Mijn dochter van 10 maanden weigert nu sinds ruim een week de fles. het ging de laatste tijd al steeds moeilijker maar kreeg er dan nog wel wat in met flink afleiden, zingen enz. nu drinkt ze de fles van 180 cc 's ochtends nog wel gelukkig. maar smiddags en 's avonds wil ze echt niet meer. ze duwt m weg houdt haar mond dicht of gaat huilen. wat ik ook probeer, ze wil t echt niet! ik blijf t steeds proberen waardoor ik nu 2 flessen weg moet gooien. ik zit er zwaar aan te denken om het alleen sochtends nog aan te bieden. zou ik dan een beetje gewone melk bij haar middageten kunnen geven?? brood, fruit en groenten eet ze goed.
Beste Tresje, Jouw dochtertje heeft ongeveer 300 ml opvolgmelk nodig per dag. Voordat kindjes een jaar zijn wordt er geadviseerd om geen gewone melk te geven. Hier zitten te veel eiwitten in en te weinig vitamines zoals ijzer. En heb je weleens geprobeerd om de melk in een (tuit)beker te geven? Misschien vindt zij zichzelf te groot voor een flesje? Je kunt haar ook Nestlé FruitFlesje geven. Dit is opvolgmelk met een fruitsmaak aarbei-peer. Groet, Anne
bedankt voor je antwoord. heb idd ook tuitbeker geprobeerd. ook dat wil ze niet. het lijkt wel of ze t niet meer lust... goed idee van dat fruitflesje. dat ga ik zeker proberen! groetjes Therese