Ik drink graag koffie. Ik zou graag andere soorten koffies willen drinken. Vooral in een restaurantje heb je zoveel soorten maar ik durf het niet te bestellen. Dit is omdat ik geen melk lust (al van kind af aan) ik probeer weleens een cappuccino van mijn man als hij dat neemt in een restaurant maar als er te veel melk in gaat vind ik het echt niet lekker. Weet dat er verschil in zit dus sommige lust ik dus wel (als er dus weinig melk in zit). Nu zie ik ook weleens koffie oid met havermelk voorbij komen. Hoe smaakt dit? Is dit heel anders als gewone melk? Baal er soms weleens van want in restaurant heb ik weleens zin in iets anders als koffie Of is er andere soort 'melk' die ik eens kan proberen?
Ik vind gewone melk ook niet lekker in de latte en ik gebruik barista soja. In sommige koffiebars hebben ze alleen havermelk, nou dan drink ik nog liever gewone melk. Ik vind die dus echt heel vies, net als amandelmelk als vervanging.
Oh ik ben dol op havermelk in de koffie. Maar ik heb ontdekt dat ik haver dus sowieso gewoon heel erg lekker vind. Was ik zelf nogal verbaasd over , want het klonk gewoon altijd goor ofzo. Maar ik drink dus koffie met barista haver, ik bestel bij starbucks ook geregeld met oatmilk en ik eet tegenwoordig zelfs overnight oats (maar dan met hazelnootmelk).
Ik zou trouwens gewoon wat dingen gaan uitproberen. Dan kom je er vanzelf achter wat je lekker vind. Bij de AH hebben ze echt veel soorten ‘melk’. Denk aan rijst, erwt, haver, hazelnoot, kokos, etc.
Ik bestel bij Starbucks wel eens een latte macchiato met cocosmelk, gewoon voor de afwisseling. Echt het proberen waard!
Ik maak thuis m’n cappuccino met ongezoete erwtenmelk. Is een beetje een aparte smaak, maar ik vind het erg lekker. Of zoals al eerder genoemd, de oatly barista.
Oké, welke adviseer jij voor iemand die dus geen gewone melk lust? Warme chocolademelk lust ik wel, zit ook melk in maar smaakt vast echt heel anders. Wel alleen de echte dus niet melk met van dat chocomelk poeder (bah bah), Brinta lust ik trouwens ook
Ik vind ‘hazelnootdrink ongezoet’ van AH heel lekker, om ook zo te drinken. En ik ben echt fan van Havermelk voor in de koffie. Maar je kan het beste zelf uittesten, want smaken verschillen nou eenmaal.
Als we koffie met melk drinken, dan altijd met havermelk en heel soms met sojamelk. Hebben ook geen andere melk thuis. Ik zou gewoon verschillende soorten plantaardige melkvervangers uit gaan proberen als ik jou was want smaken verschillen.
Ik heb altijd de oatly barista in huis. Laatst van een ander merk een pak gratis gekregen maar dat vond ik minder lekker. Soja melk vind ik dan weer niet lekker. Hazelnoot en amandel lust ik wel maar neem liever de havermelk
Dat doe ik weleens, maar die is wat dunner/wateriger dan bv de barista varianten. En helaas is daar nog geen barista variant van.