water drinken met 4 maanden..mag dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ramona82, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    dag mama's , om gyano een beetje aan een fles te laten wennen , heb ik hem al een paar x een flesje (leeg) gegeven om te voelen en te kijken...
    vanmorgen dacht ik , doe er een een beetje water in :rolleyes: nou meneer had het ontdekt! er komt ook iets uit hahaha dus hij heeft een paar slokjes gedronken :) maar kan dat kwaad? want ik weet niet of ze met deze leeftijd al water mogen drinken :(
    groetjes van Ramona

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou niet weten waarom hij geen water mag drinken, zolang het niet zoveel is dat hij zijn melk niet meer wil. Dus af en toe een slokje kan denk ik geen kwaad.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoe zit het met het spugen? Als ie nog steeds iedere keer wat spuugt (en niet alleen net na de voeding) zou ik hem geen flesjes met water gaan geven. Dit omdat er dan steeds weer wat in het maagje komt, wat dan dus misschien weer te veel word voor hem, en hij het er dan weer uit gaat gooien. (volg je me nog?)
    Groetjes.

Owja, om te oefenen zou ik zeggen kolf wat melk af, geef die via het flesje en leg hem daarna nog even lekker aan zodat ie zn buikje kan vullen. Maar toch ook aan het flesje went.

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    water kan geen kwaad hoor.

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    het spugen is sinds gister minder (vandaag helemaal niet) hij heeft nu wel een paar x de hik gehad :) die had hij ook allang niet meer gehad..
    maar gelukkig kan het slokje van vandaag geen kwaad haha ooit zal hij het toch moeten leren drinken...nu weet ik tenminste dat hij het niet vies vind ;)
    grtz Ramona

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, precies, als hij niet meer spuugt is het een ander verhaal. Maar ik dacht dat ie nog steeds de hele dag spuugde. Dus nee, een paar slokjes wat er kan geen kwaad :D

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Water mag hoor!

8. luuus

luuus Niet meer actief

water kan gewoon indd wij geven het al vanaf de 1ste maand

9. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

een beetje water tussendoor kan geen kwaad hoor. zeker niet met heel warm weer. dan moeten ze regelmatig drinken omdat ze ander te snel uitdrogen en dat is ook niet de bedoeling he.

10. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik geef ons zoontje nooit water alleen zijn voeding.
    moet je ook afentoe tussendoor water geven dan ofzo.
    sorry michien een hele domme vraag.
    liefs diane

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nu moét het nog niet perse. Maar vanaf dat je bijvoeding gaat geven is het wel prettig. Als je zelf ook wat eet is wat water ook lekker. Wij hebben soms snachts wat water gegeven ipv een fles.

12. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Bij borstgevoede kindjes is water officieel bijvoeding. Nu heb ik Boaz ook wel eens een slokje water gegeven hoor rond de 5 maanden.
    Als het aan hem ligt drinkt hij al koffie, als ik met een geurend kopje koffie naast hem ga zitten wordt hij helemaal gek haha.
    Maar dat doen we maar niet.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat dacht ik ook al, dat water bijvoeding is als je borstvoeding geeft. Hier krijgt ze het vanaf 6 maanden en als ze voor die tijd een keer dorst heeft, mag ze bij mij drinken. Ze heeft al wel een keer water op in de vorm van regen en hagel :D, maar daar was weinig aan te doen ;).

Je kan dan beter afgekolfde melk in het flesje doen, een leeg flesje geven is sowieso niet verstandig.

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als je een leeg flesje geeft zuigt ze allemaal lucht binnen met het risico op krampjes en een vol gevoel in de buik.
    Wat water geven kan geen kwaad.

15. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    met het lege flesje geven bedoelde ik: om mee te spelen , niet om te laten zuigen hahaha zodat hij weet wat ik hem voor zijn neus houdt ;)
    grtz Ramona

Deel Deze Pagina