in de ochtend rond 7 uur

nu is ze groter met een grotere blaas en gaat ze van half 8 's avonds tot 9 uur naar buiten
    we hebben een hele grote wei met vele hondeneigenaars en dat is het uur dat we met z'n allen samen komen om de honden samen te laten spelen
    ze gaat terug buiten rond 8 uur 's ochtens .. behalve in het weekend dan is het meestal wat later

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wij hebben Mexx vanaf 21.00 uur niet meer laten drinken.
    Dan om 22.30 uur er uit voor een laatste rondje en de nacht eigenlijk niet gereageerd.
    Ik kon op den duur wel horen of er iets aan de hand was of dat het aandacht was.

Je weet dat hij het kan want op vakantie kon hij het ook dus thuis volhouden.

Deel Deze Pagina