Twijfelgevalletje... Vóór de zomervakantie gaan wij zelf al op vakantie. Daarna zal er nog een week te overbruggen zijn voordat hier de zomervak. begint. Nu is de vraag: kunnen we onze zoon het beste wel/niet voor die ene week naar de peuterspeelzaal laten gaan? Er moet bij gezegd worden dat hij onlangs op dansen zat en het vóór de voorjaarsvakantie supergoed ging (papa/mama kreeg een zoen, kon op de gang wachten en meneer ging lekker dansen). Ná de voorjaarsvak. was het echter een heel ander verhaal. Huilen huilen huilen, we moesten weer mee naar binnen en meneer wilde nauwelijks dansen (alleen de laatste 10 minuten), ook niet als we meededen. Moet wel bij worden gezegd dat dat dansen maar 9 lessen intotaal was (5 vóór, 4 na). En op de peuterspeelzaal zit ie 2x in de week. Jullie opinie?
Ik weet niet hoelang jullie op vakantie gaan maar als het langer dan een weekend is zou ik hem voor een week niet weer naar de peuterspeelzaal laten gaan.
Zou er voor mij vanaf hangen of je per maand betaalt. Ik zou niet voor de maand juli betalen als hij daarmee maar 1x naar de peuterspeelzaal kan. Is de maand toch al betaald dan zou ik gewoon op dat moment kijken hoe het gaat en uitkomt. Hier hoefde ik dat in elk geval geen maanden van tevoren door te geven, eventueel die ochtend een telefoontje met de mededeling "hij komt niet, was hier voldoende".
We betalen -muv. van de schoolvakanties- alle weken 2 dagen per week, ongeacht of hij nou komt/we op vakantie zijn/hij ziek is. Jij zou m dus gewoon 1x heen sturen, en als je merkt dat ie dat toch niet goed trekt, hem de andere dag thuis houden?
Oké! Was hier inderdaad ook zo, dus je wilt dat dan wel zoveel mogelijk benutten. Ik zou gewoon kijken hoe hij terug komt van vakantie en hem evt zelf laten kiezen. Heeft hij op dat moment toch wel veel last van verlatingsangst houd je hem thuis, staat hij te springen om te gaan dan breng je hem. Hier waren er in de laatste week vaak ook leuke afsluitende activiteiten, voor onze zoon gaf dat vaak veel onrust omdat de ochtend anders liep dan gepland, maar er zijn ook kinderen die daar juist extra van genieten en dan zou ik ze van zoiets nog lekker mee willen laten genieten.
Duizendmaal dank voor je input. Bij dat laatste heb ik nooit stilgestaan, is wel een hele goede om na te vragen bij onze peuterspeelzaal want onze zoon heeft nogal behoefte aan structuur/voorspelbaarheid. "Verlatingsangst" is hier sowieso altijd maar weer de vraag. Laatste tijd vaak dat ie zegt dat ie niet wil, maar als we er zijn is het weer prima. Niet echt een peil op te trekken dus. En daarnaast heeft ie natuurlijk ook gewoon een leeftijd waarop ie lekker aan het uittesten is..
Gaat je zoon na de vakantie ook weer naar de peuterspeelzaal of stopt hij daar dan? Qua activiteiten in de laatste week zou ik ook even informeren wat ze op de peuterspeelzaal gaan doen vooral omdat je aangeeft dat je zoon gaan structuur wil hebben.
Na de grote vakantie gaat ie ook weer. Hij wordt over 1 maand 3 dus hij zit er nog wel even. Ja ga ik zeker doen!