Hallo dames, Vanwege mijn oh zo geweldige ex zal er waarschijnlijk een onderzoek door de Raad gaan komen. Aanleiding is dat ik de scheiding eenzijdig ga aanvragen en in het verzoek wil laten opnemen dat er (voorlopig) geen omgang met de kinderen is. Hij heeft ze nu al enige tijd niet gezien. Dit door zijn schuld hoor, voordat jullie je gaan afvragen wat voor heks ik ben De reden dat ik geen omgang wil, is dat het bij hem alleen maar draait om wat hij wil, vindt, denkt en voelt. Is totaal niet bezig met het belang van de kinderen. Doet dingen waarmee hij de kinderen schaadt. Er zijn een heleboel dingen (oa meerdere keren justitie) gebeurd waarover hij niet eerlijk is geweest. Hij wil niet de waarheid vertellen en ook geen inzage geven in bepaalde papieren. Hij vindt dat het mij niks aangaat en dat de kinderen hier niks mee te maken hebben. Oh wacht, correctie: Hij wil wel de waarheid vertellen en inzage in papieren geven, maar alleen als ik weer een relatie met hem wil Ik heb voor de omgang als voorwaarde dat ik weet wat er speelt/heeft gespeeld en dat ik zekerheid heb dat de veiligheid van de kinderen gewaarborgd is. Dat snapt hij niet... Wie heeft hier ervaring mee? Wat kan ik verwachten?
Ik heb ook een onderzoek gehad door de Raad, had ook te maken met omgang en gezag.Mijn ex had een heel mooi en zielig verhaal opgehangen tegenover de Raad, ik hield hem bij zoon weg ,mailde nooit iets ,noem maar op. Op verzoek van de Raad heeft mijn zoon zijn vader 2 keer gezien onder begeleiding van de Raad,beide keren was mijn zoon erna ernstig van slag.Bij het 2e bezoek viel mijn ex keihard door de mand, het was na het 1e bezoek al opgevallen dat hij weinig deed met zoon maar tijdens het 2e bezoek was het nog erger.Mijn ex werd er op aangesproken waarop hij boos opstond en wegliep, hij was zwaar beledigd! De Raad is , in mijn ogen ,echt wel grondig met het onderzoek en ze staan open voor aanvullingen.Vertel jou kant van het verhaal ,bij voorkeur zonder je ex volledig af te branden (hoe verleidelijk dat ook is) .Heb je dingen zwart op wit ,inleveren! Kans is groot dat jullie in aanmerking komen voor "ouderschap blijft" ,dit is een mediation training waar beide ouders aan mee moeten werken om eventuele omgang in goede banen te leiden.Je kan ook aangeven dat je in het begin graag omgang onder begeleiding wilt maar zeg nooit dat je de kinderen bij de vader weg wil houden!Deel je angsten met de Raad maar geef aan dat je mee wil werken aan omgang met of zonder begeleiding ,opbouwend ,wat dan ook maar toon goede wil.Ik vind dat de Raad redelijk op de hand van vaders is ,als je dan zegt dat je geen omgang wil dan heb je op voorhand al verloren. Bij mij is er geen omgang tot stand gekomen omdat mijn ex niet mee wilde werken aan het programma dus besloot de rechter dat hij geen recht op gezag en omgang heeft.
Dank je voor je uitgebreide reactie! Bij jou dus ook veel gebeurd. Hoe is het nu met je zoon? Vraagt hij naar zijn vader? Is er helemaal geen contact meer? Ik heb juist altijd gezegd dat ik omgang wil. Een tijd geleden hebben we een ouderschapsplan gemaakt, waarin ik had opgenomen dat er wat mij betreft 7 dagen vrije omgang mocht zijn. En dit ondanks alle ellende en gedoe. Maar ik deed het puur voor de kinderen. Ik wilde dat het voor hen zo normaal mogelijk zou blijven. Ik wilde niet dat er afstand zou zijn tussen hen en hun vader. Ik ging zelfs zo ver dat m'n ex de huissleutel mocht houden en de omgang bij mij thuis mocht plaatsvinden. Ik heb werkelijk alles gedaan en zoveel toegestaan, allemaal omdat ik het beste wilde doen voor de kinderen. Maar hij is zo'n egoïst, leugenaar en bedrieger. Hij is echt in de veronderstelling dat de wereld om hem draait Ik wil dat er omgang is, maar dan wel gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen. Ik wil weten wat er gaande was/is. En ik wil de zekerheid dat de kinderen veilig zijn. En met zijn gedrag en praktijken betwijfel ik dat ten zeerste. Ik heb van de week een afspraak bij de advocaat. Ze gaf aan de telefoon wel aan dat ze niet precies weet hoe gedetailleerd het onderzoek van de Raad is.
Hier ook ervaring mbt omgang. Inmiddels 4 jaar bezig om tot een omgang te komen waar iedereen zich in kan vinden, maar ex haakt na een paar keer omgang toch weer af. Hangt vervolgens een mooi en zielig verhaal op en iedereen gaat daar in mee. Raad is idd erg pro vaders. Ik snap dat, ik werk overal aan mee, maar ondertussen heeft ex kinderen in totaal 32 maanden niet gezien. De kinderen worden 6....reken maar uit. Het laatste onderzoek is nu geweest en waarschijnlijk wordt er nu definitief geen omgang uitgesproken.
Pff wat mankeert die mannen toch?! Hoe gaan jouw kinderen hiermee om? Mijn ex wil juist wel omgang, alleen wil hij niet vertellen wat zich allemaal heeft afgespeeld.
Als je het op die manier uitlegt aan de Raad met alles zwart op wit erbij dan moet er iets mogelijk zijn.Kans is groot dat er eerst begeleidde omgang komt omdat de kinderen hun vader al zolang niet meer gezien hebben, ik weet niet hoe oud ze zijn? Bij mij hield de Raad echt wel rekening met zijn leeftijd , hij was nog maar 3 en diagnose ASS en PTSS (dankzij vader).Echt veel gesprekken waren er niet, ze vragen wel of ze bronnen mogen raadplegen zoals bv school. De Raad zal je best vragen waarom het ineens zo belangrijk is voor je om te weten wat er zich in het verleden van je ex afgespeeld heeft ,wat hij nu in zijn privéleven doet is ook privé voor jou ,hij hoeft dit niet te vertellen (kreeg ik ook te horen,mijn ex was/is een narcist/psychopaat) .Zolang je ex aan geeft dat de kinderen veilig zijn bij hem is het voor de Raad voldoende,mits je inderdaad Justitie te maken hebt zoals bij je ex.Ze gaan ook wel vragen waarom je ex zich niet aan het ouderschapsplan houd, het klinkt namelijk ideaal voor de kinderen wat jullie afgesproken hadden. Mijn zoon praat niet over zijn vader ,hij verteld dat hij geen vader heeft...ik corrigeer hem dan iedere keer en zeg hem dat hij wel een vader heeft maar hij wil hem niet zien,ook niet op foto's.Een autist met een fotografisch geheugen...
Volgens mij krijgt je ex gewoon recht op omgang. Zolang zijn vergrijpen geen gevaar opleveren voor de kinderen mag hij ze zien. Hij kan bij wijze van spreken ingebroken hebben of een bank overvallen, dat levert geen gevaar op voor de kids, dus mag hij ze zien. Zo gaat het ook met vog's hoorde ik laatst.
@sannever Mijn kinderen zijn 12, 10 en 4. Het gaat mij niet alleen om het verleden. Het gaat er mij om dat hij niet in staat is om te veranderen. Hij kan niet wegblijven bij rare praktijken, ongeacht welke gevolgen het heeft. Er lopen nu nog zaken tegen hem. Ik weet geen details. Zijn familie wel en die hamert er op vooral niks aan mij te vertellen, omdat ik dat tegen hem kan gebruiken. En zolang ik niet weet wat er is, is hij voor mij niet te vertrouwen. Ik wil niet dat de kinderen aan dat soort risico's worden blootgesteld. Het ouderschapsplan hebben we nooit ingediend, omdat hij weer besloot dat andere praktijken belangrijker zijn in het leven. Wat sneu voor je zoon. Zo jong en dan al zo'n last meedragen. Ik snap niet dat je dat je kind aan kunt doen.
Echt heel krom sommige regels. Snap dat niet. Wanneer iemand zich met dat soort praktijken bezighoudt, is het toch geen veilige situatie voor kinderen? Een vader die steeds afwezig is omdat ie in de bak zit. Hoe leg je dat uit aan kinderen? Is toch een aanslag op de mentale gesteldheid of ben ik nou gek?
Het voordeel voor mijn zoon is dat hij nu zijn "vader" de afgelopen 3 jaar slechts een uurtje gezien heeft en hem daardoor ook niet echt mist, helaas alleen de negatieve herinneringen verdwijnen niet zo snel... Je hebt het plan nog wel liggen toch?Je kan aan tonen dat je er alles aan doet om hem bij de kinderen te laten, hij werkt niet mee en kiest voor zijn vage praktijken.Wat willen je 2 oudste kinderen eigenlijk?Je weet dat die inmiddels ook een hele sterke stem hebben in dit verhaal?
Eens hoor ,je kinderen hebben een vader nodig waar ze op kunnen bouwen ,zeker in de puberteit!En het misschien nu nog "lichte" criminaliteit maar eens kom je de verkeerde tegen en dat risico wil je niet lopen.
Klopt, dit is ook heel krom, maar geen bewijs dat hij niet goed zou zijn voor de kinderen. Dat hij daardoor in de bak zit ook niet, dan is het bezoek voor die periode daar. Ook niet echt gezond voor kinderen lijkt me. Ik vind dat er heel veel kromme regels zijn en dat er veel te laat ingegrepen wordt.
Tja, de vader heeft recht op een omgangsregeling. de gedachte erachter is dat geen papa slechter is dan papa die in de gevangenis zit.....
Mijn kinderen hebben een half jaar geleden naar hem gevraagd, gevraagd of ze hem een tekening mochten sturen, nou ja tuurlijk, geen probleem. Nooit reactie gehad. Ze vragen er nu niet meer naar. Ze hebben een goede band met mijn partner en met de broer van mn ex, waar ik heel dankbaar voor ben. Ze weten hoe het zit dna technisch en dat is het. Ik heb ze verteld dat ex "heel moe" is en daarom niet met ze kan spelen. Dat accepteren ze. Het is bij hun geen issue.
Hoop dat de negatieve herinneringen zullen verdwijnen. Je zoon verdient beter dan zo'n waardeloze vent. Ik heb het plan vast nog ergens op m'n laptop. De kinderen weten niks, heb alleen verteld dat we uit elkaar gaan. De 2 oudsten praten niet echt. De oudste verpest school, de middelste zegt dat ze het prima vindt zo. Is puur zelfbescherming. De jongste is wel een ding. Die is heel verdrietig en stelt wel vragen.
En dat is dus precies mijn punt. Aan welke risico's gaat hij de kinderen blootstellen? Hij wil niet veranderen.
Lekker voorbeeld dan. Want he, als papa dit doet kan ik dit ook doen. En dan zit je met een kind dat het verkeerde pad opgaat. Pfff...
Ahh ook zo sneu dat ze geen reactie kregen. Hoe harteloos! Wel mooi dat zoals het nu is, goed werkt voor jullie.
Eens ,maar ja. Als je de kinderen dan niet brengt dan bij jij ook nog de boeman, echt te erg voor woorden. ( zelf niet mee te maken gelukkig)
Ja echt ongelooflijk hoe dat werkt... Hoop dat ie z'n hersens eens een keer gaat gebruiken en inziet dat dit echt niet oké is.