Opnieuw opstarten borstvoeding.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Zena, Oct 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Hallo,

Ik ben 21 september bevallen van mijn dochter. Helaas kon ik pas na 24 uur starten met bv. Zoë lag nl op de kinderafdeling vanwegen lage bloedsuikers en ikzelf had erg veel bloed verloren doordat de placenta scheurde.De afdeling was ontzettend druk, waardoor ik jammer genoeg niet heel veel begeleiding kon krijgen met de borstvoeding.
    Thuis heb ik die begeleiding wel gekregen, maar ik had al enorme bloedende kloven en Zóë groeide niet goed waardoor ze bijvoeding moest krijgen. Ik ben gestopt met de borstvoeding en Zoë doet het nu super op de fles.
    Ik merk wel dat ik het borstvoeden mis. De intimiteit enzo. Ik vroeg me af of het mogelijk is (ik ben nu een week gestopt) om de bv weer op te pakken. Mn tepels zijn een heel eind genezen en ik lek af en toe nog kleine beetjes.
    En als het mogelijk is om de voeding weer op te starten, is het dan ook mogelijk om bv maar 1 voeding per dag te doen? Want ze heeft de fles hard nodig om te groeien denk ik en ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang voor de pijn die ik had met het voeden...
    Alvast bedankt.

2. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Ik heb inmiddels contact met een lactatiekundige via het consultatiebureau en ben gisteren weer begonnen met borstvoeding. Zoë snapt de tepel nog en ik hoorde haar vanmiddag voor het eerst slikken, dus...goede kans dat het lukt, volgens de lactatiekundige.

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    fijn meid, hoe gaat het nu?

heidi margit

4. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Het gaat goed, Zoë heeft er nog niet genoeg aan, maar ze drinkt wel bij mij. Voor iedere voeding leg ik haar aan en daarna de fles. Soms drinkt ze hem nog helemaal leeg en soms weigerd ze de laatste 40 cc. In ieder geval komt t allemaal lekker op gang!

5. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HAllo Zena,

Wat super om te lezen dat het allemaal weer goed lijkt te komen. Wat moet dat ene fijn gevoel zijn na zo'n rottige start.

Wanneer je lekker vaak blijft aanleggen of kolven dan komt de productie snel op gang. Je betn super bezig! Ga zo door.

Ilse

6. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Ik wilde even laten weten, dat Zoë inmiddels weer volledig borstvoeding krijgt. Volgens de lactatiekundige waar ik contact mee had, is het vrij uitzonderlijk dat dit lukt, dus ik ben supertrots!

7. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    wij zijn mede trots op je meid!
    geniet van je kleine meisje!

heidi en ilse

Share This Page