Alternatief voor brood

Discussie in 'Voeding' gestart door mizz, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 11 maanden en vanaf 7,5 maand heb ik haar brood aangeboden. Een korstje vond ze toen nog wel lekker. Maar ze heeft nooit echt brood gegeten. Ze weigert het gewoon. Wat voor beleg er ook op zit. Consultatiebureau zei toen: blijven aanbieden. Maar ik vind het 4 maanden verder eigenlijk wel genoeg geweest.

Ik geef haar geen alternatief met het idee: dit krijg je, eet je niet? Dan niet. Maar ik merk dat ze nu gewoon tekort komt. Ze compenseert dat met haar flessen, maar dat moet straks natuurlijk niet meer.

Ik wil haar dus een alternatief aan gaan bieden. 'S morgens eet ze pap dus dat wil ik 's middags dan niet nog een keer geven. Crackers zijn ook niet echt favoriet. Wat zou ik haar kunnen aanbieden en is het echt zo'n drama dat ze geen brood wil?

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hier eet ze 's ochtend havermoutpap, en wisselen we wel eens af met pannekoekjes (met meel, of gewoon banaan&ei), rijstewafels, crackers, eimuffins (ei, groente, kaas in een muffin vorm in de oven).
    Verschillende soorten brood geprobeerd? Spelt, donker, licht, geroosterd etc?

3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier ook een zoontje die geen broodfan is. Ik maak me er niet te druk om hoor. 's morgens krijgt hij een bordje pap en ik bied hem trouw elke dag zijn boterhammen aan. soms eet hij ze en soms niet. Als hij ze niet eet dan bied ik hem wat anders aan. cracker, beschuit. Of gewoon wat groente/fruit.
    Ik ben er overigens wel achter gekomen dat hij simpelweg niet ieder brood wil. Brood van de jumbo bv moet hij niet hebben, maar het brood van de plus ala 2,29 eet hij weer wel :D
    Misschien lust je dochter gewoon het brood niet?

4. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Hier ook een slechte broodeter van 2 die ook een koemelkallergie heeft. Maak 's morgens met haver/rijstmelk een bordje havermout.
    Tussen de middag bak ik vaak een soort pannenkoekje van 1 banaan, 1 ei en 1 eetlepel spelt of teffmeel. Dit vind ze heel erg lekker met kaneel en suiker.
    Volgens mij heeft ze haar eten liever warm of zo. Alleen als ze echt honger heeft eet ze een keer een boterham maar 9 van de tien keer laat ze hem liggen.

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Soep een optie? Mijn kids eten zeker de helft van de week soep in de middag. Lekker soppen met een broodje of als ze nog kleiner zijn stukjes brood erin. Ik maak altijd verse soepen, mijn man is we ook dol op.

Voor de rest inderdaad gezonde pannenkoekjes? Hoor daar ook altijd goede verhalen over. Heb het zelf nog nooit geprobeerd.

6. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Gisteren soep gemaakt van een restje bloemkool, nou dat ging er wel in! Vandaag eens ander brood proberen..

7. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Geroosterd brood.
    Rijstwafel
    Probeer maar eens!;)

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier een dreumes die nog steeds niet "gewoon" brood eet:D.
    Maar tosti is dan wel weer geliefd;) en een geroosterd broodje soms ook.
    En anders pap, fruit, yoghurt, rijstwafel o.i.d.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wisselen we het af met een Rogge cracker, spelt pasta, pannenkoek etc.

10. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Geroosterd brood was hier de hit bij mijn dochter die geen brood wilde eten. Verder is droge volkorenpasta ook populair, net als een eitje of gebakken vis. Mijn man lustte vroeger geen brood en at yoghurt met cruesli.

Maar ik zou er zelf helemaal geen problemen mee hebben om 2x per dag pap te geven. Er zijn genoeg mensen die 2x per dag brood eten en dat is toch ook niet gek?
    Of twee keer per dag groentehap. Gewoon 's avonds wat meer maken en tussen de middag opwarmen. Je eet niet snel teveel groenten, toch?

Deel Deze Pagina