Ineens niet meer slapen op kdv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aster14, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hoi dames,

Mijn meisje is nu ruim 9 maanden en sinds vorige week slaapt ze ineens niet meer op de opvang. Ook niet als ze daar een hele dag zit. Gevolg is dus een onhandelbare baby voor het slapen en een onrustige nacht, omdat ze steeds huilend wakker wordt. Ook hier thuis is ze minder gaan slapen.

Wie heeft tips of adviezen? Ze eet nu ook onrustiger en daardoor minder en heeft vaker een poepluier.
    Eigen knuffel meegenomen naar kdv al geprobeerd en heeft niet geholpen..

Liefs, Aster

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Aster,

Wat een grote meid is ze al! Al negen maandjes, wat gaat de tijd snel!

Ik werk zelf in de opvang, en ik zie het meer dat oudere baby's weinig tot bijna niks slapen. Ze willen dan niks missen, teveel lawaai en onrust in de slaapkamer van KDV. Of ze hikt tegen één per dag aan ipv twee slaapjes bijvoorbeeld.

Misschien kunnen ze haar even apart leggen, in een ander slaapkamertje of gewoon in een ander bedje ergens ver in de hoek, zodat ze minder gestoord wordt door geluiden (andere kinderen of de deur die open en dicht gaat). Misschien heeft ze zo meer rust en kan ze beter in slaap vallen en slapen.

Groetjes, PukjePuk en kleine Benjamin

3. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik ga morgen weer met het kdv praten. Mijn privésituatie is op het moment ook zo, dat ik die gebroken nachten niet lang vol ga houden.
    Maar rustige plek is inderdaad wel een goeie! Zal eens vragen of dat mogelijk is.. Zouden het ook tandjes kunnen zijn? Ze eet ook echt onrustiger..

Hoe is het met kleine Benjamin, Pukje? Zo fijn dat je mannetje er is..

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Die van mij slaapt tegenwoordig ook stukken minder op het kdv. Ik denk echt dat het komt door de onrust/herrie.
    Balen is het he?

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hebben ze geen Baby huisje buiten? Hier wel. Mijn meisje sliep elke keer 10 min binnen en dan werd ze wakker van het lawaai. Buiten slaapt ze zo een dik uur

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Vraag eens hoe laat ze haar naar bed brengen? Misschien is het net te laat en is ze al zo overprikkeld dat ze niet meer in slaap kan komen.

7. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Buiten slapen maakt helaas geen verschil! Daar sliep ze eerder inderdaad erg goed, maar het maakt echt niet meer uit nu.
    Vanochtend met kdv gepraat en ze weten het ook niet echt. Ze denken dat het aan tandjes kan liggen of dat het een fase is of dat ze gewoon zo nieuwsgierig is, dat ze daardoor niet wil slapen. Thuis en daar slaapt ze in slaapzak, maar ze gaat in bed gewoon door met spelen. Knuffel leek even te helpen vrijdag, maar maandag dus hele dag niet geslapen.
    Ze vertoont weinig moeheidssignalen, dus ik leg haar meestal op vaste tijden op bed, dat ook besproken dus.

Nu dus afwachten of ze vandaag wel slaapt. Ze vindt het daar overigens wel enorm leuk. Trappelt met haar beentje in de gang en ik besta niet meer als we binnen zijn.

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op vaste tijden naar bed overdag ook een goede. Sommigen kinderen laten gewoon niet zien dat ze moe zijn en raken daardoor oververmoeid wat ook weer vaak onrustig (veel wakker) in de nacht tot het gevolg heeft. en op de opvang missen ze toch sneller kleine subtiele vermoeidheidssignaaltjes (tenslotte veel meer kinderen op de groep) en daardoor soms net te laat naar bedje. Oververmoeidheid kan ook komen, omdat ze het daar zo leuk vindt, en alles wil meemaken en niks wil missen en dat ze daarom weigert om te slapen.

Vervelend, want gebroken nachten zijn zwaar, vooral veel nachten achter elkaar. Maar misschien krijgt ze inderdaad wel tandjes of een heftig ontwikkelingssprongetje!

Zeker heel blij met Benjamin dat hij er uiteindelijk is!! ;):) Wij houden zoveel van ons lieve opgewekte grappige en vrolijke mannetje!
    Hij heeft alleen wat opstartprobleempjes (spruw, een aft en verborgen reflux), zo zielig, maar ja gaat inmiddels weer wat beter. Drinken nog steeds lastig, hij moet weer leren en ervaren dat drinken gewoon leuk en lekker is.
    Benjamin kent ook periodes van spoken in de nacht. Eind vorige week wel vier nachten op een rij van spoken in de nacht. Bij hem hoort dit bij een sprongetje.

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat vervelend hier ook periodes dat het daar overdag minder is maar sinds hun buiten bedjes hebben gaat het perfect. Hun hebben een lege groep met bedden en zodra hij echt niet wilt slapen leggen ze hem daar (het is daar stil echt stil) met baby phone en dan slaapt die binnen 1 minuut.

Sterkte !!

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aster, hoe gaat het nu met jullie?

11. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Het kwam waarschijnlijk door tandjes! Lize heeft sinds gisteren eindelijk haar eerste tand en de volgende komt ook door.

@Pukjepuk : Ja, lang verhaal.. Met Lize en mij gaat alles goed, maar ons leven staat een beetje op z'n kop. Mijn man is begin februari in het ziekenhuis beland met een bloedvergiftiging door een streptokokken A bacterie. 5 weken op de IC, twee keer bijna dood gegaan, multiorgaan falen en het stoppen van de doorbloeding naar zijn handen en voeten. Hij heeft hierom een maand geleden een dubbele onderbeenamputatie gehad. Hij is nu bezig met revalideren, maar de vraag is of hij ooit weer goed zal kunnen lopen.
    Na ons hele IVF festijn, is de rust ons dus niet echt gegund. Ik zorg inmiddels al ruim 4 maanden voor ons meisje en het is allemaal heel zwaar. Maar, liefde overwint alles. We komen hier hoe dan ook doorheen, maar leuk is anders..

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aster meid toch, wat vreselijk heftig en erg allemaal!!
    Wat erg!! Wat een moeilijke heftige angstige tijd voor jullie!! En nog steeds moeilijk en zwaar!!
    Eerst het verdriet en de stress van de MMM en nu dit!!
    Inderdaad de liefde voor elkaar overwint deze ellende, en je gaat gewoon door. Wat ongelooflijk sterk ben jij!! Heel veel respect en een dikke knuffel!

tandjes zorgt inderdaad voor slecht slapen. Benjamin krijgt nu ook al twee tandjes en slaapt daardoor erg slecht overdag en in de nacht.

Deel Deze Pagina