De titel zegt het al. Ik zoek een nieuw dekbed. Maar tjonge wat zijn er veel verschillende....ik zie het even niet meer hoor. Ik zoek een lits jumeaux dekbed, 4-seizoenen, zo een met twee delen dus. Een goede, een fijne, een lekker warme, maar het zomerdeel weer lekker dun voor de warme nachten. Argh!!!! Wie heeft een goede tip?
Wij hebben een Texeler dekbed, ook lits jumeaux. Niet goedkoop maar de kwaliteit is super goed. Hebben in de winter alleen het najaarsdeel erop liggen, is warm genoeg.
Wij hebben sinds een tijdje een (ganzen)donzen dekbed van Ten Cate, lits jumaux, niet goedkoop maar tot nu toe tevreden. Vriend wilde al heel lang dons, van mij hoefde het niet. Ik moest er heel erg aan wennen, vooral omdat het zo licht aanvoelt maar ik vind het toch wel fijn nu. We hebben alleen nog het 'herfstdeel' erop gehad, allebei was niet nodig en hoe het in de zomer is weet ik nog niet.
Wij hebben het woolmaxx wollen dekbed. Al jaren. En we zijn er heel tevreden over. Ook omdat het indien nodig gewoon in de wasmachine kan.
Ze hebben de maat die wij willen, maar bij de reviews lees ik een aantal keren dat de drukknoopjes waarmee ze aan elkaar gemaakt worden niet sterk genoeg zijn. Hebben jullie daar geen last van?
Wij hebben losse dekbedden. Dus man en zoon hebben een eenpersoons van de ikea en ik van de ah. Die van de ikea kan losgaan bij het opmaken. Ik heb dat nauwelijks gehad maar misschien bij grotere dekbedden dat je dat vaker hebt. Het grootste deel van het haar liggen we onder 1 van de twee dekbedden. Nog nooit gehad dat het los gaat tijdens het slapen. Die ene keer bij het opmaken mocht het een keer lis gaan neem ik dan voor lief.
Ik ben tegenwoordig fan van zijden! Valt net zo soepel en licht om je heen als dons alleen mijn man is er niet allergisch voor. In dit huis gebruiken wij ze het hele jaar door maar in het vorige huis (slechter geïsoleerd) was het in de winter te koud. Vooral in de zomer is het heerlijk luchtig. Maar ze zijn wel duur .
Wat een enorm prijsverschil zit er ook in dekbedden. Ik kwam er een tegen voor 700,- En een ander kost dan weer maar 100,- Pfff, lastig hoor.
Dat is idd een een stuk goedkoper, maar zijn ze ook echt goed? En blijven ze een beetje goed? Voor de kinderen vind ik dat prima, maar ik wil eigenlijk niet over een paar jaar weer op zoek naar een dekbed voor ons....
Thuis hebben we hem nu 5 jaar denk ik? En ik vind hem nog steeds goed. Knoopjes werken ook allemaal nog.
Wij hebben een 4 seizoenen wollen dekbed van Cinderella. Ik vind t hem heerlijk! Slapen nu onder het herfstdeel, over een paar weken verwissel ik hem voor het zomerdeel. Als het echt hoogzomer is vind ik dat te warm, daarvoor hebben we een katoenen zomerdekbed, die is fijn voor warmere nachten. Ik heb graag beddengoed van natuurlijke materialen en ben met deze combi erg blij.