Hoi, Ik ben een echte koffie leut, ben ik altijd al geweest. Tijdens de zwangerschap heb ik me ingehouden en heb ik het beperkt tot 1 mok per dag in de morgen en nu tijdens de borstvoeding drink ik smorgens een kop en soms in de middag nog een kop. Volgens wat betweters in de familie mag ik geen koffie drinken en nog een paar andere zeggen dat een baby daar hyper van word *ahum* alsof ik een liter drink, het is maar 1 mok per dag en heeeel soms nog eentje in de middag. Maar goed ik volg mijn eigen doen, en heb het in begin gewoon aan de VK gevraagd en die zei dat ik best 2 koppen op een dag mag drinken. Nou ben ik wel benieuwd of er nog meer vrouwen die bv geven ook gewoon koffie drinken. Groetjes
Hoi! Ik drink ook gewoon koffie hoor. Ik beperk het wel tot drie kopjes per dag. En dan drink ik ook geen cola (daar zit ook caffeïne in). En ik heb niet gemerkt aan mijn zoontje dat hij daar last van heeft. Dus ik zou als ik jou was gewoon lekker je koffie blijven drinken. Groetjes Mariska
op de cursus hebben ze me verteld dat je tot ong 5 kleine kopjes mag. Meer mag wel, maar kan zijn dat de kleine wat wakkerder is, haha Dus ik drink gewoon lekker koffie, heerlijk!
ik heb ook altijd koffie gedronken, 3 of 4 senseo kopjes per dag. heb wel eens gedacht dat het daaraan lag dat hij best druk is, een paar dagen niet gedronken en nog net zo hihi! en nu ik geen bv meer geef hetzelfde! dus gewoon doen hoor! en mag ook wel meer dan 1 mok. gewoon niet overdrijven.
Bedankt voor alle reacties, mijn zoontje word er ook niet drukker van ofzo, ik drink het eigenlijk ook nadat hij gevoedt is en weer lekker aan het slapen is, heerlijk zo'n rustig koffie-momentje voor mezelf. Dus ik blijf het indd lekker drinken smorgens
Ik lust geen koffie, maar ik drink de hele dag door thee. En daar zit ook cafeine in. Nooit klachten gehad van de kinderen.
ik heb tijdens de borstvoedingsperiode altijd hetzelfde gedaan als tijdens de zwangerschap. gewoon 3 kleine kopjes per dag. als het mag als je zwanger bent dan kan het ook zeker als je borstvoeding geeft. Vond het totaal niet erg om me aan de hoeveelheden te houden maar nu na 9.5 maand zwangerschap (ze had niet zo'n haast hihi) en ruim 6 maanden borstvoeding vind ik het wel heerlijk dat ik gewoon kan nemen wanneer ik wil! hahah
Je moet gewoon kijken hoe je kindje erop reageert., Niet ieder kindje is hetzelfde zeg ik altijd maar. Ik drink dan geen koffie maar wel regelmatig een glas cola. Mijn dochter reageert er niet op. Ze is dan niet drukker of wakkerder en heeft gewoon nergens last van, dus ik blijf lekker mijn koude glaasje cola drinken!
drink 'sochtends 2 bakkies en soms smiddags een of 2... ligt vooral aan hoe de nacht is geweest in combinatie met genoeg water drinken zie ik zelf geen probleem, koffie onttrekt vocht uit je lichaam! Merk niks aan mijn dochter, dus die houdt wel van een beetje koffie in der melk. Hou een beetje als stelregel aan; voel ik me nog hetzelfde, dan is er geen probleem. Als ik wel is (voor de zwangerschap!) een paar blikjes redbull ophad kreeg ik zo'n opgejaagd gevoel in mijn lijf... zoveel caffeine drink ik dus niet als ik is een dagje geen koffie drink krijg ik rond 12 uur behoorlijke hoofdpijn.... hoezo verslaafd?!
Ik drink 2 kleine sterke bakjes... hard nodig om op te starten. Heb es een dagje geen koffie gedronken, maakte voor Renske niks uit.
Zonder koffie... ik vraag me af of ik dan de dag door kom . 's Ochtends 2 bakkies en 's middags rond 16.00-16.30 nog 1. Heerlijk!
Ik drink na het voeden bij het opstaan een espresso en later als zoonlief weer in zijn bedje ligt nog een latte en ik ga het niet laten ook!
Ik drink 's ochtends wel drie bakken koffie, maar zorg er dan wel voor dat ze niet alledrie tussen één voeding in zitten. Dus twee voor de eerste voeding, en dan de derde ná de voeding. In het begin durfde ik helemaal geen koffie, maar toen ben ik het langzaam gaan opschroeven, en ik merk er niks van bij dr. Het zal ook wel hetzelfde zijn als bij alcohol, dat het maar in een heel klein percentage in je moedermelk terecht komt. Toen we zwanger waren, was het veel slechter voor de kleine.
Toen ik zwanger was dronk ik 's ochtends 2 cappucino's en dat doe ik nu nog tijdens de bv. Heb ook een keer neit gedaan, geen verschil gemerkt bij Eva. Ik let wel op dat ik genoeg water erbij drink, dat is meer voor mezelf en de productie, want koffie onttrekt vocht aan je lijf (zei iemand al) en je mist al vocht wat richting de bv gaat, dus.... Meestal drink ik op 1 kop koffie 1 glas water extra.