Wel of geen opvolgmelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door wendy72, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy72

wendy72 Lid

14 mei 2007
    10
    0
    0
    Hoi,

Ik lees al zo'n anderhalf jaar mee hier en heb eigenlijk op al mijn vragen wel antwoord kunnen vinden. Maar nu ben ik even de weg kwijt. :( .

Ik heb een dochtertje van 7,5 maand. Ze heeft een koemelkallergie en daarom zijn we iom een dietiste met bijvoeding begonnen. Ze was toen 6 maanden. Daarbij vertelde ze ons dat we niet eerder met opvolgmelk moesten beginnen als ze minder dan 600 cc melk zou drinken.
    Met de bijvoeding zat ze al snel op zo'n 600 cc, dus wij zijn overgestapt naar de opvolgmelk. Een week later bleek ze een lichte longontsteking te hebben. Waarschijnlijk was dit de reden, dat ze niet meer zoveel wilde drinken, want na de antibioticakuur had ze steeds meer honger. Inmiddels zitten we weer op 4 x 200 cc melk. Opvolgmelk dus!. Aangezien de diëtiste ons vertelde dat ze niet meer dan 600 cc daarvan mag drinken, is mijn vraag dus: Moeten we dan nu weer terug naar nr. 1? Ik heb het CB gevraagd, maar die zeiden dat we haar maar bambix moesten geven en dat ze dan vanzelf wel minder ging drinken. Nou bambix lust ze dus niet en met nutrix door de melk drinkt ze nog steeds evenveel. Ik weet het dus even niet meer. Is het slecht om door te gaan met opvolgmelk? De diëtiste is met vakantie, dus die kan ik het niet vragen.

Het is wel een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Wendy

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft ook koemelk allergie en onze diëtiste zei juist dat ze niet meer als 800 cc "mogen" drinken van opvolg melk. Dus 4 flessen van 200 is volgens mij net op het randje. Geef je je kindje ook ander drinken op een dag?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    4x200ml mag nog hoor, dat is wel op het randje van maximum, maar is geen probleem. Wel even kijken of ze er niet verstopt door raken, er zit meer ijzer in en daardoor kunnen ze last krijgen van verstopping.

Btw, wij gaven eerst ook 4x200 en hebben toen gewoon een keer als proef een weggelaten en dat was geen probleem.

4. wendy72

wendy72 Lid

14 mei 2007
    10
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoord.

Ik snap alleen niet waarom onze diëtiste zegt, dat het absoluut niet meer dan 600 cc mag zijn. Kan het misschien ermee te maken hebben dat het pepti is? Of maakt dat geen verschil?

@Merel: Ik ben net begonnen om haar een paar slokken uit een beker te laten drinken, omdat ze dat erg interessant vindt. Eigenlijk alleen maar water. Misschien moet ik dat gewoon wat vaker doen? Zit er ook een maximum aan hoeveel vocht ze per dag mogen hebben?

@Suus: Ontlasting is geen probleem. Ze heeft 3 a 4 poepbroeken op een dag. Ik heb geprobeerd om 1 flesje wat minder te geven, maar ze schreeuwt moord en brand en wil gewoon meer! Nu moet ik er ook wel bijzeggen dat ze een tijdje niet goed is aangekomen. Zelfs is afgevallen, dus ik denk dat ze een inhaalslag wil maken. ;)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je dietiste je een advies op maat gegeven heeft, en dat ze daarom die 600cc heeft voorgeschreven. Bij kinderen met allergie gaan de dingen vaak net iets anders dan bij anderen.
    Als je je dietiste niet kunt bereiken kun je ook bellen met de Nutricia infolijn. Daar zitten dietistes, en als je jullie verhaal uitlegt kunnen zij waarschijnlijk beter vertellen wat in jullie geval de beste aanpak is.

Deel Deze Pagina