Water mee naar school, zielig?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamaVanVier1985, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanVier1985

MamaVanVier1985 Actief lid

5 sep 2013
    103
    2
    18
    Drukke Huismama
    Hoi, maandag gaat de school weer beginnen, en nu had ik een gesprek met mijn moeder. Ik vertelde dat ik de bekers en trommels weer achter uit de kast had gepakt na zes weken vakantie. Ze vroeg waarom ik geen pakjes drinken meegaf, want mijn kinderen vonden dat zo lekker tijdens hun logeerpartijtje bij oma. Mijn kinderen krijgen eigenlijk altijd water mee naar school. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht om sap of een pakje mee te geven. Mijn moeder vond het zielig dat mijn kinderen water krijgen en geen sapje ofzo. Ben ik nou zo'n vreemde? Wat voor drinken krijgen jullie kinderen mee naar school? Alvast bedankt..

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Nee niet zielig! Ik vind het juist hartstikke goed!
    Mijn kinderen zijn dan nog niet schoolgaand maar toen mijn zoon over ging van borstvoeding naar ander drinken (hij was toen 1) dronk hij gewone melk, water en rooibosthee. Dat vonden ze op de creche ook heel zielig, hij was het enige kindje wat geen limonade kreeg..
    Ik vind het juist heel goed en gezond. :)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.855
    19.238
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het heel goed en gezond. En zo lang ze het zelf wel best vinden, zou ik er zeker niet aan gaan morrelen. Zelf ben ik wel redelijk van 'moeders wil is wet', maar als ze dit op een gegeven moment wèl vervelend gaan vinden, zou ik toch overgaan op een (zuinig) scheutje limonade of diksap ofzo.
    Maar dat is omdat mijn ervaring leert dat kinderen die heel lang erg 'strak' worden gehouden op dit gebied, vaak zelf geen maat weten te houden als ze wel de 'kans' krijgen om iets anders te drinken.

4. MamaVanVier1985

5 sep 2013
    103
    2
    18
    Drukke Huismama
    Reactie 2 keer geplaatst

5. MamaVanVier1985

5 sep 2013
    103
    2
    18
    Drukke Huismama
    Oh gelukkig meer mama's die zo denken. Het is eigenlijk zo gegroeid. 'S ochtend water met fruit en 's middags thee/ limonade met koekje of zoiets. Als mijn kinderen echt iets anders willen dan zou ik dat wel overwegen maar voor nu vind ik dit prima. Maar dezelfde discussie had ik met mijn schoonmoeder over fruit. Waarom krijgen ze geen koek of brood mee? Wauw, denk ik dan. Mind your own business.. Haha

6. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik zeg ook; goed bezig!! Al die zoete 'zooi' is nergens voor nodig :)

7. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ik ben het hier volledig mee eens. Wat betreft het dik gedrukte gedeelte; mijn vriendin is hier echt een levend bewijs van. Zij mocht vroeger nooit snoep, koek, chips etc. Toen zij op zich zelf ging wonen ging ze echter helemaal "los" en at alles wat ze als kind niet mocht. Helaas is haar overgewicht dan ook zeker een resultaat hiervan. Alles met mate dus ;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zielig? Welnee, wat een onzin. Ik vind sapjes en limonade niet voor elke dag en elk drinkmoment, gewoon voor af en toe. Mijn oudste krijgt dan ook gewoon water mee naar school. Ze drinken thuis ook altijd water dus waarom op school dan niet? Als ze een keer een pakje drinken krijgen eten ze daarna niet meer omdat ze vol zitten van het sap of de chocomel dus het is voor mij zeker bij het eten een no-go, uitzondering daargelaten.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon krijgt diksap mee naar school en dochter water. Dat wil ze graag. Zoon drinkt na de beker diksap over de dag nog 2-3 bekers water uit de kraan.

Pakjes geef ik niet mee.. ik vind dat onnodig belastend voor het milieu en daarbij zit er altijd wel iets in wat ik niet nodig vind om te geven aan mijn aapjes.

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn dochter krijgt behoorlijk lexeermiddel die ze als ranja drinkt. Dat krijgt ze ook mee naar school. Is ze gewend, hoeft ze het thuis niet meer. Is toch ook niet zielig? Dus lekker water mee blijven geven.

11. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Ik heb kinderen in de klas die een lege beker zonder deksel meenemen en deze zelf bij de kraan vullen met fris helder water.
    Dat dit zielig zou zijn vind ik wat kortzichtig.
    De andere kinderen maken er ook niks van, dus ik zie geen probleem.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook gewoon water. Pakjes drinken mogen niet dus iedereen een beker drinken. Met water melk of sap. Maar zolang als de kinderen met water tevreden zijn krijgen ze van mij niets anders

13. adi

adi Niet meer actief

Hier krijgen ze water of diksap mee naar school. Af en toe lauwe thee die tegen 10 uur afgekoeld is (vinden ze heerlijk). Pakjes drinken echt niet, ik heb liever dat ze in die 10 min zoveel mogelijk fruit naar binnen werken, in plaats van vol te zitten met zoete sap.

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter mag of drinken of fruit meenemen. Nu had ze vorig jaar harde ontlasting dus mag zij - als uitzondering- wel beide meenemen. En ze drinkt: water. Soms geef ik ranja mee, maar water vindt ze meestal prima.

Bij de overblijf hebben ze houdbare melk, thee met suiker of water. Thee met suiker mag ze niet van me. Houdbare melk vindt ze niet lekker (verse wel), dus daar drinkt ze ook geregeld water bij de boterham. Ik geef ook wel eens een zakje bouillon of smaakjesthee mee. Dan doen de overblijfmoeders er geen suiker in. Zo stom eigenlijk.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee, natuurlijk is dat niet zielig! Hier wordt sowieso vooral water gedronken, zeker op school. Zielig is het wanneer kinderen vanaf een jaar of vier zwarte rottende tandjes krijgen, nóg zieliger wanneer hun volwassenen gebit óók onder de cariës zit. Je doet je kinderen er juist een groot plezier mee, 👍👍👍 voor jou!

16. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Mijn dochter drinkt altijd water of melk, om sap geeft ze gewoon niks. Naar school neemt ze een lege beker mee, die ze daar bij de kraan vult.
    Laatst sprak wel een juf me aan omdat bij het overblijven alle kinderen een snoepje mee blijken te nemen, en mijn dochter dan bij anderen gaat 'bietsen'. Snoep direct na de lunch vind ik eigenlijk onzin, maar ik ben toch maar gezwicht...

17. sjak

sjak Niet meer actief

Ik vind het niet zielig oid en als dit jullie keus is dan moeten jullie het vooral zo doen
    Ik vraag me wel altijd af of jullie zelf ook alleen maar water en thee drinken? Het komt bij mij altijd een soort 'overdreven' (niet het goede woord...) over. Niet alle pakjes zijn zo slecht toch? Een beetje diksap is toch ook prima?
    Mijn dochter (26 maanden) kiest nu al gaar eigen drinken uit. Siroop, roosvicee uit pak, melk, thee, fruitsap, water. Ze drinkt alles en afwisselend. Afwisseling is toch beter dan altijd hetzelfde?
    Krijgen ze dan ook geen snoep en koek, maar alleen fruit en groenten?

Pure nieuwschierigheid!! Ik veroordeel niemand.

18. MamaVanVier1985

5 sep 2013
    103
    2
    18
    Drukke Huismama
    Dank jullie wel dames! Ik voelde me al zo'n rare.. Soms word ik weleens onzeker! Als ik dan zie dat de planes/ cars/ SpongeBob pakjes en de roze / ligakoeken tevoorschijn komen uit die rugzakjes en mijn kinderen een beker water en fruit. Dan denk ik: jeeh, is dit nou zo raar?! Maar goed, er zijn er dus meer die het zo doen.

19. MamaVanVier1985

5 sep 2013
    103
    2
    18
    Drukke Huismama
    Man en ik drinken ook voornamelijk water en thee. Incidenteel wel sap enzo maar hebben daar niet zoveel behoefte aan. Kinderen eten niet alleen fruit en groenten maar snoepen niet veel. Zouden ze vragen om een snoepje mag dat wel, maar ze vragen er niet om dus prima voor mij.

20. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    @sjak wij drinken hier idd water koffie of thee (zonder suiker). Soms een vers sapje.
    Hebben eigenlijk geen sap of melk in huis.
    Behalve wanneer we visite verwachten en dan halen we blikjes frisdrank. Hele flessen gaan niet op.
    Wanneer iemand een sapje wil pers ik dat ter plaatse. Niets lekkerders dan een vers sapje zo nu en dan.

Deel Deze Pagina