zwanger en niet aangekomen :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hoppala, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was veel afgevallen voordat ik zwanger raakte, had een mooi gewicht van 57 (1,67 lang) en viel af naar 50 en ben nog steeds 50, terwijl ik 4,5 maanden zwanger ben. Ik ben bezorgd om mijn baby, zou hij/zij wel genoeg gegroeid zijn. Buiten dat houd ik ervan om schattig zwanger te zijn, Ben altijd al dun geweest wil wel een keer echt schattig mollig uitzien is toch maar voor even bij mij. Mijn moeder zus zijn ook altijd dun geweest, ligt aan onze genen. Maar houd van een volle gezicht.

Wie zijn er nog meer die aan willen komen, ik lees alleen maar berichten van zwangere dames die zich zorgen maken omdat ze aankomen. Ik wilde altijd al aankomen, maar nu met een baby in mijn buik wil ik helemaal aankomen, wil niet dat mijn baby groei/vitaminen tekort komt. En wie heeft tips voor mij.

Geen rare reacties aub, want volgens onderzoeken schijnt aankomen moeilijker te zijn dan afvallen :(

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over de baby, die pakt wel wat ie nodig is. Vaak ga je ook pas echt groeien na de 20 weken, dus je hebt nog ff hoor ;).

Tja, sommige vrouwen komen 30 kilo aan, sommige bijna niks. Ik ben tot nu toe iets van 6kg aangekomen, maar ben dan ook al veel te zwaar van mezelf. Ik had 't dus fijn gevonden als ik niets was aangekomen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zolang jij maar voldoende, gezond en gevarieerd eet kun je er gewoon weinig aan doen, maar maak je geen zorgen, je bent pas op de helft, en heus vanaf heel snel zullen er wel kilootjes aan gaan komen!

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    +1.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    je post dit in de lounge, daar gaat het niet over zwangerschap en babys enzo

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik ben nu ruim 30 weken zwanger en ben nog maar 5 kilo aangekomen.
    En kindje groeit gewoon goed.

7. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen zorgen maken hoor! Ik ben bij beide zwangerschappen niks aangekomen en heb kerngezonde kinderen!

8. ilo

ilo Actief lid

15 mei 2012
    226
    0
    0
    Hier ook...inmiddels 38+2 weken zwanger en nog geen zwangerschapskilotje te bekennen...sterker nog weeg 5 kilo minder als voor mijn xwangerschap.

Hebben ons meermalen ongerust gemaakt maar na vele extra onderzoeken en echo's (andere redenen overigens) toch echt gerustgesteld want babytje groeit netjes in de curve.

Tevens ' parasiteerd ' baby toch wel...dus het komt echt goed :)

Ik hoop een fijn verloop van je verdere zwangerschap.
    Succes!!

9. mama3boys

mama3boys Actief lid

23 apr 2012
    140
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi , ik ben nu 19 weken heb een giga buik en sta op steeds stil op -6 kilo , mijn man maakte zich zorgen dus met verloskundige overlegt die zegt de baby pakt wat het nodig heeft die komt echt niks te kort , het is alleen vervelend voor jezelf (nou ik heb hier absoluut geen last van voel me fitter dan ooit )

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Tot 4,5 mnd was ik ook maar 1 a 2 kg aangekomen. De rest ;) kwam pas daarna! Maar als jij je zorgen maakt om de groei, wat volgens mij niet nodig is (!), dan zou ik even de vk bellen!

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Met 4,5 mnd heb je toch ook bijna de 20 wkn echo? Daar wordt gekeken of het kindje goed gegroeid is/goed groeit.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Maak je geen zorgen, als je goed eet kan het geen kwaad voor de baby. Daarnaast kwam ik met beide zwangerschappen eigenlijk pas aan toen ik met verlof ging, en dan gaat het meestal ook hard.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Geen zorgen!

Ik stond met 35 wk op -8 kilo.
    En dat zonder spugen oid.
    En at genoeg...

14. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    hier ook hoor, ben nou 17 weken zwanger.
    weeg nog steeds 1 kilo minder dan voor zwangerschap.
    en ik eet heeeeel veeeeel hoor.
    niks om je zorgen over te maken.

had ik met me vorige zwangerschappen ook.
    beide keren 8 kilo in totaal aangekomen.

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik ben ook bijna niets aangekomen. 4 afgevallen en Daarna 2 aangekomen. Mijn buik was een en al baby :) erg jammer maar goed niets aan te doemt:)

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Eerste periode t/m week 30 viel ik alleen maar af, daarna kwam ik 6kg in totaal aan.
    Heb toch een erg gezonde zoon gekregen :) 54cm en 4210gram.
    Dus het afvallen zegt niets eigenlijk over de gezondheid van je kindje.
    Wel hebben ze veel energie van je nodig en dus verbrand je meer en val je af.
    Als je je zorgen blijft maken bel dan de vk en kijk of ze je gerust kan stellen.

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik ben niets aangekomen bij de tweede zwangerschap, jij hoeft niet aan te komen hoor, zolang je kindje het goed doet is er niets aan de hand en ik neem aan dat je telkens op controle gaat toch ? Dan houden ze je echt wel in de gaten ;)

Ik was dolblij dat ik niets ben aangekomen tijdens de zwangerschap heeeeeerlijk vond ik dat :D

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

19. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik ben ook zo'n spinnetje en was tijdens mijn zwschap 16 kilo aangekomen... helaas w.s. allemaal vocht en ben het nu dus helaas ook allemaal kwijt.

En het zegt inderdaad weinig over de groei van je kindje want de onze was een dysmatuur en heeft nu (bijna 18 mnd) echt mijn/onze bouw

Deel Deze Pagina