Wij hebben een blauwe zandbak in de vorm van een bloem. Maar er staat steeds water in. Wie heeft ook z'n zandbak en heeft daar ook last van? Of juist geen last van. En wat heb je er aan gedaan en hielp? Nu is het nog niet echt van toepassing maar hoop dat dit mooie weer door gaat zetten natuurlijk.
Wij hebben ook zo'n bloem, maar hebben er geen last van. Bij ons staat 'ie namelijk onder een afdak. Wel is het er soms wat vochtig. Ik denk dat dat komt doordat de klep bij wat wind iets omhoog gelicht wordt, omdat die bij ons een aantal keer van de bodem afgewaaid is. Misschien helpt het om op de hoekpunten een baksteen te leggen.
mja wij hebben vorig jaar zoveel mogelijk water eruit geschept.. en daarna het zand in de zon gezet was verrassend snel droog eerlijk gezegd. In begin nog wel vochtig.. maar dat is niet heel erg want dan k un jte tenminste fatsoenlijke taartjes bakken. als je een gaatje erin boort.. kan vervolgens daarna ook je zand door het gaatje
Oh en swinters knoop ik de deksels aan elkaar vast.. zodat hij in ieder geval dicht blijft... scheelt toch weer. (en de deksel niet door de tuin waait) maar dit jaar niet goed geknoopt duidelijk... 5cm ruimte tussen de 2 helften en dus wederom een zwembad erin. dit jaar dezelfde taktiek maar weer denk ik
wij hebben er ook geen last van, we doen in de winter de deksels goed op elkaar en dan een zeil erom wat we ook onder de zandbak schuiven. Dat is goed waterdicht hoor.
Hier ook hoor, dan twee van die plastic schelpen op elkaar, maar hetzelfde gezeur. Moet denk ik maar een zeil er omheen doen.
Ik heb er ook gisteren 3 emmertjes water uitgeschept! irritant (en goor!). De bak staat nu al 2 dagen open dus is al aardig aan t opdrogen. Maar nog wel erg strand-achtig zeg maar. Ik heb de bak altijd goed dicht, maar regent toch in. Voortaan maar zeiltje overheen doen.
Hier ook een waterbloem. Hubbie heeft gisteren zoveel mogelijk water eruit gehaald. In de winter maar een zeiltje er over doen.
Ik heb een aantal gaatjes in de bodem geboord. en het valt reuze mee met het zand dat er uitloopt. Het zand is nu wel wat vochtig, maar niet zeiknat iig. Groetjes
Hier ook een schelp zandbak en wij hebben ook een aantal gaatjes in de bodem geboord. Als je de zandbak niet gaat verslepen komt er geen zand uit en we hebben er nooit water in.
wij hebben een houten zandbak met deksel, dat je openklapt en dan 2 bankjes hebt. er zit speciaal zand in en daaronder een speciaal doek voor onkruid en daaronder stenen. wij hebben dus geen last van een zand-water-bak.