Hallo allemaal, Ik wil mijn borstvoeding gaan afbouwen en vroeg me het volgende af: Gebruiken jullie voor de fles - Gekookt water uit de waterkoker en dat dan weer opwarmen in de magnetron? of - Kraanwater in de magnetron?
Een deel koud water in de fles een bijvullen met net gekookt water uit de waterkoker voor de juiste temperatuur.
Hier gebruiken we koud kraanwater, uit de magnetron.. Dat was advies van ons kraam, een klein jaar geleden. Ik heb wel eens gehoord dat warm kraanwater minder geschikt is voor consumptie, omdat er meer bacillen in zitten, en meer deeltje van de binnenkant van de leidingen meenemen.. Zelf zet je ook geen koffie/thee van warm leiding water, omdat dat ook anders (vies) smaakt..
Ik gebruik gekookt water en schud de fles totdat de poeder is opgelost (friso comfort), doe er dan spa blauw bij.
in het begin met het overstappen gebruikte ik flessenwater of gekookt water en sinds een maand of 6 ben ik pas koud kraanwater gaan gebruiken en dan opwarmen in de magnetron.
vanaf het begin gewoon koud kraanwater, was al druk aan het water koken toen de kraamhulp kwam. maar die zei dat dat helemaal uit de tijd was en je tegenwoordig gewoon kraanwater kon gebruiken. maar dan wel koud water ivm de bacterien. nou ja,dat heb ik toen maar op haar woord aangenomen he? was voor mij al een aardig tijdje terug. groetjes diana
ik heb er nog één! ik kook water en laat het afkoelen. Als ik een flesje klaarmaak, gebruik ik deels het afgekoelde water en deels warm gekookt water Jaja, mama is ijverig. Maar ik vind het geen moeite. Op het kdv gebruiken ze nu trouwens gewoon kraanwater in de magnetron, maar zelf krijg ik het dus niet voor elkaar. (gun me deze rariteit ) succes! Amber
Neem altijd gewoon kraanwater, warm en heel soms doe ik het even in de magnetron als het nog te koud is als ik het flesje heb gemaakt... Nederlands kraanwater is ongelofelijk schoon en met gorigheid in die leidingen valt het vast ook wel mee aangezien ik toch minimaal een paar keer per dag (heet) water pak...
Hier ook koud water en dan in de magnetron. Warm water mocht niet, aangezien er in warm water bacterien kunnen zitten (denk aan legionella of iets dergelijks).
oja, en bij de eerste keer 's ochtends de kraan gebruiken (dat is hier bij de eerste fles) even wat langer door laten lopen, in de nacht staat het water wat langer stil, en kan dus meer stoffen van de leidingen meenemen (oa metalen en bacillen).. Is een paar seconden extra, maar wel nuttig..