2 vraagjes over flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door marciaatje, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Hoi,

Mijn zoontje is nu 3 weken oud. Het gaat allemaal goed, maar ik heb 2 vraagjes over de voeding:
    Na hoeveel weken mag je baby om de 4 uur de fles krijgen? Of is dat per baby anders?
    En na hoeveel weken had jullie baby geen nachtvoeding meer nodig?

Liefs Marcia

2. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hoi Marcia,

Ik lees met je mee :) ben ook wel benieuwd..

(wist je trouwens dat er een speciaal topic voor flesvoeding is? Misschien voor de andere vragen die je nog hebt of zal krijgen ;)).

Groetjes,
    Meryl

3. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan komt sinds zijn geboorte maar 1 keer per nacht.. meestal rond een uurtje of 3.
    Sinds de 3de week drinkt Daan om de 4 uur, eerder wil hij niet. Toen het ineens terug viel naar 3 uur , zijn we meer gaan geven. Sinds de 5de week zit hij op 200cc en zijn de slaapuren erg wisselvallig. wij houden zelf wel 4 uur vast , maar als meneer slaapt, maken we hem niet wakker.

daan heeft in zijn slaapritme in de avond uren een slaapje van 6 tot 8 uur zitten. Deze zijn wij nu bezig met verleggen naar de nacht.
    Vannacht voor het eerst 8 uur slaap gehad om 9 uur zijn we gaan slapen en pas om 4 uur kwam hij weer dus dat is op zijn zachts gezegt al een stap vooruit.

om hem nu helemaal door te laten slapen tot iig 6 uur, zeiden ze bij het cb dat ik hem snachts 90 cc moet geven, dan heeft ie iets binnen maar niet veel, maar slaapt ie wel op. op den duur worden ze niet meer wakker voor die nachtvoeding.

Ook geef ik daan, mocht ie wel komen in de nacht, een fopspeen, daarmee slaapt hij rustig een uur tot 2 uur door Zo kan je ook de nachtvoedingen ontzien , en gaat je kindje er vanzelf aan wennen.

het is gewoon eventjes zoeken, maar je wordt er vanzelf handig in, en het is een beetje kwestie van spelen met tijd.
    Het is overgens wel per baby verschillend. de een eet meer dan de ander, en de een ontwikkeld sneller krampjes dan de ander, en dit heeft ook invloed op het slaap en wakker ritme natuurlijk

verder lees ik ook mee, meer tips en truks zijn altijd wel kom natuurlijk

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wupped,

Je geeft aan dat je bezig bent met het verleggen van de avond slaapuren naar de nacht. Hoe pak je dat precies aan? Het lijkt mij wel handig om dat te weten :)

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding.
    Elmo

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Met 3 weken is het wel heel snel om naar 6 voedingen te gaan op een dag, maar sommige kindjes zijn er al snel aan toe. Het gaat om het aantal cc dat je kindje binnen krijgt.

En op een gegeven moment gaat je kindje zelf in de nacht langer slapen. volgens mij kun je dat niet afdwingen. Chelsey deed het op een gegeven moment gewoon. Dat was bij 7 weken denk ik. Maar ik besef dat ik een geluksvogel ben!

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tim is nu ruim 2 weken en die krijgt 6 flessen op een dag.
    Er zit gemiddeld 4 uur tussen.
    Dit heeft ie zelf geregeld van de week...ik kijk gewoon naar wat hij aangeeft. Dit werkte bij onze dochter het beste en lijkt nu ook weer te werken.
    Ik ga n.l niet onnodig zitten rekken omdat ik wil dat ie na een bepaalde tijd drinkt.
    Zo kan er de ene keer 3 uur tussen zitten, maar soms zit er 5 uur tussen.
    Doorslapen doet ie zeker nog niet.

Onze dochter deed dat met 6 weken, maar we zien wel wat Tim doet.

8. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Zo en zo door zijn speen te gebruiken Zodra Daan zijn speen heeft valt ie weer in slaap. en zo proberen we dat voor elkaar te krijgen
    En met de uren spelen. Vannacht hebben we Daan om 2200 naar bed gedaan met 200 CC voeding. en meneer kwam vanmorgen om 6 uur pas weer.

Misschien ies het voor ons iets makkelijker omdat Daan toch al 1 keer per nacht kwam, en zo en zo een slaappiek van 6 tot 8 uur heeft in de avond begon eerst vanaf 6 uur al. nu begint ie dus om 2200. Gewoon kewstie van opschuiven van zijn ritme. dus alles een uurtje later dan dag er voor doen. maar wel ritme van 4uur aan houden
    luierverschonen en speen geven is ook wel optie.

en volgens mijn cb zou minder voeding ook helpen. Als de kleine snachts komt max 90 cc te geven, eventueel minder proberen als je kleintje slaapt op die 90 cc. ( daan slaapt rustig 4 uur op 90 cc) Dan zou je het kunnen afbouwen in cc's en op een gegeven moment worden ze echt niet meer wakker voor de nachtvoeding

mijn gevoel zegt eerder dat het met zjin speentje beter lukt. dan wat het CB zegt. Daan slaapt uit zich zelf 6 tot 8 uur savonds/snachts en met speen daarna te geven slaap tie rustig 1 tot 3 uur verder.

komt er in het kort op neer dat je je kleintje gewoon moet leren wennen dat er snachts niet gegeten wordt.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gaven de flesvoeding op verzoek. Dus als hij honger had, dan kreeg hij iets te eten. Soms was dat 2 uur, andere keer 4 uur. In de nacht vaak 1 langer slaapje. Eerst 5 uur, maar steeds iets langer.
    We zaten tot 7 weken op 7a8 voedingen per dag, waarvan 2 in de nacht.
    Tot 12 weken 6a7 voedingen, waarvan 1 in de nacht.
    En na de 12 weken 5 voedingen. Wel met wakker maken om 22.00 voor de 5e fles.

Hier wel wat gedoe gehad, omdat hij die 5 voedingen te weinig vond. Hij wilde meer, maar dat is een ander verhaal.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik zit op 6 voedingen per dag waarvan één nachtvoeding.
    hij krijgt 180/6 snachts vaak wat minder maar de ene keer drinkt hi jdeze wel leeg.
    Hij heeft er gewoon nog niet genoeg aan.
    Hij zit al op de forte dus meer kan ik nu ook niet doen.
    Ik kreeg net de tip om de fles wat in te dikken maar goed.

Hij was ook erg klein bij zijn geboorte 2500 gram en zit nu al op ruim 5.5 kilo dus hij haalt behoorlijk zijn achterstand in dus dat kan het zijn waardoor hij nu even meer vraagt.

Maare de nachtvoeding zit hier er gewoon nog in.
    Hij krijgt rond half 11 de laatste ( moet hem wel wakker maken want hij gaat rond 20.00 weer slapen) en dan komt hij vaak rond half 4 soms al om 3 uur, en heeft dan echt een rammelent buikje..

Ik had eerst 8 voedingen dus om de 3 uur.
    Toen hij eerder ging komen dus vaak na 2 uur ben ik de fles gaan verhogen, zo kwam er met de tijd steeds meer tijd tussen en is hij vanzelf aan gaan geven dat hij om de 4 uur wilde, denk dat dat met een week of 6 7 was.
    En als hij weer 3 uur er tussen ging laten betekende het dat hij meer wilde dus toen de fles weer verhoogd en zo ging dat alsmaar verder..
    Maar nu zit hij aan ze max.. dus ik kijk wel even, en anders toch maar weer het CB bellen.

Deel Deze Pagina