Water in de tuin? Was van buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Mv6, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Lekker met water spelen hoor, niks van je buren aantrekken.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    tjonge wat een gemiep. Leven en laten leven.
    Who cares dat er een touwtje om je schutting is gebonden? Of hangt het hele touw dwars door jouw tuin???
    En who cares dat er 3 druppels water over de schutting vliegen??

Om 3uur snachts buiten onder de ramen van mensen die slapen herrie lopen maken, dat vind ik wel onacceptabel. Ongeacht welk al dan niet religieus feest er gaande is.

Vorig weekend toen het zo heet was, was er een feestje ergens hier achter. Tot half 2 snachts stond de muziek zo loeihard aan en waren ze door de microfoon aan het meezingen midden tussen de huizen waardoor ik gedwongen werd mijn ramen te sluiten met binnen 32/33 graden om ze van narigheid weer open te doen. Ik kon dus hoe dan ook niet slapen...
    Ik had half 2 voorgenomen als grens om de politie te bellen (ooooh jaaa echt die heks ben ik :O) maar dat was dus gelukkig niet nodig.

Ik vind niks mis met een feestje, en als je tot middernacht buiten zit is ook prima...ook onder mijn raam.
    Maar als er zoveel herrie word gemaakt dat mijn kids wakker worden, of op tijdstippen dat het maatschappelijk gewoon echt niet meer binnen de normale norm valt, heb je aan mij een verkeerde.

Oh en laatst heb ik de buurman gevraagd of ze hun speelsproeizwiepslang ding een paar meter naar achter wilden zetten. er kwam water overheen, precies onder mijn afdak, waar mijn laptop en telefoon ook stonden...en waar ik met de buurvrouw ook zat.
    Paar meter naar achter boeit het me geen reet meer. Dat was ook geen probleem.
    Ik heb laatst niet opgelet met sproeien en de buurvrouw haar was was harstikke nat... SORRY Buuf!!! Geen probleem, droogt wel weer.
    Zoals het hoort.

3. BillyLF

BillyLF Lid

15 jun 2014
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dit heeft ook te maken met opvoeding. Wat jij wel zou doen dat doet een ander dus misschien niet.

Ik vind zelf uit je verhaal blijken dat je ondertussen je aan alles ergert van de buren en dan is elke kick die gegeven wordt teveel. Want zo onredelijk is het niet van de buurvrouw om te vragen dat er geen water in hun tuin komt. Dat is, vind ik, zelfs het meest nette dat je buurvrouw had kunnen doen.

4. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Zal ik nu heksig zijn?
    Waslijn aan jouw kant van de schutting doorknippen hihihi. .
    zei ik dat hard op?
    Nee hoor zou je kindjes lekker met water laten spelen. Die 20 dagen in het jaar dat het warm genoeg is om met water te spelen. En ja die 3 druppels die op de was komen drogen ook wel weer

5. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ts zou ze lekker buiten laten spelen, die paar druppels water... Sorrie hoor vind het persoonlijk nogal zwaar overdreven van de buurvrouw, dan moet de was wel geteld 5 minuten langer hangen! Ofwel ze had de was eerder af moeten halen als hij al droog was! Zou evt wanneer ze je kan horen het nogmaals herhalen naar je kinderen, maar zou er echt niet voor kiezen om je kinderen dan maar te verbieden met water te spelen!

Kijkend naar de geluidsoverlast ten gevolgen van de ramadan, allemaal prima dat er aan de ramadan wordt gedaan maar dan hoeft een ander daar toch geen last van te hebben? Als wij voorheen een bbq of feestje hadden in de tuin of binnen, werd er ook rekening gehouden met de buren etc. Lijkt me een kleine moeite! En als ik me noet vergis is de ramadan ook juist een moment van bezinning en stil te staan bij mensen die het minder hebben, beetje krom als het dan teveel moeite is om rekening te houden met anderen zoals je buren!

Ts ik vind dat je best bij de buren kan aangeven dat je geluidsoverlast hebt, zij geven immers ook aan dat ze last hebben van wat waterdruppels.

6. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Hier hoop gezeik met buren die treiteren en zoon hebben geprobeerd aan te rijden....heeft ze in meivakantie kids bedreigd omdat ze met waterpistool speelden.....de wijkagenten doen niks tot escaleert maar zei wel gewoon lekker laten spelen want t gaat nergens over...

7. misa

misa Niet meer actief

Negeren en doorgaan met spelen. Wat denken deze mensen wel!

8. mumija

mumija Niet meer actief

Ik was heul hard gaan lachen denk ik.

9. mumija

mumija Niet meer actief

Trouwens: vanmiddag liep ik naar ons schuurtje, en de twee buurjongetjes van 5 en 3 jaar zaten in het zwembadje te spelen.
    Ik loop dus naar de schuur, schiet per ongeluk de oudste van 5 met zijn supersoker een flinke straal over de schutting.
    Ik was drijfnat:D. Perfect gericht!
    De buurvrouw helemaal verschrikt het manneke aanspreken, maar ik riep al meteen dat ik daar echt niet mee zit hoor.
    We raakten aan de praat, en hebben zelfs de middag bij hun afgesloten, mijn zoontje bij hun in het badje en samen gebarbecued.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dan kun je dat toch ook op een nette manier aangeven? Wees dan zelf de volwassene en geef het aan. Wat hun er vervolgens mee doen is aan hun.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Lijntje afknippen .

Klaar

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dit lijkt me stug dat er dan zo gezeken wordt door je buren. Zou het misschien niet iets meer overlast zijn?

Die waslijn zou ik aankaarten, die hoort niet aan jouw schutting. Bovendien wordt je schutting daar heel onstabiel van, dus dat zou ik aankaarten.

Tis altijd geven en nemen met buren, dat geldt zowel voor hun als voor jullie.

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Echt, waarom staan mensen nog zo te kijken van een oorlog terwijl het kennelijk heel moeilijk is om met buren om te gaan?!

Waarschijnlijk hebben ze last van meer dan alleen af en toe een klein druppeltje. Sta open voor het gesprek en laat desnoods de waterpistolen even achterwegen.

De waslijn, wil je de waslijn niet omdat je nu onenigheid hebt met de buren of wil je het om een andere reden niet?

Het "ik ga jou nu lekker terugpakken" hou ik niet zo van en het lost ook niets op.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze over 1 druppeltje zeuren??? Dat zou in elk geval wel flauw zijn..dan zou ik niks veranderen. Maar als er stralen water telkens over en door de schutting gaan kan ik mij voorstellen dat ze dat niet leuk vinden.

15. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Die waslijn zit me niet zo dwars maar ze hangen wekelijks hun zware vloerkleden eroverheen waardoor hij helemaal scheef staat als je daar gewoon iets over zegt krijg je eerst dat de ouders de kinderen sturen want "ik versta jou niet" en het uiteindelijk neerkomt op "het is jou probleem dan zet je m maar weer recht"
    De schutting van de andere buren hetzelfde probleem maar ook hun krijgen dezelfde reactie

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Nou als mijn schutting scheef zou komen te staan door de waslijn van de buren.
    Dan had ik die er toch heel rap af gehaald.
    Dan plaatsen ze er zelf maar een eigen schutting langs, hebben ze meteen geen last meer van het water dat blijkbaar door de kieren wordt geschoten.

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Nou dan donder je het toch gewoon terug over de schutting!
    Als je niet verstaan is dat niet jou probleem!

Als je kinderen in het badje zitten zal het vast boven de 25 graden zijn en dan is die was zo weer droog!

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Andere kant op laten spetteren.

Vervelend dat het niet zo lekker loopt.

Weet niet wat je al geprobeerd hebt. Jammer dat jullie er onderling niet goed samen uit komen. Ze misschien eens uit nodigen voor een kop thee of koffie en dan niet meteen over de problemen praten die onderling spelen?

19. BillyLF

BillyLF Lid

15 jun 2014
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik lees tot nu toe alleen maar argumenten die te maken hebben met de andere afkomst..

20. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Goed gesprek aangaan en de punten van irritatie bespreken. Zelf ook open staan om zelf iets te veranderen.
    Je kids behoren natuurlijk geen water over de schutting te mikken.
    Dus daar zul je zelf wat aan kunnen doen.

Werkt het niet...wijk/buurtbemiddeling of wijkagent.

Deel Deze Pagina