water geven??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pinguin, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Aah, ik dacht al! :) maar goed, ik heb geen ervaring met bv, dus misschien had ik de info wel anders opgeslagen! :)
    En ja, ik vond het ook erg moeilijk te zien wat er nu aan de hand is. Soms nog wel..!

2. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    #22 pinguin, 9 apr 2011
    Laatst bewerkt: 9 apr 2011
    wat veel verschillende adviezen!
    maar om wat antwoorden te geven op de vragen
    ze krijgt al meer voeding dan ze "mag"
    ze drinkt nu 6 x 150 ml water en 5 scheppen voeding!
    en ze is net 4 kilo dus ze krijgt genoeg eten!
    toch heb ik het idee dat ze vaak honger heeft maar dan zitten we weer met dat ze h.a. voeding krijgt dus we kunnen haar geen voeding voor hongerige baby's geven...
    het is vooral s'avonds dat ze veel huilt, geen huiluurtje maar huil 4 uurtjes!
    krampjes kunnen het haast niet zijn want ze krijgt infacol en we hebben dr. Browns flessen!
    (omdat ze dus de eerste week wel giga veel last had van krampjes!)

het zou een stuk makkelijker zijn als je een gebruiksaanwijzing bij de geboorte mee krijgt!!! hahahahahaha!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, lastig he? Toch wel heel herkenbaar hoor, ik hoor vaak dat kindjes 's avonds onrustig zijn en heb ook al van een aantal meiden gehoord dat de babies 's avonds echt uren in de weer kunnen zijn. Hier 's avonds dus ook echt uren huilen gehad. Wbt kramp, met infacol & flessen zou ze toch nog kramp kunnen hebben?

4. misa

misa Niet meer actief

Als je de hoeveelheid voeding berekend, moet je de totale aantal ml rekenen. Dus de hoeveelheid incl de poeder. In jouw geval dus 165 ml (toch?).

Als het krampjes zijn:
    -met 2 vingers over het buikje masseren. Rond de navel en met de klok mee.
    -cinababy van vsm
    -infacol
    -sab simplex
    -fles met rooibosthee aanmaken
    -naar een osteopaat gaan!!!
    -dr browns flessen (tegen krampjes)

Succes!

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik denk wel dat het mag..tenminste..ik geef indy wel soms en slokje water vooral wanneer ze de hik heeft

6. adi

adi Niet meer actief

Ten eerste krijgt je dochtertje echt enorm veel voeding voor haar gewicht!. Ze is net 4 kilo en zit al aan het maximum kunstvoeding!

Hebben jullie overlegd met het cb hoe je om moet gaan met voeding? Huilen hoeft niet altijd honger of dorst te zijn. Heeft ze geen erge krampjes? Omdat je het over de avonduren hebt. Ze kan ook krampen hebben vanwege te veel voeding, haar maagje wordt zo wel erg snel opgerekt.

Ik zou n.a.v. jouw verhaal even contact opnemen met het cb en overleggen over het huilen (waar heeft ze last van) en de voeding.

7. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    we hebben overlegd met het cb en zij zeiden dat we haar 150 ml mochten geven omdat ze wel heel veel honger heeft.
    of 7 x 120 of 5 a 6 x 150 ml
    ze dronk de 120 ml met heel veel gemak op en de 150 gaat ook vaak wel leeg!

ik weet bijna zeker dat het geen krampjes zijn!
    die heeft ze de eerste week heel erg gehad en dit huiltje is anders.
    maar we hebben een idee wat het wel kan zijn; ze is (denken we) erg gevoelig voor prikkels!
    we lieten haar wel eens in de box in de woonkamer slapen maar sinds we haar gewoon in eigen bed laten slapen gaat het stukken beter!
    ze huilt nog wel s'avonds maar als we haar in eigen bedje leggen, slaapt ze sneller in!
    ze huilt dan nog maar 15 min ong ipv 3 uur!
    dus we hopen dat we hiermee het antwoord hebben op het gehuil....

8. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat herkenbaar: hier ook zo'n prikkelbare...! Rust en regelmaat gaan hier zeeeeker op. :)

Deel Deze Pagina