water

Discussie in 'De lounge' gestart door sammie01, 26 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

water uit de kraan of uit de supermarkt

1. water uit de kraan

2. uit de supermarkt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    bar-le-duc

kraanwater hier krijg ik echt keelpijn van, vind het niet lekker hier, bah

2. simalex

simalex Bekend lid

Ik ga bijna altijd voor kraanwater. In het buitenland is dat echt niet handig. Moet je in Engeland eens proberen... dan kun je naar de wc blijven rennen. Tja, iedereen weet dat natuurlijk, maar ik blijf zo eigenwijs dat ik dat eerst altijd probeer. Het water in Friesland vind ik heerlijk (in Barneveld niet). Mar water uit de koelkast is wel heel erg jammie!!!

Groetjes Simone

3. sim

sim Niet meer actief

tja, dat heb ik daar ook eens aan de lijfe ondervonden.. :oops:

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ga voor kraanwater!
    Soms neem ik ook wel uit de Aldi water met een smaakje mee,maar meestal bevalt me dit niet erg goed :) (citroen wel,maar dat kun je ook net zo goed thuis maken ;))
    Spa blauw vind ik ook niet te drinken!
    Hou wel weer van Brut(licht sprankelend)

5. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    hier ook kraan water.... wat ik nog wel eens wil doen is water koken en dat dan in de koelkast zetten!! heerlijk!

6. staart

staart Lid

14 jun 2006
    71
    0
    0
    administratief medewerker
    Rozenburg
    heeft een tijdje geleden in de consumentengids gestaan dat kraanwater juist nog schoner en gezuiverder is dan (sommige)fles water, dit komtomdat er allerlei regels zijn voor kraanwater, waar fles water niety aan hoeft te voldoen.

Petra

7. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Het kraanwater is hier in het noorden prima.

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier flessenwater, meestal Evian

Ons kraantjeswater komt uit een steenput (we zijn niet aangesloten op het stadswater) en we hebben het laten testen en het is niet drinkbaar verklaart. Er zitten teveel bacteriën in.
    Vroeger dronk ik regelmatig kraantjeswater.

9. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Heb ook niet gestemd want ik drink allebei!
    Maar meestal koop ik een paar flesjes in de supermarkt en daarna vul ik ze een paar keer totdat ik weer nieuwe koop...

gr. Niki

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Allebei... Het ligt heel erg aan in welk deel van het land je water uit de kraan drinkt vind ik. Ik vind ons kraanwater lekker, maar als ik in andere steden een slokje neem proef ik duidelijk verschil :rolleyes:

Ow en als ik water koop, dan heeft Bar Le Duc de voorkeur. Evian vind ik niet te drinken, bah...

11. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Waarom kook je het eerst voor je het in de koelkast zet voor de lekkere frisheid?

Ik drink gewoon kraanwater hoor.
    Heerlijk!!

12. huupeltie

huupeltie Lid

26 jun 2006
    5
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Wapenveld
    Wij hebben hier ontzettend zuiver water, lekker en lekker goedkoop ;)

13. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik drink altiijd water uit de supermarkt heb ook altijd een flesje bij de hand.(net als eten) :)

Maar omdat ik het gewoon weg vertikt om te drinken kraan water toen mij vertelt werdt door de verloskundige dat je nooit weet waar de leiding water vandaan komt in verband met bacterie ofzo!!

sindsdien drink ik nooit uit de kraan zeker niet waar wij nu wonen.

Ik vond altijd van die kalk dingen in het water van die drijvende witte dingen bleehhhh :confused:

dus voor mij maar supermarkt water. (voor de kleine strax ook en dan kraanwater wel gekookt dan drink ik het wel op en geef ik het ook strax aan de kleine.

xxxxx loesmari

14. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Water uit de kraan in nederland is zo schoon dat je niet bang hoeft te zijn voor bacterien.
    Wel met water wat je lang laat staan, maar goed stilstaand water is altijd gevoelig voor dingetjes waar je niet op zit te wachten.

De kraamzorg van een vriendin van mij zegt zelfs dat het zo schoon is dat je je babytje best een voeding kan geven met lauw water direct uit de kraan.
    Dan moet je het wel direct geven. Vooraf voeding maken moet je wel weer van gekookt water doen.

15. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Het kraanwater hier in Amsterdam is erg lekker. Mijn ouders wonen in oost-Gelderland en daar is het water nogal kalkerig. Nee, dan Den Haag... Daar smaakte het kraanwater vroeger naar chloor. Ik weet niet hoe het nu is, want ik kom er amper meer sinds mijn grootouders er niet meer wonen. Vreselijk vond ik dat.

Anyway... Als ik ooit op het station bijvoorbeeld zin krijg in een flesje water, dan haal ik uhm... alles behalve Spa blauw eigenlijk. Ik vind Spa blauw echt een nietszeggend, laf watertje, volkomen smakeloos. Buh!

16. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Als ik onderweg ben dan koop ik wel eens een flesje water, ik drink heel erg veel water.
    Dit komt doordat ik een paar jaar geleden bij de weight watchers heb gezeten en 1 1/2 liter water per dag moest drinken, dit doe ik eigenlijk nog steeds (nog steeds eeuwig aan de lijn :( ).

Groetjes Senna

17. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik drink ook het meeste water uit de kraan. Onderweg haal ik soms een flesje spa blauw, evian of die van de v&d. En als de flesje leeg zijn vul ik ze met kraanwater en doe die in de koelkast. En heel af en toe drink ik bar le duc omdat het kraanwater niet overal bij me familie lekker smaakt.

Deel Deze Pagina