angstige nacht tegenmoed...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door greetie, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff mijn uk is al 3 dagen zwaar verkouden. (5 maanden) Moet niezen en hoesten de hele tijd, met gevolg door het felle hoesten, komt de melk terug naar boven. deze morgen bijna 2 keer gestikt in de melk die terugvloeide, gisteren ook al... pff heb em de hele dag vandaag niet durven neerleggen! In de stoel of tegen me aan om te slapen. Nu ligt hij wel in zijn bedje, op zijn zij in zo een speciaal kussen (tegen het omrollen) maar pffffff zo akelig. Heb zo bang dat ik het deze nacht niet zou horen als het weer zover is. Deze morgen schoot ik recht, en hield em recht, en klopte op zijn rug. Hij zag zo rood omdat hij geen adem kreeg....ik moest er van wenen, zo akelig.
    pff enige tips???

een bezorgde, vermoeide mama...

2. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik zou het bedje bij het hoofdeind omhoog zetten. Een paar boeken eronder. Dat doen ze eigenlijk altijd bij refluxkindjes. Mijn zoontje heeft geen reflux meer maar zijn bed staat nog steeds schuin omhoog bij het hoofdeind. Dat is het enige wat ik zo kan bedenken.
    Ik haalde tegen het hoesten bisolvon druppels voor baby's. En dat werkte hier goed tegen het hoesten en dan het kokhalzen door het hoesten. ( volgens mij ook bij de apotheek te koop, zoiezo bij de kruidvat) Dus misschien is er in de buurt nog een nachtapotheek open.

Succes

3. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb zo een schuin kussen in zijn bedje liggen, dus staat al wat omhoog. Tis gewoon als hij op zijn rugje draait, de melk in zijn keeltje blijft 'liggen' ...
    Die bisolvon, ik heb hier nog zo een fles staan, druppels. Van vroeger in zijn aerosol??!! Zijn het die?? En wat moet ik ermee, hoe moet ik die geven??

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Eerste reactie is ook bed bij hoofdeinde omhoog. Mochten ze dan wat teruggeven blijft het niet zo makkelijk in het mondje hangen. En misschien een nachtje naast hem op een matras slapen. Dan maar een nacht niet slapen zou ik denken ook al zit je er helemaal doorheen. Morgen nog zo bezorgd en niks verbeterd dan zou ik naar de HA gaan met je verhaal misschien dat hij/zij nog tips heeft. Sterkte en een goede nacht!

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als Milan ziek is (nog steeds) slaapt ie bij ons op de kamer. Naast me, meestal in het camping bedje.
    Dan heb ik toch wat meer controle.

Idd de tips van Sabrina en ik heb ook al vaker Luuf baby gebruikt!

Succes vannacht en beterschap!!

6. Meara

Meara Niet meer actief

Ja inderdaad hoofdend omhoog. Zo stroomt de voeding meteen weer terug.
    Kan me je angst goed voorstellen hoor. succes vannacht

7. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je dames! Maar hij slaapt nog steeds bij ons op de kamer :) zijn bedje staat aan ons voeteinde, dus heel dichtbij... mss het bed maar meer omhoog zetten... zo een driehoekskussen is mss niet hoog genoeg?!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Anders morgen even naar de huisarts als hij zo benauwd is.
    Mijn zoontje was rond die leeftijd ook zo ontzettend verkouden, Bisolvon baby, Luuf baby en neusspray gebruikt, hielp een beetje. Een ui deed weinig. Voor het slapen gaan samen even douchen, dat bracht ook wel wat verlichting.
    Hij was zo benauwd, pas toen hij Ventolin kreeg, ging het weer beter.

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    heb je alle spullen nog van earosol? jamie heeft eens kroep gehad een daarna ook zo stront verkouden dat hij ook moest aerosollen zodat de slijmen in zijn keel los zouden komen.

goed zijn neusje vrij houden met zoutoplossing (fysiologischwater!)
    wat ook kan helpen is een uitje klein snijden en dan op een bordje naast zijn bed (dat deed mijn moeder vroeger altijd als mijn neus verstopt zat en werkte als een trein!)

voor de rest zou ik bisolvon gebruiken (te verkrijgen bij kruidvat) staat in de gebruiksaanwijzing hoeveel cc een kindje mag hebben!
    als hij bij jou op de kamer slaapt dan hoor je hem echt wle hoor! een moeder is gemaakt om te waken over haar kroost. en als deze dan nog is ziek is dan waakt ze extra hard! geloof mij! ik weet precies wat je mee maakt. toen mijn dochter 2dagen oud was gaf ze ook melk over en stikte ze er bijna in!! ik kon niet meer doen dan haar recht houden en wat op haar ruggetje slaan... sindsdien slaapt ze bij ons op de kamer! en is nog een paar x voor gekomen, maar bij de kleinste verslikking heb ik haar vast!

10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Zou dan toch nog een paar boeken onder het hoofdeind zetten zodat dat toch ook iets omhoog staat. is ook beter als hij een verstopte neus heeft. En idd luuf voor baby's op de borst smeren en op zijn rug tussen zijn schouderbladen.
    Wat je ook kan doen is een lepeltje luuf in een kommetje kokend heet water doen en dat naast zijn bedje zetten. Natuurlijk niet te dicht bij dat hij het pakken kan maar de dampen zorgen wel voor verademing. Ik heb ook wel eens een halve ui naast zijn bed gelegd en dat hielp ook wel. Echt alles proberen....
    En het hoestmiddeltje wat ik bedoel is echt van bisolvon zelf.

Bisolvon Druppels voor kinderen

Werkt slijmoplossend, zodat het vastzittende slijm gemakkelijker opgehoest kan worden.
    Samenstelling
    Bevat 2 mg broomhexinehydrochloride per ml. Suikervrij; kan door diabetici worden gebruikt. Glutenvrij.
    Dosering
    Kinderen van 5-10 jaar: 3 maal daags 2-4 ml. Kinderen 1-5 jaar: 3 maal daags 12-24 druppels. Zuigelingen (jonger dan 1 jaar) 3 maal daags 8-16 druppels.
    Let op
    Niet gebruiken bij overgevoeligheid voor broomhexinehydrochloride. Als uw kind een maagzweer heeft of heeft gehad en als de klachten aanhouden en steeds terugkomen, raadpleeg dan uw arts.
    Verpakking
    Flacon à 40 ml.

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jep ik heb ook die bisolvon, kan je gewoon bij de kruidvat halen! let wel op want ze hebben bisolvon voor volwassenen en ook voor kinderen!

12. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    die druppeltjes bisolvon mogen in de melk?? Hij heeft een peg sonde, dus weet het niet... mss deze nacht nog afwachten, en morgen toch maar best naar de kinderarts!! ben zo bang...

13. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    nee joh niet bang zijn. Komt allemaal goed hoor. Maar als je het echt niet vertrouwd dan moet je gewoon langs de huisartsenpost gaan.
    Wat is een peg-sonde?

Ik zou die bilsolvon gewoon op een klein pastic lepeltje doen. Als je dat naar zijn mondje rijkt dan doet hij zijn mondje wel open en dan hup zo de druppeltjes naar binnen.

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    die bisolvon ging bij jamie makkelijk weg... hij vond het zelfs lekker! ik zou het niet in zijn sonde doen (een sonde komt meestal toch meteen in de maag terrecht?) ht is echt de bedoeling dat die bisolvon langs de keel gaat en daar zijn werk doet!

15. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    heb net even gegoogled om te kijken hoe dat eruit ziet.

Wat zielig zeg. Waarom heeft hij die? En komt hij er nog vanaf?
    Sorry als ik het vraag maar ben gewoon benieuwd er naar.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Als je het niet vertrouwd kan je altijd de HA post bellen hoor, en anders morgen de ha bellen morgen.

De tips die al zijn gegeven zijn inderdaad de dingen die je kan doen om het een beetje verlichting te geven voor je kleintje.

Een peg sponde is een sonde via de buik (wat je vaak ziet een slang door de neus)

17. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    een peg-sonde is idd een sonde langs de maag, aan de buitenkant van zijn maagje, zo rechstreeks naar zijn maag. Hij heeft een moeilijke start gehad, met de bevalling van alles mis gegaan, met gevolg slik en zuigreflex zoek. Nu begint em wel te zuigen, drinkt een 3à-40ml water met het flesje, maar heeft meer problemen met het slikken. Daarmee ook dat ik superbezorgd ben, een andere baby slikt al eens meer, en nu met die slijmen, en extra speeksel door da ziek zijn, slikt hij dat al minder goed weg...
    Hoop niet dat het blijvend is de sonde, maar op dit moment kan niemand ons zeggen hoe de toekomst eruit gaat zien! zooooo fustrerend!!!

18. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    jeetje wat erg zeg..... Hopelijk komt het snel allemaal weer goed.
    Maar het zijn maar 12 druppeltjes op een klein lepeltje dus dat is heel weinig. Ik denk dat hij dat wel zo naar binnen krijgt.
    Kan me voorstellen nu ik dit lees je je toch wel meer zorgen maakt. Bel anders even de huisartsenpost. Dan kan je even navraag doen.

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oww meid...ik zou als ik jou was ook even lekker de HAP bellen.
    Ben daar normaal niet zo van maar gezien zijn korte maar heftige verleden kan je best even bellen!
    Wie weet hebben ze een gouden tip voor je!

Heel erg veel sterkte!

20. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij wonen in belgie, dus hebben geen huisartsenpost... Nu ligt em rustig te slapen , op een meter afstand van mij :) dus heb alles goed int oog... denk dat het een nachtje computeren wordt! En morgen naar de kinderarts! Dit hou ik geen drie nachten na elkaar vol!

Deel Deze Pagina