Hoe erg is te weinig flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamamijn, 5 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    hallo,

Mijn dochter zit sinds 1 week op volledig flesvoeding, voorheen volledig borst. Begon met afbouwen van de borst van 1900 uur en daarna van 11.00 uur maar helaas had ze het al snel bekeken met de borst dus toen eigenlijk maar gelijk helemaal over gestapt op fles. Voorheen dronk ze wel 7 soms 8 keer borst met dus ook nog nachtvoeding. Alles op verzoek. Wil dit dus eigenlijk ook zo met de fles blijven doen. Alleen drinkt ze uiteraard nog geen grote hoeveelheden. Maak altijd 150 klaar soms gaat dat op maar vaak ook maar 110 cc, helemaal prima. Maar sinds gisternacht slaapt ze ineens vanaf 19.00 uur door. Gister nacht kwam ze om 2.30 uur voor een fles en afgelopen nacht om 4.30 uur. Ik kom nu dus ineens op 5 flessen uit van gemiddeld 120 cc. Dit lijkt me toch wat weinig voor haar. Ze weegt bijna 6 kilo. Moet ik haar toch wakker maken om 2300 uur voor nog een voeding of zal ze vanzelf grotere flessen gaan drinken en haar gewoon op verzoek blijven voeden?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou gewoon op verzoek blijven voeden, waarschijnlijk gaat ze vanzelf meer drinken als ze er langer tussen laat. Hier stoorde ik de kinderen altijd in hun diepe slaap als ik ze om 23.00 nog een fles gaf met het gevolg dat ze 4 uur later weer kwamen. Dochter is nu bijna 4 maanden. Krijgt ergens tussen 20.00-21.30 de laatste fles en komt dan meestal tussen 5.00-6.00 weer. Als ze echt doorslaapt tot 7.00 of later krijgt ze vaak maar 4 flessenb(wel van 200cc) en ze weegt 7,5kg, dus eigenlijk ook te weinig maar dit geeft ze dan zelf aan zo.
    Hier werkt op mijn verzoek voeden overdag vaak ook niet, dan drinkt ze de fles niet leeg of spuugt daarna heel veel.

3. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Dank voor reactie, vannacht weer inhaalslag gemaakt;) ze kwam zelf om 23.45 uur en nog een keer om 3 uur. We zullen wel zien hoe het verder verloopt. Die twee nachten dat we lekker sliepen pakt niemand ons in ieder geval meer af:)

Deel Deze Pagina