fashiontips, alweer iemand die ze nodig heeft

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van JS, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

Ik zat net Trinny en Susannah te kijken en zie vaak mensen voorbij komen die net zo gekleed zijn als ik. Ik ben niet tevreden over mijn lichaam, zoals bijna iedereen, maar moet het ermee doen. Ik weet gewoon niet goed wat bij mij zou passen. Momenteel draag ik bijna altijd een jeans met shirtje erboven. Weinig bijzonders zeg maar.

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken, zomaar iets nieuws proberen werkt meestal ook niet namelijk.

Groetjes

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Moet eerlijk zeggen dat ik die kleding van Trinny en Susannah ook niet altijd ( meestal niet) mooi vind.

Beetje ouwe wijven kleding.

Voor overdag en gewoon casual vind ik Jeans en shirt helemaal niet raar.

Misschien kun je eens wat stukken kopen die nu hip zijn om soms mee af te wisselen.

3. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een keer mee gaan shoppen met een vriendin waarvan jij de stijl leuk vind, maar waarvan je niet onzeker word als ze je dingen laat aantrekken waarvan je ze zelf nooit zo uitkiezen.
    Een ander heeft namelijk een veel objectiever beeld van jouw lichaam en kan dus hele andere dingen pakken die je anders zelf nooit zou pakken. Maar die je waarschijnlijk hartstikke goed staan!

Succes ermee!

Lijkt me trouwens heel leuk iemand eens een 'make-over' te geven!

4. Locusta

Locusta Niet meer actief

#4 Locusta, 20 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2011
    Tegenwoordig zie je veel kleuren en korte colbertjes. Zoek een leuk rokje op (spijker / tweed), dikke maillots, gekleurd shirtje en een colbertje. Netjes, sportief.

Ik heb nu zelf een antraciet grijze / blauwe corduroybroek aan van Esprit, grijze suede veterschoenen en een mosgroen shirt met lange mouwen. Hartstikke leuk, alzegikhetzelf :) Ik heb er een kort getailleerd spijkerjasje over als ik naar buiten ga.

Broek: Esprit Online-Shop - ESPRIT online shop - kleding & accessoires voor dames, heren en kinderen
    Shirt: Product Detail | H&M NL (mosgroen)
    Schoenen: Esprit Online-Shop - ESPRIT online shop - kleding & accessoires voor dames, heren en kinderen

Ik kijk vaak op sites als H&M, Esprit en Mexx voor inspiratie. Dan kijk ik welke combinaties ze maken en wat ik leuk vind :)

5. Lodi

Lodi Lid

3 aug 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Kijk bijvoorbeeld eens op internet, op deze site staan al wat handige tips!

Kleding advies | Styling advies - Beauty Nieuws.nl

En vaak is het ook een kwestie van gewoon durven! En wat trinny en susannah ook zeggen, goed ondergoed doet al wonderen! In alle hunkemollers hebben ze verkoopsters die je echt goed advies geven!
    Met accesoires werken scheelt ook vaak al, mooie oorbellen, mooie sjaal, mooie grote ketting enz... Je moet eerst goed weten wat voor figuur je hebt en wat je het beste knt dragen, die dingen vind je wel op internet. En ga eens naar de kapper, een goede! En laat je kapsel eens helemaal goed onder handen nemen! Als je bij een goede kapper geven ze je ook wel eens make up advies, of je gaat naar de douglas en daar maken ze je helemaal op en geven ze je advies!

Heel veel succes!

Groetjes, Lodi

6. mama van JS

bedankt voor de tips meiden. Een vriendin had ik idd al eens aan zitten denken. Ga het maar eens vragen denk ik, die is gek op shoppen ( in tegenstelling tot mij )

Ik vind ook niet alles mooi bij T en S hoor maar soms toch wel echt een verbetering.

@ de kapper, mijn zus is mijn kapper en doet mijn haar altijd. Ik kan echt niks met haar dus heb weinig opties. Ze probeert het wel eens maar word meestal een flop, dan ga ik zitten zeuren namelijk. Make-up ben ik wel tevreden over, vooral m`n klding is een probleem.

En het weinig geld hebben maakt het niet makkelijker.

7. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    redelijk off topic, maar misschien wel leuk. Hier is Tim Gun's (die van de amerikaanse project catwalk) top 10 van wat een vrouw in haar kast zou "moeten" hebben:

Basic Black Dress - The basic black dress has been around for a long time. It is often called the "Little Black Dress", and it's true that shorter skirts on the basic black dress, when they hit you in the right place, can be more flattering than a long black dress.
    Trench Coat - The trench coat is one of the pieces that is both classic and currently a hot fashion item. Most any store sells this piece now. It is great for fall and you can pick it up in a wide range of lengths.
    Dress Pants - Although it doesn't say black, this is probably what you want to look for. Black is flattering on all figures and goes with everything.
    Classic Shirt - The white shirt is a definite classic. But it can also come in many different styles to make it look trendy and not dated or like a man's piece of clothing. Find one that accentuates your best attributes and minimizes trouble spots. For example, if you have wide shoulders, stay away from large collars.
    Jeans - Everyone has a pair of jeans, but does everyone have a pair of jeans that make them look great? The wider leg, low-rise jean style has been popular (and still is) but a narrower leg is coming back along with a higher waist, which eliminates the unflattering "muffin top" look.
    Any Occasion Top - Find something you look great in that can look respectable under a jacket but bring on the fun after hours.
    Skirt - If you need dress pants then you also need a skirt. A skirt is womanly and can be flirty or businesslike. Nowadays women do not wear many skirts or dresses, which makes a lot of them fall into a rut of dressing sloppily or like men. See number 8.
    Day Dress - Women also are not wearing as many dresses anymore. It was certainly liberating to go from the '50s when women wore dresses every day to wearing more practical pants for gardening, exercising, and so forth. But the dress does not have to be abandoned altogether. They can be very flattering, and there is nothing wrong with "dressing up" for daytime.
    Jacket - A jacket does not have to be masculine. Find one with a proper, fitted shape. Women's jackets should follow the silhouette of a woman's body and accent the hourglass curve at her waist. It is also a perfect piece to put with the skirt or dress pants, and white shirt. Or make it casual with a pair of jeans.
    Sweatsuit Alternative - As mentioned before, women wear fewer skirts and dresses these days. But some women have taken casual to the extreme and spend days on end in sweatsuits. It is possible to be casual and comfortable without looking like a slob. Find a comfortable material (that's why this doesn't say jeans again – denim is not as comfortable as a nice soft cotton) that you would want to wear every day. It could be khakis, cords, a cotton dress, or much more.

Maar misschien kun je eens een winkel binnen wandelen, waar je normaal nooit zou komen en advies vragen over wat je wel of niet zou kunnen dragen? (overigens vind ik een shirt en jeans niet raar hoor als het gewoon mooi om je lichaam valt)

8. mama van JS

ik heb er wel eens aan gedacht om advies te vragen in de winkel maar vaak zijn het maar gewoon studentjes die er werken. Niet echt ervaringsdeskundigen natuurlijk. Ik kan ook bij een kledingwinkel werken ( bij wijze van ) en heb geen gevoel voor mode.

En ik denk dat de kleding die ik nu heb niet echt mooi staat bij m`n lijf hoor. Heb 1 shirt die geweldig zit en waar ik me mooi in voel maar die is al zeker 2 jaar oud. En verder is het niet echt bevordelijk voor mijn lichaam

9. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ow dan zou ik een "chique" winken binnen wandelen en daar advies vragen :D meestal werken daar wel oudere dames met meer ervaring (zo ga ik bijv eerder naar Livera dan Hunkemoller, omdat ik daar beter advies krijg ipv rare opmerkingen).
    Dan weet je in ieder geval waar je op moet letten qua pasvorm.

10. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Ontdek eerst wat voor figuur je hebt. Ben je een zandloper, peer of appel? Trinny and Susannah hebben 12 lichaamsfiguren in kaart gebracht ( zoek op google: Trinny and Susannah 12 women body types)

Bekijk welke kleren past bij je figuur. Zoek de juiste kledingmaten op. Laat je behamaat opmeten.

Ga eens op sites als polyvore, lookbook etc. kijken hoe andere mensen kleding combineren. Neem desnoods een bekend persoon als voorbeeld (kate winslet, beyonce, natalie portman etc.) en ga op zoek hoe zij zich in het dagelijks leven kleden.

11. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    koop een goed zittende broek van goede kwaliteit die je figuur flatteert. geef er een keertje wat meer aan uit, zo heb je wel een goed basisstuk! verder vooral advies vragen aan vriendinnen, ik heb het niet zo op verkoopstertips haha, die kennen mij helemaal niet!! ik probeer altijd ook dingen waarvan ik twijfel.. gewoon aandoen misschien blijkt het heel mooi te staan! je kunt als je weinig geld hebt ook in de duurdere zaken kleding passen en het op marktplaats/internet opzoeken en goedkoper aanschaffen..!

12. mama van JS

Ik zal idd eens kijken wat voor figuur ik heb, hoplijk helpt dat wat.

Verder me gaan vergelijken met de bekende mensen lijkt me een slecht plan. Ik ben heel wat boller namelijk, en dat soort dingen staan dan dus ook gewoon niet.

13. mama van JS

uhh volgens mij een appel

14. mama van JS

hmm ik weet het niet zeker.

Ik heb:
    - grote borsten ( al zijn ze verkleind )
    - een dikke buik
    - weinig zichtbare taille
    - redelijke benen volgens mij
    - normale heupen volgens mij

Weet het dus eigenlijk niet eens zeker :S

15. mama van JS

en ik weet ook niet of ik smalle of brede schouders heb.

Op die plaatjes van trinny and susannah vind ik bijna iedereen er hetzelfde uitzien, terwijl ze schijnbaar een ander figuur hebben

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mischien moet je gewoon in het klein beginnen;

-Een leuk getailleerd jasje over dat basic shirtje (geeft je wat taille)
    -Een legging met een leuke jurk/tuniek dragen ipv broek/shirt, eventueel weer met dat jasje erover als je dat wat gekleder vind.
    -Leuke laarzen of hakken onder je basic's aandoen en een mooie ketting maken je basic's ook weer anders en vrouwelijker.
    -En die hakken staan ook weer leuk onder je jurk/tuniek als je dat als comi koopt.

Hoeft niet veel te kosten en je hebt toch zo weer 2/3 nieuwe setjes.. Leuke korte jasjes hebben ze overal en in alle maten. (van de markt tot aan de dure zaken) En een goede legging kun je bij de action/hema al halen. Tuniekjes/jurken hangen ook echt overal momenteel..

Gewoon een idee'tje hoor!

17. mama van JS

overigens draag ik wel altijd laarzen met hak ( hoog of lager ) en draag ik in de zomer wel een jurkje met legging, of panty. Ik ben alleen nogal een kouwkleum en heb het dus snel koud als ik nu mijn benen niet helemaal bedekt heb.

Ik ga gewoon eens met die vriendins hoppen, hopelijk kan ze wat tips geven en me kleding aan laten trekken die ik zelf nooit zou passen. Dat is soms wel nodig namelijk. En om me heen blijven kijken natuurlijk

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    hoe je je voelt dat straal je ook direct uit.
    En idd is een jeans met shirt niet het meest vrouwelijke maar als het DE juiste jeans is maak je het met bv pumps en een colbertje al zoveel anders.
    Mijn ervaring is dat bij miss etam, promiss en shoeby dames werken die er wel echt kijk op hebben.
    Misschien eens daar binnen stappen en gewoon e.e.a. proberen?

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    tsja warm en modieus lijkt tegenwoordig echt niet te kunnen heb ik het idee..
    Zoek me soms ook rot naar iets hips en warms..Moet je weer laagjes aan maar dat flatteerd ook weer niet haha..Altijd wat he? Succes met shoppen meis!!

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey....

ik heb ook gereageerd op het andere topic.... was ook op zoek naar wat anders want ik droeg ook alleen maar basic shirts en jeans.

Ben The stone binnengestapt en gevraagd om advies. Wat dingen gepast en zo.... dingen die ik normaal nooit draag en was erg leuk.

Ik droeg: jeans en basics, ik heb gekocht:

2 basic jeans leggings met hoge taille (buik verberger) licht en donker
    1 colbert jasje
    1 "stoer" soepel vest
    1 "doorkijkshirt" voor netjes
    1 kokerrokje met gekleurde strepen die combineren met basic die ik nog heb
    1 armband
    1 lange ketting (binnenkort nog een andere erbij)
    2 hemdjes met druk printje voor onder een basic.
    1 nieuw paar laarzen, met een laag hakje, stoer maar vrouwelijk.

Had ook een aantal basics die lang zijn en als tuniek kunnen. Dan druk-printje-hemdje erover, effen shirt erover, colbertjasje aan en ketting en klaar.

Of jeanslegging, basicshirt en doorkijkshirt, armband erbij en klaar.

Of jeanslegging, kokerrokje met bijpassende kleur basic, lange ketting en sweatvest erover.

Deel Deze Pagina