Water bevalling thuis

Discussion in 'De bevalling' started by Reda, Feb 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Reda

Reda Lid

Sep 30, 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    De zoekfunctie heb ik geraadpleegd en wat informatie gevonden over thuis in het water bevallen, maar geen recente berichten. Vandaar dat ik dit nieuwe onderwerp open.

Mijn verloskundige doet bad bevallingen, dat heb ik nagevraagd. Woensdagavond heb ik een afspraak en wil ik dit verder bespreken.

Van de week kreeg ik opeens enorme bevallingsangst met enge dromen en noem maar op. Geen idee waar dat vandaan kwam (ben nu 25 weken). Het bevallen in een bad lijkt me rustgevender en lijkt me voor jezelf prettiger dan open en bloot op bed liggen.
    Daarnaast schijnt er een mindere kans op inscheuren etc. te zijn. Toch ben ik er nog niet helemaal uit, gelukkig heb ik nog even de tijd om keuzes te maken.

Een aantal vragen:

- Wie is er recent in bad bevallen of wil dit gaan doen?
    - Heb je een bad gehuurd of gekocht? Wie heeft er ervaring met de opblaasbaden die je kunt kopen?
    - Wat zijn de voor- en nadelen?
    - Tips?

2. Wen9

Wen9 Lid

Jul 30, 2013
    43
    0
    0
    NULL
    Ik lees mee! Het bad staat hier al klaar, ik ga namelijk ook thuis in bad bevallen. Heb hem geleend van mijn vroedvrouw...

3. Blinq

Blinq Bekend lid

Jan 12, 2011
    708
    0
    0
    Ik wil ook graag in bad gaan bevallen. Moet het nog voorleggen aan de vk volgende week, maar verwacht geen problemen. Wil in ieder geval gaan huren omdat dit voor ons het laatste kindje gaat zijn en ik het dan zonde vind om ge kopen. Heb er ook veel over gelezen en het lijkt me voor mij als de baby het rustigst. Je kunt ook eens kijken op het dragen en voeden forum. Daar kun je ook veel informatie vinden over badbevallingen en ervaringen daar mee.

4. Reda

Reda Lid

Sep 30, 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk zelf aan het op blaas bad dat je later ook nog in de tuin kunt gebruiken van ooievaar. Dit is even duur als huren en dan heb je tenminste daarna er nog wat aan en bij eventuele volgende zwangerschappen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ga in bad bevallen :D
    Wel in het kraamhotel omdat ik het prettiger vindt mocht er iets zijn ik binnen 2 minuten bij een gyn kan zijn.
    Wij nemen een huurbad mee omdat het ligbad gewoon te hard en te klein is. Ook gaat mijn partner mee in bad, en kan hij me masseren (met de technieken van haptonomie cursus) ook luisteren we samen naar cd Hypnobirthing. Ook zal hij de baby opvangen. Een opblaasbad kan prima anders worden ze niet verkocht, maar echt comfortabel lijkt het niet, ook zit hier geen verwarmingselement bij. je kan je dus ook niet afzetten tegen de rand tijdens het persen. Het is maar net wat je wilt..

Share This Page