water?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by joycje, Jan 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Hallo,

Mike is nu drie weken oud. Hij krijgt flesvoeding. Nutrilon. Hij heeft echter harde ontlasting. We geven hem al 10 cc extra water bij iedere voeding. Ik vroeg me af of hij meer water mag hebben tussendoor en of dit helpt het poepen makkelijker te maken.

Ook geven we hem nu al een week 7x 80cc voeding. Dit na verkeerd advies van de kraam. We zijn al van 8 naar 7 voedingen gegaan. Hij drinkt echter de fles helemaal leeg. We willen nu dit maar zo aanhouden tot hij volgens de "norm" meer zou mogen. Doen we hier goed aan of moeten we weer gaan mieren met de hoeveelheden. Met als gevolg de hele dag een jammerende baby.. Wat is uw advies hierover?

Groetjes joyce

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Joyce,

Wanneer het verder goed gaat op de hoeveelheid van 7 keer 80 ml zou ik dat voorlopig aanhouden. Je mag je kindje tussendoor wel een beetje water of rooibosthee geven, dat helpt vaak wel bij harde ontlasting. Ik zou eerst proberen om 30 ml extra te geven en te kijken hoe het gaat.

Groeten eveline

Share This Page