hey lady's nou mijn eerste 4 weken met mijn dochter zitten erop al met al (krampjes! ) valt het me heel erg mee hoor maar heb ff twee vragen moet je gekookt water ook in de koelkast bewaren? enne mijn minimuppet accepteerd geen fopspeen maar heeft giga zuigbehoefte iemand tips waardoor ze de speen wel gaat pakken? verder heb ik al veel info hier weggeplukt dusse vooral doorgaan hoor groetjes
hey gipsy, over dat gekookte water. je zegt dat je kindje krampjes heeft. Mijn schoonzus is overgestapt op bar le duc als water voor de flessen en in een keer waren de krampjes weg. misschien het proberen waard. Ik denk overigens wel dat je gekookt water in de koelkast moet bewaren
Welk model fopspeen heb je? In het begin vinden die kleintjes het kers model meestal het fijnste, die lijkt het meeste op een tepel. Gekookt water kun je idd het beste in de koelkast bewaren, zo blijft het schoon van bacterien. Net als je gesterriliseerde flessen, die kun je ook het beste in de koelkast bewaren.
Dat wilde ik ook meteen vragen, want wij hadden een kers model maar Louise kon daar echt helemaal niks mee.... ze heeft nu sinds haar geboorte al die van avent, zijn eigenlijk speciaal voor kindjes die de speen in hun mond omdraaien, dus zijn aan beide kanten hetzelfde.
Manuela, die jij beschrijft zijn juiste de kersmodellen. Die met zo'n plat kantje eraan zijn de dental modellen en die worden de eerste weken nogal eens geweigerd
De vraag over het water kan ik niet beantwoorden, want ik maak iedere fles voor zich. Wij deden de vitaminedruppeltjes op de speen (die kreeg hij omdat hij BV kreeg). Nu geen vitaminedruppeltjes meer want FV, maar als hij écht niet wil (komt zeer zelden voor), wil 1 druppeltje Cinababy wel eens helpen. Succes
Als je flessen geeft dan kun je gewoon kraanwater gebruiken, en is gekookt water niet nodig. Als je borstvoeding geeft heb je geen gekookt water nodig. Voor de zuigbehoefte: als je bv geeft, gewoon blijven aanleggen. Als je je kind flest, dan werkt een pink vaak goed, maar die moet je dan wel diep (tot bijna in het keeltje) in de mond steken. Een kleinere speen en halverwege de fles een boerpauze helpt ook vaak.