Voortdurend rollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mokski, 29 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Hoi...
    Mijn zoontje is volgende week 6 maanden.
    op 3,5 maand kon hij al rollen van buik naar rug en op 4,5 maand van rug naar buik.. maar hij deed dit enkel als hij zin had tijdens tummytime.
    Sinds een goede week is echt voortdurend aan het rollen (buik naar rug). In zijn box, op de speelmat, in bed, verzorgingstafel.
    Eigenlijk vanaf het moment dat ik hem neer leg, rolt hij.
    Dan jammert hij omdat hij terug geeft en soms niet kan terug rollen.
    Is dit een fase :roflmao::rolleyes:?
    Of is dit het nieuwe normaal? :roflmao:

Vooral 's ochtends vind ik dit akelig.
    Als hij wakker is rolt hij.. hij moest maar niet terug rollen en wij nog slapen.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Is een fase. Gaat over.
    In de volgende fase meestal. Zoals bijvoorbeeld gaan staan en niet meer kunnen zitten, midden in de nacht.

Maar irritant is het wel. Maar door z’n frustratie leert hij het zelf oplossen en dan is het ook weer klaar. Alleen voor jezelf is het onhandig.
    Succes!

3xo, Vero0504, Soof1992 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja hoor is een fase... en het ene kind zal op z'n buik gaan slapen en de andere slaapt pas weer lekker als het terug op de rug ligt.
    Zulke fases zullen inderdaad nog wel meer gaan komen, is vermoeiend maar helaas leren ze niet alles in 1x. Of gelukkig maar misschien...:roflmao:

Mokski vindt dit leuk.
  4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Hier zijn ze 9 en 12 en doen ze het niet meer, in die zin is het dus een fase ;) Maar dit soort nieuwe vaardigheden willen baby’s altijd graag herhalen zodra ze het kunnen, en op een gegeven moment kan hij het zo goed, dat hij niet meer vast komt te zitten en gaat jammeren. Maar dan gaat hij bv staan in de box en kan hij niet meer zelf omlaag, en komt er dus een nieuwe fase ;)

JupitR, TotalBella en Mokski vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Heel normaal.

Wij zitten in de fase dat hij overal op klimt maar er niet meer af komt of durft. Hiervoor de fase dat hij kon staan bij tafel, maar niet meer zelf durfde te zitten. Konden we hem elke keer weer op zn kontje zetten

Soof1992 en Mokski vinden dit leuk.
  6. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Haha oké! Had wel zo'n vermoeden:roflmao:.
    Maar het allemaal nieuw voor ons haha.

Deze middag hem boven in bedje gelegd, toen hij wakker werd begon hij al gelijk te rollen. Even op de babyfoon het aangezien en hij rolt gelukkig terug En jammert goed als het niet direct lukt.

Zijn knie'tjes zijn wel wat rood van vandaag te rollen :roflmao::roflmao: maar lekker ingesmeerd.

Vero0504 en evaleana vinden dit leuk.
  7. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ze mogen prima op de buik slapen anders hoor als ze goed kunnen rollen. Ik heb echt niet tig keer mijn kind ‘s nachts terug gerold van zijn buik, dan had ik geen nachtrust meer gehad…
    En ja dit zijn fases … komt goed :)

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    #8 Vero0504, 28 jul 2024
    Laatst bewerkt: 28 jul 2024
    Dat was hier doorgaans een gejammer van een gekrenkt ego. Dan hebben ze zo'n onwijs goed plan en lukt t niet, veelal bozer op de mislukking dan dat er echt "last" is van bijv maagzuur oid. Althans dat was hier t geval met die refluxers.

G had er later weer een handje van om te gaan staan in de box en dan niet meer tot zit te kunnen komen. Tigduizend keer geholpen en op een gegeven moment (mn rug trok t niet meer) in dr sop gaar laten koken. Toen ging ze via de spijlen met dr handjes glijdend naar beneden en bleek er een "nieuwe feature" mogelijk. Het gebrul van 3 seconden eerder maakte accuut plaats voor een verwonderlijke "huuuuhhhj...!!!" Kind had opties ontdekt!!! Haha!!!!!

Toen was er geen houden meer aan. Staan glijden zitten, staan glijden zitten. Gieren van de pret (en doooooodmoe).

R was de andere kant, die lag prima en was niet tot enige bovenmatige actie te verleiden.

9. Lisannee

Lisannee Nieuw lid

18 aug 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Oh ja hier ook! En tijd dacht ze dat ze maar 1 kant op kon rollen en nu sinds gister heeft ze ontdekt ook de andere kant op te rollen. Dat doet ze nu constant in bed waardoor ze dus niet gaat slapen en chagrijnig word.
    Ik hou haar nu telkens even vast in bed zodat ze in slaap kan vallen, anders geen doen.

Deel Deze Pagina