ff een vraagje; mag ik mijn dochter wat water geven?? ze huilt soms echt giga hard en nu zei mn moeder dat ze dorst kan hebben?? en dat ik haar maar wat warm water moest geven. maar nu vraag ik me af of dat mag? ze krijgt flesvoeding en drinkt altijd prima! iemand enig idee????
Volgens mij mag je haar gewoon wat water geven hoor,hoe oud is ze?? Ik zou geen warm kraanwater geven,dit bevat bacterien.
in flesvoeding zit ook water... Je kunt wat koken en het laten afkoelen je kunt proberen om een beetje water te geven. Alleen toe mijn zoontje zo jong was luste hij geen water. Het kwam er weer net zo snel uit als hij het opdronk, haha.
op wat voor momenten huilt je kindje? Is dat direct na het drinken? Of op vaste momenten, bijvoorbeeld aan het einde van de middag/begin van de avond?
Dat advies om water te geven is al 30jaar achterhaald. Babys tot zeker 4 maanden hoeven niks anders te drinken dan melk. Als ze dorst heeft kun je haar gewoon een beetje melk geven. Maar heeft je dochter niet gewoon krampjes? Of een andere oorzaak voor het huilen?
Ik zou ook aan iets anders denken. Mijn dochter heeft op de eerste dag wat lauwe kruidenthee gedronken, omdat mijn productie nog niet op gang was. Daarna viel ze ook direct in slaap. Dat is de enige keer dat zij iets anders heeft gekregen en verder altijd gewoon BV. Wanneer huilt ze? Huilt ze vaak? Ik zou daar eens even over na gaan denken, wat het zou kunnen zijn.
Tot 6 weken huilt je baby vaak, daarna neemt het meestal iets af. Krampjes, wennen aan geboren zijn, veel indrukken. Zou ze honger kunnen hebben? Moe? Water is ip niet nodig hoor, tenzij 't bv heel erg warm is.
Ik dacht ook gelijk aan iets anders...honger, moe, krampjes, bij mama willen zijn enz... Zou proberen of ze honger heeft denk ik...
Dorst is onwaarschijnlijk bij voldoende voeding (flessen of borst) dus met water geven los je waarschijnlijk niets op. Door water te geven troost je het kind meestal wel (zuigen) dus het mag wel hoor zolang het niet ten koste van de melkvoedingen gaat! Ik zou het persoonlijk niet doen en liever een speentje voor de zuigehoefte of troost gebruiken en proberen te achter halen wat er wel aan de hand is.
Ik dacht er nog aan WAAROM dit gedachte achterhaald is, maar nbu weet ik het weer. Een baby weet niet wat dorst is. Ze eet geen vaste voedsel en daarnaast drinken voor de dorst zoals wij. Bij pasgeborenen zijn honger en dorst onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Als je dochtertje echt zoveel huilt EN ze drinkt voldoende en voldoende vaak MELK, dan is er echt iets anders aan de hand.
Je kunt het proberen, als het werkt is het mooi mee genomen. Ik zou als je fv geeft geen extra melk geven, maar dat is mijn mening. Maar ik zou ook denken aan wat anders als ze zoveel huilt. Iets tegen krampen proberen? of anders langs de huisarts en/of osteopaat. Succes!
Maar bij BV al helemaaaaaaal niet Weet je, de eerste weken schijnen kindjes echt veel meer te huilen, ze hebben zoveel te verwerken! Wanneer huilt ze? Na de voeding? Op bepaalde tijden, of bijvoorbeeld als ze in haar bedje ligt? Hier hadden we bv huil tijden; 's avonds was het krijsen geblazen, van 21.30-00.30 was het de eerste weken elke dag raak! Vreselijk vermoeiend. We hielden haar dan lekker bij ons, of in iedergeval in de buurt, bv naast ons in bed, terwijl we haar regelmatig aaiden en tegen haar praatte. Op andere tijden huilde ze, en als we haar dan bij ons namen, was het goed. Wat Adi zegt is wel een heel goed punt, dorst en honger zit bij babies geen verschil in.
ik zou echt geen water geven met 5 weken oud.het is veel te dun voor zo een baby.je krijgt dan reflux en zo, en over geven. ze moet melk drinken, dat is goed vr haar, haar maagje moet je niet vullen met water. als je denkt dat ze wil drinken dan gewoon meer melk, of vaker.
@Suusjeuh: Bedoel je dat je bij bv ook geen extra melk moet geven? Dat maakt toch niet uit? Kun je gelijk kijken of je kindje geen honger heeft. Toch? @Belize: Een kindje krijgt geen reflux omdat hij water krijgt. Of iets anders wat heel dun is. Trouwens: elk kindje heeft een vorm van relfux. Het betekent gewoon dat het maagklepje nog niet goed sluit. Maar de één heeft het erger dan de ander en moet er een beetje (med) hulp bij hebben.
Met warm weer mag je water geven - ongeveer 20-30cc per fles extra. Heeft het CB tegen mij gezegt en staat ook in hun folder. Maakt niet uit als je kind 5 weken is, mijn dochter is ook ong 5 weken. Vanaf 6 maanden mag je volgensmij halve liter per dag extra doen (of anderhalf... weet dat niet zeker)
extra een liter tot een anderhalve liter??? Nou nee hoor... wat een onzin. Dat krijg je er echt niet in. Een kind van 6 mnd wordt geacht zo'n liter vocht tot zich te nemen dat is dus inclusief melkvoedingen!
je kunt wat extra water in de flesjes melk doen als ze nog niet meer schepjes poeder mag. misschien is ze toe aan meer melk. het kan ook zo zijn dat ze bijv het flesje te snel leegdrinkt en daarna dus geen honger meer heeft maar nog wel zuigbehoefte. een andere speen op de fles of een speentje na het voeden kan dit verhelpen
ons kleintje wilde ook gewoon vocht het is best wel warm hier en als die kleintjes huilen krijgen ze alleen maar een ergere droge mond ook wij mochte onze kleine ook 10 cc geven en dat al in de kraamweek ook hebben wij de kleine op onze kamer liggen en daar staat ook de droger dus we mochte haar water geven als die bijv ook aan had gestaan omdat ze ook op die momenten begon te huilen.
Nee dat bedoelde ik inderdaad niet hoor! Bij honger, gewoon melk geven! Maar bij krampjes bv dan weer niet. Wij wisten in de eerste 2 weken bv niet het verschil tussen honger ( huilen ) of kramp ( krijsen en overstrekken ) en als we bij kramp melk gaven, dan kreeg ze nog meer/langer kramp omdat de darmpjes meer te verwerken kregen.