Hallo, Mijn dochter is nu 3 weken oud. Ik geef haar BV op verzoek. Nu hebben wij het volgende probleem; ze valt niet vanzelf in slaap in haar bedje of wieg. Ze begint dan te huilen en blijft dan ook huilen, tot het hysterische aan toe. Ik leg haar in bed als ik zie dat ze moe wordt (wegkijken, gapen), maar zodra ik dan wegloop begint ze dus te huilen. Tussendoor probeer ik haar te troosten en stel ik haar gerust, dan is ze vaak ook weer stil. Zodra ik opnieuw weg loop is het direct weer brullen. Op de arm is het echter geen probleem voor haar om in slaap te vallen. Als ze eenmaal op arm slaapt, leg ik haar weg in bed. Maar ook dan wordt ze vaak snel weer wakker en begint te huilen. Het is best frustrerend want ik weet gewoon dat ze wel moe is. Als ik haar namelijk weer uit bed haal en ik wieg haar even op de arm, is ze namelijk vaak weer zo vertrokken... Eigenlijk is het dus zelfs zo, dat als ze wakker is, we haar dus niet even wakker kunnen wegleggen. Ze begint dan altijd direct te huilen. In principe is ons meisje dus óf aan het slapen, óf aan het drinken óf aan het huilen als ze niet bij ons op arm ligt (op arm huilt ze ook weleens maar minder en dan ook veel korter en veel minder hysterisch). Ik kan natuurlijk niet zo de hele dag bezig zijn met haar om haar in slaap te krijgen en in slaap te houden! Hoe gezellig ik het ook vind om haar lekker bij me te hebben, zo kom ik natuurlijk niet toe aan het huishouden of aan mezelf! Hoe moeten we het nu oplossen dat ze wel gaat slapen in haar bedje? En is ze nu al teveel verwend met het op arm liggen? Of is dit het beruchte mama-honger? De eerste twee weken konden we haar zonder problemen wegleggen in bed en sliep ze dan rustig 3 a 4 uur tussen de voedingen. De BV loopt trouwens prima. Af en toe is ze wat onrustig met drinken maar ze poept en plast erg goed. Gelukkig gaat het tot nu toe 's nachts wel aardig goed. Dan is ze blijkbaar zo moe na de voeding dat ze wel in haar bedje slaapt. Alvast bedankt voor het antwoorden! Groetjes
Hoi hoi, Dit probleem komt heel vaak voor, dus troost je met de gedachte. Het zou kunnen zijn dat ze wat last heeft van kramp. Ze vindt dan liggen niet zo fijn. En wil graag op de arm en omhoog. Je zo eens kunne proberen met infacol. Dat is een middel tegen darmkramp. Verder is het wel aan te raden, om haar wakker in bed te leggen. Zo kan ze leren om zichzelf te ontspannen, en zo in slaap te vallen. Maar dan moet er wel niets aan de hand zijn, zoals pijn, vieze broek of honger. Knuffel veel vlak na de voeding. Het kan zijn dat ze wat overprikkeld is. Een baby kan het beste in de wieg of eigen bedje slapen. De box kun je het beste pas na een week of vier gebruiken. Heb je al eens iets gelezen over de Ria Blom methode? Die is speciaal ontwikkeld voor baby's en werkt goed. Natuurlijk kan het ook mamahonger zijn. Eventueel kan een puckababy wel wonderen doen. Ze willen zich dan een beetje beschermd voelen..... Groetjes Adrienne