Water in de tuin / afspreken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maryflair, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.138
    4.358
    113
    Home
    Wij wonen zelf aan het water
    Wel met hek maar ik laat ze zelfs met hek niet alleen buitenspelen
    Dus nee van mij zouden ze daar niet mogen spelen
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zou het ook niet mogen en zelfs met zwemdiploma wanneer ze nog zo klein zijn vind ik het doodeng.
    Ben zelf ooit in een sloot gevallen terwijl ik nog geen diploma had, ben er als een godswonder toch uitgekomen, ondiep water maar had ook anders kunnen aflopen.
    Ik was even weggeglipt bij ons vakantiehuisje en ging eendjes kijken en ineens lag ik erin
     
  3. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    1,5 jaar? Mijn dochter zwemt nu dik ene jaar en zwemt bijna af voor C..
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is maar net hoe lang de zwemles duurt. Hier ook 1,5 jaar over A gedaan maar qua zwemuren nog onder het gemiddelde.
     
  5. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Zijn die lessen dan zo kort? Lijkt me ook vervelend! Hier 1 uur week les.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een half uur. Vond ik niet vervelend, qua concentratie juist heel goed (hier begonnen ze met 4,5 jaar). Maar ook geen speeltijd, echt een half uur alleen les.
     
  7. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ik vind je zeker niet overdreven, van mij zou het ook absoluut niet mogen.
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij woonde ook omringd door sloten.
    Geen hekken er omheen.
    Wij wisten niet beter als dat we er niet in de buurt mochten komen.
    Al mijn vriendinnetjes en vriendjes woonde zo dus voor iedereen was dat heel normaal.

    Pas als we onze diploma hadden mochten we bij de sloot komen.
    Ben er ontelbare keren ingevallen evenals mijn broers.
    En als mijn vader ons zat was werden we er letterlijk ingegooid :roflmao:

    Maar als jou dochter het niet gewend is zou ik haar er niet zo maar laten spelen.
    Zeker niet als je weet dat de ouders jiet goed op letten.
     
  9. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    O ja dat scheelt. Hier is het uur les ook een uur les, ze zijn er om te leren zwemmen, spelen doet ze wel als we vrij zwemmen.
    Ze mag bijna weer afzwemmen, 14 maanden voor a, b en c, ik vind het prima
     
  10. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Wij laten onze kinderen best vrij, mogen al snel alleen buiten in de tuin spelen (als wij even binnen zijn). Maar met water ben ik echt een zeur dan hoor. Van mij zou ze er echt niet mogen spelen. Ook niet met 1 zwemdiploma. Als ze schrikken doordat ze in het water vallen weet je nog steeds niet wat er gebeurt. Ik weet niet of je goed met die ouders kan, anders zou ik voorstellen dat je mee koffie komt drinken zodat je zeker weet dat er altijd iemand mee buiten is als de kinderen buiten spelen.

    M is natuurlijk een stuk jonger, maar mag niet bij opa en oma slapen wanneer het iets lekkerder weer is. Ze hebben een ondiepe vijver die niet is afgezet...
     
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Nou oma lang geleden waarschijnlijk.

    In het buiten water kan kind trouwens ook anders reageren. Ik heb zelf keer op een boot gezeten waarbij we in het meer gingen zwemmen. Kind met zwemdiploma springt van de boot en opeens raakt hij in paniek. Tot zijn moeder zegt. Hup zwemmen je hebt je zwemdiploma.

    On topic,, ik zou alleen toegestaan met permanent toezicht Mijn dochter is ook zo'n ondernemer. Nog maar 3,5dus moet helaas nog wachten met zwemles
     
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik heb in een buurt vol met grote vijvers gewoond. Daar stond ook geen hek omheen. Maar er speelden genoeg buiten. Die kinderen groeien op met water en weten gewoon dat ze er niet bij in de buurt moeten komen. Kwestie van aanleren. Zelfs kinderen met diploma's kwamen er niet bij. Echt nog nooit wat gebeurd. Natuurlijk was er vaak toezicht maar vast niet altijd.

    Zoveel kin deren groeien in dit waterrijke land op met water. Het is onmogelijk overal een hek neer te zetten.

    Wat mij betreft zit er een groot verschil tussen een dreumes of peuter of een kind van 5/6.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook minimaal anderhalf jaar volgens een vast programma (3 maanden per bad) wanneer ze nog niet vinden dat het kind toe is aan het volgende bad komt er dus weer 3 maanden bij.
    Zwemles duurt 45 minuten overigens.

    Maar goed, nu weer on topic.
     
  14. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Wij hebben voor het huis een grote gemeente vijver. Mijn eigen kinderen van 4 e. 7 mogen wel buiten spelen en weten dat ze er niet in de buurt mogen komen. Maar als mijn jongste een speelafspraak heeft moeten ze in onze afgesloten tuin blijven.
     
  15. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    wij hebben geen badjes maar easyswim, dan kan je kind op zijn eigen niveau en tempo zwemmen :).
    Maar idd terug on-topic.
     
  16. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Snap je angst helemaal! Zou een kind dat niet super goed luistert en een beetje wild is (zoals mn jongste) nooit daar laten spelen. Water en kleine kinderen is gewoon een hele enge combi.
     
  17. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik geef je groot gelijk hoor. Werk zelf in een zwembad en zie echt hoe vaak het mis gaat. 2 tellen niet opletten..

    Wij hebben zelf een vijver in de tuin. 70 cm diep. Ons zoontje weet dat hij er niet in mag. Die weet niet beter. En toch hebben we er E een betonrek overheen geplaatst. Mocht hij perongeluk even iets beter de vissen willen zien en op de rand klimmen (verhoogde vijver). En ook voor andere kindjes die hier spelen en geen vijver gewend zijn. Je zou het jezelf nooit vergeten. En hoewel ik er altijd bij ben als de kinderen buiten zijn.. Ik moet ook wel eens plassen....
     

Deel Deze Pagina