Water uit de mond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Mijn zoontje kwijlt sinds 2 weken, er komt dan ook soms water uit zijn mond, wat kan dit zijn? Het zijn belletjes en soms loopt er wat uit zijn mond niet veel.

Hij heeft dan geen water gehad, dus wat kan het zijn

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan is het ook geen water, :) Lijkt mij dat het gewoon speeksel is, of eventueel wat maagsappen... Is niet erg iig: op deze leeftijd kunnen ze hun speeksel nog niet terugslikken, (wat wij overdag wel voortdurend doen). Duurt ook nog wel een tijdje voordat je kleine man dat zal kunnen, :)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gemiddeld beginnen de speekselklieren rond de 3 maanden echt goed te werken. In jullie geval waarschijnlijk iets eerder..
    En omdat ze het nog niet weg kunnen slikken, druipt het overtollige speeksel er zo aan de voorkant uit.. Hier heeft het geduurd tot de 1e tandjes (3 -> 6 mnd) voordat het ergste over was.

4. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Hij kwijlt gewoon :)

Hier ook een ventje die dat nog steeds doet!

Moet je eens proberen te luisteren of hij vooral door zijn mond of neus ademt. Ons ventje doet dat vooral via de mond...! En dat is ook de oorzaak van het kwijlen denk ik.

5. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    Belgiƫ
    2 maand is misschien vroeg, maar kwijlen kan ook wijzen op doorkomende tandjes.

6. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Ja hier zou die met 2 maanden ook tanden krijgen. Met acht maanden waren ze er nog niet ;)

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Dus het zouden tandjes kunnen zijn of het leren slikken?
    Hij ademt geloof ik wel door zijn mondje, maar dat weet ik niet zeker.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tandjes zullen het echt nog niet zijn.... dat is bij HOGE uitzondering als dat zo vroeg gebeurt. Rond deze tijd ontwikkelen de speekselklieren zich, maar kunnen ze het dus nog niet wegslikken, dus dan laten ze het lopen... Het kwijlen heeft op deze leeftijd meestal niks met tandjes te maken dus.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Inderdaad! Lieke doet het ook en soms gewoon kwijlen maar soms komt er ook gewoon een golfje uit net als met melk. Geen zorgen maken dus hoort er allemaal bij! ;)

10. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ja het is gewoon kwijlen. Bij Noelle begon het ook toen ze ongeveer 3 maanden was en de speekselklieren zich gingen ontwikkelen. En ze doet het nog steeds heel veel, de hele dag door heeft ze een natte snoet en ze heeft ook meestal een slab om dus, omdat ze anders voortdurend een nat truitje heeft.

Het had, op het moment dat het begon, nog niets te maken met tandjes krijgen, want die zijn er nu net sinds een week door en ze kwijlde dus al 3 maanden. Het is vrij normaal dat baby's kwijlen en de 1 doet dat gewoon meer dan de andere.

Ik vond het altijd vreselijk om te zien, die baby's die voortdurend kwijlen, maar nu heb ik er dus zelf eentje en het is toch wel een schatje, die met haar natte snoet mama helemaal onderkwijlt . :)

;) Frieda

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Hier ook zo 1 :) vooral al hij net geslapen heeft. Dan is het net of hij al zijn spuug opgespaard heeft :) het is net een hamster

Deel Deze Pagina