water bijgeven bij bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door vosje2000, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dat artikel op de site van bv gaat over pasgeboren babies. Ik ben meer geinteresseerd naar babies van een half jaar.
    Ik ga Eva in principe geen water geven maar ben erg benieuwd.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Esli: het komt niet op een daar dagen hoor.
    @Amaranta: je kunt gewoon water bijgeven maar ook na 6 maanden moet het niet, het kan als jij dat wilt.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    zucht.. mijn vader gister weer.. Mag hij geen water van je? paaaap hij hoeft geen water.. hij drinkt bij mij. :rolleyes:

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @vosje: herkenbaar hoor, Marc komt ook met name in de middag om het uur, maar ja, ik heb ook meer dorst met deze hitte....

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hahah schoonmoeder wou gisteren ook water geven. Heb ik daar op zich geen problemen mee. Maar ze wou hem een flesje geven. Hij drinkt al maaaaanden niet meer uit een flesje. Deze grote jongen drinkt gewoon uit een beker.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :D

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) grote vent hoor! Al uit de beker!

Wij geven ook geen extra water. Drinken doen ze bij mij of afgekolfde melk, verder niets. (oei nu lijk ik wel ineens erg streng) Maar in melk zitten ook nog voedingstoffen etc, in water zit gewoonweg niets, vandaar mijn/onze keuze hierin.

8. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Ik heb een paar dagen geleden ook eens water geven, uit een rietjesbeker. Maar eigenlijk meer omdat ik het grappig vond dan omdat ik dacht dat hij het nodig had. Hij kreeg het wel omhoog in zijn mond, dat vond ik al heel knap! Maar hij liet het vervolgens gewoon uit zijn mond lopen :). Maar dat is dan weer niet zo erg met dit weer :D.

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Marijn krijgt af en toe wel wat slokjes water. Hij drinkt overdag erg slecht aan de borst nl. Ik kan hetn aanleggen wat ik wil maar hij drinkt gewoon weg niet. Soms lukt afgekolfde melk maar vaak ook niet. Dan toch maar wat water met dit warme weer.

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    wow, ready, knap hoor, met een rietje. rietjes snapt onze Jo (ondanks herhaalde pogingen) niets van. tuitbeker werkt hier het best. zo schattig: hoofd ver achterover en keihard zuigen/drinken tot ie bijna stikt in t water. hijgend komt ie dan weer 'boven water'. we knoeien af en toe ook lekker met een bekertje. op t kdv geven ze alles nog steeds in flesjes aan deze grote jongen ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe doen jullie dat als jullie aan het werk zijn en er dus afgekolfde melk gegeven wordt? Extra melk geven? Of toch wat water tussendoor? En wat is er niet goed aan om eerder dan met 6 maanden water te geven, waarom zou het onder bijvoeding vallen, er zit toch niet echt iets in? Voor mijn gevoel geef ik ook liever nog geen water, maar ik vind het ook zonde als ze misschien een klein flesje afgekolfde melk helemaal niet wil. Bij mij drinkt ze trouwens ook niet meer of vaker nu het zo warm is.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!

13. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geef op het KDV een extra flesje mee. Als die niet op gaat (Gijs drinkt normaal 200 cc, ik geef dan nog eens een flesje van ongeveer 100 cc extra mee), dan neem ik die gewoon weer mee naar huis om dit later nog eens te geven.

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat je zou kunnen doen , is 's ochtends vroeg een extra kolfbeurt inlassen. deze hoeveelheid meegegeven naast de andere flesjes.
    Uiteraard koel laten bewaren. Is er 's avonds niet van gedronken,of maar een gedeelte, dan kan je het restant alsnog invriezen.
    Probleem opgelost :D

15. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Misschien dat water een vol gevoel geeft aan de baby? En dan een voeding overslaat ofzo? Is zowel voor de baby als voor de borst niet goed lijkt me.
    Ik weet het ook niet.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kolf 's avonds meestal (sowieso de dag voordat ik moet werken), tussen de 100 en 160 ml (ligt eraan hoe lang na de laatste voeding) en ik kolf op mijn werk 2,5 voeding terwijl Eva in principe 2 voedingen drinkt.
    Ik heb nu dus ook gekolfd en als het niet gebruikt wordt gaat het de vriezer in. Bij het kdv straks wil ik het ook zo doen. Ik kolf trouwens liever 's avonds dan 's ochtends, 's ochtends ben ik niet op m'n best zeg maar ;).

De reden dat ik op deze vraag kwam, is dat het cb zei dat mijn vriend (hij was vandaag even langs) wel wat water kon geven tussendoor, omdat het zo warm was. Aan de andere kant, moest ik haar maar vaker aanleggen, want ze is de afgelopen week maar 50 gram aangekomen. Als ik dit zo na elkaar lees, geloof ik dat ik dus beter gewoon wat melk kan laten geven.

Ik geloof dat ik die adviezen maar beter kan vergeten. Als Eva dorst heeft krijgt ze gewoon nog wat melk en wat betreft die 50 gram aangekomen, ze krijgt echt wanneer ze wil en ze kan het ook wel hebben als ze een keer wat minder aankomt ;).

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy, ik zou idd ook gewoon lekker melk geven. Das voedzaam voor die kleine meid, en nog lekker ook! (tenminste, ik heb het nog nooit geproefd maar die kinders vinden het allemaal verrukkelijk! ;) )

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik blijf mij verbazen over die cb-adviezen *schudt hoofd*

19. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    dat klinkt verstandig snoopy, wat jij zegt! en dus niet wat je cb zegt...

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, er is 1 wijkverpleegkundige die heel goed is, de ander is een betweter met 'verkeerde' adviezen. Die wilde ook dat ik Eva ging inbakeren, ook toen ik zei dat dat voor mij niet goed voelde. Heb het dus ook lekker niet gedaan en dit keer luister ik ook al niet ;).

Deel Deze Pagina