weet het echt niet meer hoor!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mamavanbabyboy, Jul 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanbabyboy

Mar 4, 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn kleintje van 4 maanden heeft nog steeds last van krampen. Ze heeft hierbij ook hele dunne ontlasting en veel slijm erin. Ze heeft moeite met windjes laten en heeft steeds enorme persdrang. Ik dacht, het zal wel weggaan aangzien veel baby's last hebben van krampen maar nu denk ik toch dat er wat anders aan de hand is. Ze wil constant drinken. Ik weet niet of dit komt doordat ze misschien steeds honger blijft houden of omdat ze er troost in vind aangzien ze pijn heeft. Ik leg haar vaak aan. Ik moet erbij zeggen dat ik veel melk heb en dat ze vaak veel voormelk binnenkrijgt. Ik probeer dan mijn borsten allebei een beetje te legen voordat ik haar aanleg maar dat heeft tot nu toe niet echt geholpen. ik heb haar vandaag een flesje nutramigen gegeven en ze kon daarna gelijk veel windjes laten wat ze normaal niet zo makkelijk doet en is snel in slaap gevallen en slaapt nu nog steeds.
    Ik zou de borstvoeding graag door willen geven maar weet niet wat de probleem nou is. Ik heb geprobeerd om geen koemelkproducten te eten maar dat is heel moeilijk maar heb het wel geprobeerd maar zag niet echt een verschil. Nu denk ik zelf aan lactose intollerantie maar kan dit al zo vroeg en zou ik dan borstvoeding kunnen geven aan mijn kleintje aangezien borstvoeding vol lactose zit? Ik wil mijn kleine het beste geven en dat is borstvoeding maar wil ook dat ze vrolijk is en geen pijn meer heeft. Help!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Wat vervelend dat je kindje zo'n last heeft van krampjes.
    Met 3-4 maanden zouden de ergste krampjes wel over moeten zijn. Misschien kun je ook eens met de lactatiekundige op dit forum overleggen? Kan er gekeken worden naar wat je zelf eet en drinkt en of het daar nog mee te maken kan hebben (koemelk, gasvormende groentesoorten, scherpe kruiden etc)?
    Evt. kan een dietist je dan helpen met het samenstellen van een voeding zonder koemelk. Lactose intolerantie komt op deze leeftijd niet vaak voor.
    Groetjes Angelique

Share This Page