Water koken in een oud huis is nergens voor nodig hoor! Water dat warm uit de kraan komt moe je ook in een spiksplinterniew huis niet drinken. Evt. verontreinigingen vanwege oude leidingen krijg je er met koken niet uit.
Eventuele verontreinigen van zware metalen krijg je er niet uit maar een bacterie zoals legionella wel. Legionella nestelt zich gemakkelijker in oude leidingen.
Grappig, onder dit topic stond een advertentie van een bedrijf waar je gratis teststrookjes kon bestellen om de hardheid van je water te testen!
Ik gebruik altijd een deel koud water uit de kraan, aangevuld met gekookt water uit de waterkoker, zodat ik de juiste temperatuur heb. Kan het ook in de magnetron doen hoor, maar ik vind dit net zo makkelijk.
wij doen het ook zo. water koken afkoelen schenk het in een lege fles en als het op is koken we gewoon weer opnieuw. opwarmen in de magnetron 40 sec. en daarna de voeding erbij. hij drinkt nu ook nutrilon 2 en we koken nog steeds het water en voor de diksap ook. geen water uit de kraan hiero
Wij gebruiken ook warm kraanwater. Was op advies van kraamverzorgende en cb. Tot 4 weken geleden volledige bv gegeven en nu over op de fles. Tijn heeft nergens last van gehad en warm kraanwater is ook nog eens super gemakkelijk een fles klaarmaken!