Ik word helemaal gek hier! Vorig jaar zomer had ik een ware vliegenplaag Ik woon in een duplexwoning waarvan de twee bovenste woonlagen van mij zijn. Ik heb een benedenbuurman...hij heeft een tuintje en daar stond een compostcontainer zonder deksel. Dat was vorig jaar dus de reden van de vliegenplaag. Nu heb ik in de afgelopen 2 dagen alweer superveel vliegen kapot geslagen en ik kan er wel bijna van janken....ik vind die beesten zo smerig en het lijkt wel alsof voor elke vlieg die ik kapot mep er 10 terugkomen. De container staat er niet meer en ik kan ook niks anders ontdekken. Heb mijn eigen keuken helemaal afgezocht of daar dan misschien iets lag, maar ook niet. Wie weet iets wat goed helpt om van die beesten af te komen. Ik heb vorig jaar wel zo n spuitbus met insecticide gehaald maar dat werkte niet helemaal...steeds weer kwamen ze terug..toen heb ik maar van die stript opgehangen en dat hielp op zich wel..maarja het ziet er zo vies en onsmakelijk uit.. Iemand nog een goede tip?
een stevig doorzichtig zakje (diepvrieszakje oid) met water vullen en ophangen waar ze veel zijn. Er moet wel (zon)licht op kunnen komen.
Gaan de vliegen door het hele huis of hebben ze een lievelingsplek? Want bij een vriendin (die had wel een oud huis) zat er is een dode muis tussen de vloer en het plafond.. Anders horren, of van die (vieze) kleefmatjes, waar ze tegen aan vliegen.. Gr. Carlien