wat is het verschil tussen nutrilon nr 2 en nr 3?

Discussion in 'Flesvoeding' started by peetjuh23, Apr 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Demi is nu 10 maand en kan over op nummer 3 van nutrilon, maar wat is het verschil tussen opvolgmelk en groeimelk?
    Ze krijgt nog steeds 3 flessen overdag, 210+7 scheppen en deze gaan bijna elke keer schoon leeg. Kan dit wel met nummer 3?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het verschil is vooral dat groeimelk helemaal overbodig is en alleen is ontwikkeld om je langer als klant te houden. De eiwitten lijken nog meer op die van gewone dagmelk en er zit nog wat meer zetmeel door om het vullender te maken.

Je kunt opvolgmelk gewoon tot 1 jaar blijven geven en vanaf dan gewone dagmelk.
    Je kunt overigens nu ook al wat dagmelk aanbieden. Als een kindje geen verhoogde kans op allergie heeft mag vanag 9 maanden langzaamaan over gegaan worden op dagmelk, in het begin aangelengd met wat water.

Met 10 maanden moeten ze ongeveer 375cc zuivel op een dag krijgen, en dat is inclusief yoghurt enzo. Met een jaar is 300 genoeg en 500 het maximum.
    Ze drinkt nu 2x zoveel als nodig is. Dus misschien kun je ook eens proberen of je die flessen wat kunt minderen?

3. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Welke fles zouik het best het eerste eraf kunnen halen dan? Ze krijgt nu 'smorgens en 'savonds een papfles en 'smiddags zonder pap.. Ze drinkt ze allemaal nog schoon leeg..Alleen soms bij de ochtend fles laat ze een bodempje staan.

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    in groeimelk zit volgens mij meer ijzer maar verder is het nagenoeg hetzelfde als "gewone" melk dus eigenlijk alleen maar een "geldverslindend" iet....

ik zou zeggen koop groeimelk en vergelijk het met de voedingstoffen in gewone melke dan zul je gauw genoeg zien welke ingrediënten er in beide pakken gebruikt worden en wat het verschil is..

het verschil zal minimaal zijn behalve in je portemonee... ;)

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    persoonlijk zou ik die van de middag "laten vallen" zo krijgt ze zodra ze wakker wordt wat te drinken en voordat ze gaat slapen....

tussen de middag zou je haar iets anders "te drinken" kunnen geven...

maar goed dat is wat je zelf wilt natuurlijk...

gr.smoekie

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou ook inderdaad eerst die middagfles minderen of vervangen door iets anders.
    En in de ochtend misschien kleinere fles en een borstje pap of een kleinere fles en een boterham.
    210/7 is gewoon een enorme plens. Ik kan zelf niet eens zoveel in een keer wegdrinken.

7. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Ok ik ga proberen om de fles 'smorgens wat kleiner te maken, eerst maar eens naar 150 + 5. (pap van een bord wil ze niet) De middagfles vind ze het lekkerst dus die ga ik nog niet weghalen, maar misschien maak ik daar wel 180+6 van en dan 'savonds weer 180 + 6.
    Dan krijgt ze in elk geval al wat minder. Ik vind het wel lastig hoor dat schuien en veranderen met voeding. Demi is een echte hongerlap en kan de hele dag wel eten. "smiddags krijgt ze van mij 1 boterham rond een uur of half 1, maar ze zou er denk ik met gemak 2 op kunnen.
    Haar slaaptijden veranderen nogal eens maar de laatste week sinds ze ziek is geweest slaapt ze in een keer een stuk minder. Dus nu heeft ze sneller weer honger omdat ze heel actief is..( denk ik)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze meer brood wil dan kun je rustig een halve boterham meer geven hoor!

9. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Als ik het goed begrijp bedoelen jullie met dag melk gewone melk?
    Als dat zo is dan is mijn vraag aan jullie.
    Als je gewone melk geeft krijgen ze dan wel genoeg voeding binnen met de fruithap en warme hap enzo.
    Want ik zie gewone melk als drinken en niet als voeding.

En als dagmelk wat anders is dan wat ik denk mag ik dan graag een uitleg want ik heb dan geen idee wat het dan wel is.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    MEt dagmelk bedoelen ze idd gewone "verse" melk uit de supermarkt. Niet de houdbare variant. En ze krijgen zo langzamerhand genoeg voedingsstoffen binnen uit het andere eten, alleen moet je wel Vitamine D bij gaan geven, als ze minder dan 300 (Weet ik niet zeker, help even, dames :) ) ml opvolgmelk drinken.

11. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Waarom mag de houdbare variant niet?

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    bij de gepasteuriseerde melk zijn veel eiwitten-vitamines e.d verloren gegaan en er ook zijn de goede bacteriën verloren gegaan die nodig zijn om de bacteriën die niet goed zijn voor je tegen te gaan....

tis niet zozeer een niet mogen "verhaal" maar bij die melk zijn de belangrijkste voedingstoffen die je kindje nodig hebt verloren gegaan. Vandaar dat men het dan heeft over verse "dag" melk....

gr.smoekie

13. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    En de verse melk moet je eerst mengen met water , maar in welke verhoudingen dan? En als ik de ochtendfles eraf wil halen, kan ik dan met brood beginnen of is er iets anders wat ik eventueel 'smorgens kan geven.
    Demi vind het namelijk lekker om voor het slapen gaan een fles te drinken vandaar dat ik de ochtendfles er het eerst af wil halen en niet de middag of avondfles..
    Misschien een beetje domme vragen , maar af en toe vind ik het zo lastig haha..

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gesteriliseerde melk mag ook, maar de smaak wordt vaak als minder ervaren.
    Aanlengen is ongeveer 3/4 melk 1/4 water, maar dat hoeft alleen de eerste weken hoor.
    Als je opvolgmelk vergelijkt met gewone melk dan is het verschil in voeding niet zo groot hoor. Aan opvolgmelk wordt zetmeel toegevoegd waardoor het een voller gevoel geeft, de vitamine D zit er al in, en er wordt wat ijzer toegevoegd. Dat ijzer is trouwens moeilijk opneembaar, ijzer uit groente en fruit nemen ze veel makkelijker op.

't Is zoals Smoekie zegt vooral een verschil voor je portemonnee...

15. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Dus als ik het goed begrijp zou ik dus net zo goed in plaats van drie flessen groeimelk nummer drie ook drie flessen melk kunnen geven.
    Die wat op warmen zoals de nummer drie en dat door laten gaan als voeding met dan druppeltjes vit d?
    En dan haar gewone voeding erbij zoals fruit en groente brood ed.

Het geeft mij namelijk het idee dat het niet genoeg is voor zo'n kleintje omdat wij het natuurlijk als drinken en niet als eten bekijken.

Share This Page