Onz peuterde meisje van 2.5 wurmpt zich uit t harnas van de maxicosi tobi en zit dan alleen nog met die gordel bij haar heupjes. Ze krijst alles bij elkaar als je dr vaster aansnoert (niet strak maar zoals t hoort) Geen doen maar dit is echt heel gevaarlijk met ongelukken bekken fracturen moet er niet aan denken!!! Ik denk er over om haar dus in de opvolger te zetten uit nood moest ze hier een keer in en dit ging wel goed. ze weegt 14 kilo
Ik zou haar in deze stoel laten. Strakker vast en zo'n speciale klem om de gordels zodat ze zich er niet uit kan wurmen. Je hebt bij de ikea van die klemmen waarmee je zakjes dicht kan houden. Deze klem je om de gordels ter hoogte van borst. De riempjes worden zo bij elkaar grhouden en ze kan dan niet eruit. Mn moeder heeft op de gordels een karabijnhaak. Zo'n haak die je open kan klikken. Houd de riemen hij elkaar maar is bij een evt ongeluk, zo los gemaakt. En lekker laten krijsen. Veiligheid gaat boven krijsen, Bedenk me net dat mn zusje deze heeft: Belt Collector BeSafe | Mamaloes Babysjop
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn 2.5jarige, alleen is zij heel klein en tenger. Ze is net 11 kilo dus een stoel met gewone gordel is echt geen optie, maar hoe strak ik de gordels ook doe, ze wurmt zich eruit Ben nog op zoek naar de gouden tip
Ik heb hetzelfde probleem. Zo'n karabijnhaak kan ik wel eens proberen. En inderdaad, hoe strak ik het ook doet, ze wurmt zich eruit!
Iets om de 2 gordels doen die over de buik/borst lopen. Als deze bij elkaar getrokken word dan kunnen ze er echt niet uit. Bijv met zakken klemmen van ikea, een karabijnhaak. Desnoods probeer je het even uit met een riempje die je er omheen doet. Ze hebben ook speciale klemmen ie de riempjes bij elkaar houd. Mn zusje heeft er zo 1 voor houdini: Belt Collector BeSafe | Mamaloes Babysjop
Wauw bedankt voor de tip! Die is echt handig. Heb riempjes ed al eens geprobeerd maar zeis daar nogal vingervlug mee en heeft het zo open
Met haken en riempjes al geprobeerd mijn jongens lieten dit wel zitten maar sinds vandaag doet ze dus zelfs de sluiting open en zit ze los. Ik heb een maxicosi rodi stoel die je met een gordel vastmaakt en die laat ze wel zitten,ze is vrij lang dus t past wel. maar liever nog een jaar in die andere maar dat is zo eng aangezien ze zich dus nu helemaal los kan maken, o de gewone gordel sluiting al speciale stickers met puntjes omdat ze dus anders de gordels los maken zo vervelend
Kennis deed kind gewoon een jas aan over de sluiting. Hielp super. Jas in de stoel leggen, kind in de gordels. Vervolgens jas aan trekken OVER de gordels en die dichtritsen. Zomerjas of dunne bodywarmer die je bijv dicht kan knopen. Grotere stoel is OOK gevaarlijk. En wie zegt dat ze die morgen ook niet open krijgt? Is de sluiting van de 1e stoel wel nog goed? Hier moeten we als volwassenen nog moeite doen om de knop in te drukken.vind het apart dat zo'n klein kind het dan met gemak doet....l. Je hebt ook speciale hoesjes die je over de sluiting heen moet schuiven. En anders eens flink boos worden als ze dat doet...
Ik zou haar ook nog even in deze houden. In de vervolgstoel zit ze in de gewone gordels en kan ze zo de auto door wandelen.. Denk dat het tijd is om het af te leren, of te zorgen dat het niet meer lukt.. Mijn oudste heeft het ook een poosje gedaan. Denk ook rond die leeftijd. Hij wurmde zich er steeds uit, en dan blij zwaaien en doen. Boos worden werkte ook niet echt, dan zwaaide hij nog terug. Hij was wel onder de indruk van die keer dat ik de auto parkeerde, de deur open deed, hem eruit zette met de opmerking dat je zo niet mee kunt in de auto, hem vroeg of hij normaal kon blijven zitten, en terug liep naar mijn deur.. Voordat ik bij de deur was, wilde hij al terug in de auto en heeft het nooit meer gedaan..
Je zou een andere autostoel (groep 1) kunnen overwegen. Ik heb ook een Tobi en vind wel dat de riempjes daar heel makkelijk losser van gaan zitten als je maar wiebelt. Mijn oudste zit in een Priori en die riempjes gaan niet vanzelf losser, dan moet je een knopje indrukken.
Los of half los in de autostoel is inderdaad erg gevaarlijk. Kijk hier eens naar: Anti Escape System 15 mnd. - 2,5 jaar | Babypark. Dit lijkt me de veiligste oplossing. Er zijn veel mensen die zelf iets fabriceren of verzinnen om te gebruiken tegen het loswurmen, maar dat is niet zonder risico (klem kan schade veroorzaken tijdens een ongeval) en tevens is het verboden in NL. Je dochter is echt te jong en te licht voor een groep 2/3 stoel. De autogordel blokkeert niet onder een gewicht van 15 kg. Daarnaast zijn de bekkenbotten van een kind onder de 4 a 5 jaar nog niet genoeg ontwikkeld om een klap van de heupgordel te kunnen opvangen met intern letsel tot gevolg bij een aanrijding. Waarschijnlijk zal ze ook nog niet begrijpen dat ze netjes rechtop in de gordel moet blijven zitten en dit is ook noodzakelijk voor het veilig gebruiken van een groep 2/3 stoel.