Erge kramp, continu huilen

Discussie in 'Voeding' gestart door Jayson, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jayson

Jayson Lid

19 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag mijn ervaring delen. 30 augustus hebben wij een zoontje gekregen en die huilde eigenlijk vanaf dag 1 al veel. Maar dat werd steeds erger en de huisarts en het cb gaven als antwoord dat het normaal is en erbij hoort. Ik had echter een andere mening en toen hij op een dag 5 uur non stop aan het huilen was zijn we naar de hap gegaan en is hij opgenomen. In overleg met de kinderarts zijn we overgestapt op kunstvoeding (hero comfort) en dat leek te helpen. Helaas niet lang.
    Ik stuitte tijdens mijn zoektocht naar een oplossing op lactose intolerantie en daar leek het heel erg op. De kinderarts zei echter dat het niet mogelijk is bij baby's. We waren inmiddels al met pepti bezig en dat hielp ook niet. Wij hebben toen toch besloten om zelf te testen. We hebben kerulac druppels door zijn voeding gedaan (koud klaarmaken en 24 uur in de koelkast, is niet wenselijk maar om te testen kan het, zeker met borstvoeding) en een dag later waren zijn klachten over!
    Twee weken later hebben we (onder dwang van de ka) geprobeerd te stoppen met de druppels en het was weer raak, hij gilde meteen de boel weer bij elkaar. Ik was dus overtuigd onze baby is lactose intolerant.
    In België verkopen ze lactosevrije melkpoeder, daar deed hij het geweldig op! Wat waren we blij!
    Inmiddels is hij getest door een arts die er wel voor open stond en blijkt dat hij eroverheen is. Het kan een onderdeel van rijping zijn maar het kan ook een infectie geweest zijn. Daar komen we niet meer achter.
    Feit blijft dat het dus niet nodig was geweest dat hij 3 maanden lang pijn heeft gehad. Als een baby huilt is dat niet voor niks en moet zo'n kindje geholpen worden vind ik. Het is een hel voor het kind maar ook voor de ouders. Vandaar mijn verhaal. Volgens artsen kan het niet maar wij hebben met eigen ogen iets anders gezien.

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Kerulac druppels heb ik nooit van gehoord!

Volgens mij kun je hier bij de apotheek ook lactose vrije flesvoeding krijgen.

Goed dat je het deelt! Hopelijk heeft iemand er wat aan!

3. Jayson

Jayson Lid

19 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kerulac kun je gewoon bij de apotheek kopen.
    Dat klopt maar dat is dan soja en daar ben ik niet zo'n voorstander van (ieder zijn ding) of nutramigen. Volgens mij is er niets anders. Die ze in België hebben is van nutrilon op basis van koemelk dus vrij "normaal" voor zo ver ik dat kan beoordelen maar zonder lactose. En is bijna dezelfde prijs als nutrilon soja als je het online besteld.
    Bedankt voor je reactie! Leuk! Ik hoop inderdaad dat anderen ermee geholpen zijn, al is het er maar 1 ;)

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Welke fv is dat dan?

5. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Wat goed van je dat je dit deelt. Had hij behalve het vele huilen ook nog andere klachten/symptomen als ik vragen mag? Lactose intolerantie zit in mijn familie en ik ben een beetje zoekende naar wat er met onze jongste aan de hand kan zijn maar zou niet weten hoe ik het zou kunnen herkennen, vandaar mijn vraag.

Gelukkig is jullie zoontje eroverheen gegroeid! Maar desalniettemin heel zielig dat hij 3 maanden zo heeft gehuild alleen omdat artsen ervan overtuigd zijn dat het niet kan. Goed dat je vol bent blijven houden en zelf op zoek bent gegaan!

6. Jayson

Jayson Lid

19 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie!

Hij eigenlijk alleen maar kramp en heel veel windjes (die er soms echt uit knalde). Ook had hij wel last van diarree.

Ik weet niet wat voor voeding je geeft maar het is vrij makkelijk te testen met die druppels. Dan kan je het eerst testen zonder dat je de voeding gelijk hoeft te veranderen, dat kan dan altijd nog...
    Heel veel sterkte met je kindje!

7. Jayson

Jayson Lid

19 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en Shakes de flesvoeding is van nutrilon en heet "nutrilon lactosevrij" ze hebben ook pepti lactosevrij. Dat zijn twee verschillende, de eerste met koemelk en de ander zonder. Dat is net wat je wil. Ik bestelde ze op newpharma en dat werkte top! Zat altijd 2 dagen tussen bestellen en bezorging.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben zelf Belg, maar ik had er nog nooit van gehoord. Vandaar mijn vraag. Wij hadden zelf neocate.

9. Jayson

Jayson Lid

19 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ok op manier. Ik was allang blij dat het ergens verkocht werd..

Deel Deze Pagina