Water wat helpt voor constipatie: Hépar, Louise, Evian? Ervaringen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mw1980, 25 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mw1980

Mw1980 Actief lid

15 jan 2017
    341
    191
    43
    Ons meisje heeft soms nogal last van constipatie. Soms huilde ze van de pijn. Het gaat nu gelukkig goed met behulp van lactulose, maar ik werd door iemand geattendeerd op Hépar water. Dit zou helpen bij constipatie. Maar hoe vaak mag je dat geven? Dagelijks 1 fles? Ik las namelijk dat je dit niet in elke fles mag geven.

Ook las ik dat sommigen baat hebben bij Louise water (Aldi) of Évian. Mag je deze merken wel vaker gebruiken?

En hoe zijn de ervaringen? Zou het zelfs mogelijk zijn dat er geen lactulose meer nodig is?

Amaryllis88 vindt dit leuk.
  2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In België wordt aangeraden altijd mineraalwater te gebruiken. Louise van Aldi wordt daarbij het vaakst aangeraden, wegens goedkoop en een goede samenstelling. Dus ja, je mag dat voor elke fles doen.

Hépar mag voor zover ik weet maximaal één keer per dag.

3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Het zoontje van een vriendin van mij is door Hépar water op de eerste hulp beland met vreselijke krampen. Ik heb het zelf ook gebruikt tegen obstipatie en het is inderdaad behoorlijk heftig. Dus wees er voorzichtig mee :)

Je kan het bijvoorbeeld ook mengen met minder magnesiumrijk water, om eerst eens te kijken hoe het valt.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geef je al in elke fles wat extra water?
    In elke voeding mag je namelijk 10 tot 20cc extra water geven zonder problemen. Dus ipv 150/5 kan je 160 of 170/5 geven.

Daarnaast met bijvoeding even opletten zodra je wilt beginnen. Rijstebloem kan bijv verstoppend werken net als andere producten. Hier kan je dan voorzichtig mee zijn og nog even achterwege laten.

5. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik weet dat dit niet je vraag is,maar voor de zekerheid wil ik het zeggen. Als je flesvoeding geeft en geen speciale, zou je kunnen kijken naar fv van hipp. Deze was voor onze zoon een stuk fijner dan bijvoorbeeld nutrilon en Hero en hij had veel minder last van kramphoest en veen obstipatie.

6. Mw1980

Mw1980 Actief lid

15 jan 2017
    341
    191
    43
    Ik ben sinds maandag helemaal over op flesvoeding. Tot die tijd gecombineerd gegeven. We geven nu Nutrilon Omneo en dat bevalt goed. Wij hebben ook Hipp gegeven, maar dat ging hier niet helemaal goed helaas.....

Ons meisje is nu 4 maanden en we zijn nog niet begonnen met bijvoeden. Ik ga ook nog even wachten met proefhapjes.

7. LSQ

LSQ Niet meer actief

Jammer dat de hipp niet werke voor jullie. Hoe gaat het nu met omneo?

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Onze dochter kreeg van nutrilon omneo dikke plakkerige poep. Na een paar weken weer terug gegaan naar de standaard voeding en de problemen waren over...

Deel Deze Pagina