Tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Username, May 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Username

Username Niet meer actief

Dochter heeft sinds een paar maanden tandjes. Twee aan de onderkant. Verder lijkt er niets in aantocht. Ik lees en hoor vaak dat ze op deze leeftijd al aardig wat meer tanden zou moeten hebben.
    Ik heb helaas oligodontie en ben als de dood dat dochter dat ook heeft. Zal wel meevallen, maar toch. Meer kindjes die laat zijn met tanden? Ter geruststelling ;)

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Mijn zoon is niet zo laat, maar er zijn wel kindjes die nog later zijn. Kan je tandarts er niets over zeggen?

3. Username

Ach nee. Oligodontie merk je pas bij t volwassen gebit. Maar t zit in m'n achterhoofd. En nu ze zo laat is met tandjes merk ik toch dat het me bezighoud. Vandaar dat ik benieuwd ben of er meer kindjes zijn die zo laat zijn.

4. Tannetje

Tannetje Actief lid

Jul 12, 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier kwam pas bij 13 maanden tweede tandje door.
    Dochter is nu 15 maanden en nu komt net de vierde door dus wel meer kindjes die laat zijn met tandjes.
    Hoor juist hoe later hoe beter

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Oke, weer wat geleerd... (Had wel even snel gegoogled, niet lang genoeg dus)

Ik snap wel dat je bezig houd. Weet je of jij laat met tanden krijgen was?

Ik ken het verhaal van een meisje wat met 1,5 nog geen enkele tand had, maar heeft nu ook nog geen volwassen gebit. Dus daar heb je niet veel aan.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Onzin!

Ts ik weet niet wat het is wat jij hebt. Maar er zijn aardig wat topics geopend over laat tandjes.

7. Username

Ik was redelijk op tijd met tanden volgens mijn moeder. In elk geval eerder dan dochter nu. Eerste tandjes kwamen rond dezelfde tijd als bij haar papa. Alleen de rest verschijnt maar niet...

8. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hier nu 3 tanden, ook niet echt veel.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier een hele vroege; 9 maanden oud en al 6 tandjes (en de volgende zijn onderweg). Soms echt een nachtmerrie met poetsen ;) Kortom; wacht het rustig af... Je kunt je altijd nog zorgen maken!!!

10. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien een beetje gek, maar ik dacht dat ik op de echofoto's de tandjes al kon zien zitten. Misschien die even opzoeken om jezelf gerust te stellen?

11. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Mijn dochter is ook laat: ze is ruim 11 maanden en heeft nog geen tanden. Ik geloof dat de eerste nu in aantocht zijn...
    Ik was zelf ook laat met de tanden, was volgens de tandarts geen probleem.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Mijn dochter kreeg met 9 maanden 2 ondertandjes en tot op de dag van vandaag is het daarbij gebleven.
    Elke keer stop ik een ( schone ;) ) vinger in haar mond, maar ik voel en zie nog niks haha.

13. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Mijn oudste begon met 10 maandn aan zijn eerste paar en toen ging het snel en had hij rap een mondje vol. Mijn jongste had met 6 maanden zijn eerste 2, met 7 maanden had hij er 4 en tot aan nu (bijna 12 maanden) is er niks meer bijgekomen. Ik denk wel wat te zien, maar voel niks van een puntje nog.

Share This Page