Mag een kindje van 3 weken een beetje water drinken naast de flesvoeding? Of kan dit schadelijk zijn/verkeerd vallen?
Je mag per fles 10 a 20 ml water extra toevoegen. Verder mag je natuurlijk (lauw) water te drinken geven maar GEEN limonade, thee of andere dingen.
Ik zou het even aankijken. Goed in de gaten houden of ze goed plassen en niet teveel zweten. In principe hebben kleine babys genoeg aan melk. Hoe meer water je geeft, hoe minder melk erin gaat, en van water groeien ze niet. Deze vuistregel gold hier altijd omdat wij kleine kindjes hadden, die nooit aan hun max melkvoeding zaten. Als je meiden al veel melk drinken, prima groeien en minder gaan plassen door de warmte, kun je idd wat lauw water erbij geven. Maar ik zou het niet standaard doen.
In principe is het niet nodig wanneer je kindje op volledige flesvoeding zit. Als je merkt dat je kindje veel zweet of bijvoorbeeld erg dunne luiers heeft dan kun je de flessen iets groter maken door iets meer water toe te voegen. Ik zou verder geen flesjes e.d. tussendoor geven om te voorkomen dat voedingen minder goed zullen lopen.
Mijn zoontje zweet als een dolle, het is gewoon een heethoofdje haha Hij is wel een stuk ouder, maar ik geef hem dus af en toe wel wat water tussendoor. Vooral als we buiten zijn en het nog lang geen tijd is voor een fles maar ik wel merk aan hem dat hij onrustig wordt. Maar ja, wat ik al zei, hij is wel een stukje ouder... Dus ik weet niet in hoeverre dat nog uitmaakt. Hij drinkt zijn normale flessen wel gewoon leeg en plast verder goed.
mijn zoontje krijgt af en toe tussendoor wel wat water..Heeft verder geen gevolgen voor zn melkflessen want die gaan allemaal goed leeg.. Gister nog aan mijn huisarts gevraagd en die zei dat het geen probleem was als ie extra water kreeg. (zelf drink je vaak met dit warmere weer ook wat meer) Moet inderdaad niet zo zijn dat ze hun melk laten staan.
Mijn zoontje krijgt ook weleens een slokje water tussendoor. Ik doe dit eigenlijk omdat ze op het CB tegen me zeiden dat dat mocht. Maar niet meer dan 10 cc en ook maar ongeveer 2x per dag dus het is heel weinig wat hij krijgt.