Hoe kan ik het beste vlees voor Jasmijn bereiden?Moet ik het koken os kan het gebakken worden in olijfolie? Ik heb begrepen dat 2x per week vlees voldoende is. Maar kan ik gewoon alle vlees aan haar geven of moet het veilig bij de kipfilet houden? En geldt dit alles ook voor vis? Nou ja misschien een stomme vraag, maar ik wil Jasmijn niet altijd potje geven, maar ook vers.
Ik bak het gewoon in de olijfolie, tartaar of gehakt is trouwens ook lekker makkelijk voor door het babyhapje, is al aardig fijn van structuur.
Groente en aardappeltjes, rijst oid dergelijks voldoen bij 6 maanden prima. Pas vanaf een maand of 8 wordt het echt aangeraden om vlees bij te gaan geven. Natuurlijk kun het het nu ookal doen, maar ze missen niets in hun voeding als je het niet geeft.... Tot voor kort kookte ik het vlees voor Misha. Beetje water in een pannetje aan de kook brengen en dan een klein stukje kipfilet, tartaar of rundergehakt toevoegen. Gehakt of tartaar is met zo'n 10 minuutjes gaar, kipfilet deed ik een kwartiertje ongeveer. Als je het kookt blijft het lekker zacht, met bakken krijg je wat sneller een hard randje. Maar verder kan bakken geen kwaad, dus als jij dat liever zou willen kan dat ook. Met wat olijfolie of gewone margarine..
Wij koken vlees inderdaad ook. Maar het mag, het moet nog niet. Tot nu toe alleen nog maar kip geprobeerd. van varken wordt gezegd dat er vrij veel rotzooi inzit, dus dat je daar beter even mee kunt wachten. Kip, vis en rund schijnen wel ok te zijn. Maar in hoeverre dat waar is?
Wij gaven pas na de verjaardag vlees, en toen aten ze meteen gebakken. Kip en vis gaf ik later, omdat dat wat allergener is.
ok, bedankt. Fijn om te horen dat ze inprincipe genoeg hebben aan hun groente/aardappelen/rijst of pasta. Ik zal ze dan niet te veel vlees geven. Als ik zo nu en dan een potje geef, dan zit daar meestal al vlees in dus hoef ik het zelf nog niet te maken.