Hallo meiden, Ik heb even dringend jullie steun nodig . Wij zitten inmiddels in ronde 11 en ik heb nu al het idee dat het deze maand weer niet raak is. Ik heb een hele keurige cyclus, eisprong iedere maand op dezelfde dag. We doen het zeker om de dag, in de week van de eisprong zelfs iets meer. We hebben écht van alles geprobeerd: ovulatietesten, temperaturen enz. enz. Maar.. nog steeds niet zwanger. Deze week is het een jaar geleden dat ik de pil heb laten staan en het vliegt me ineens heel erg aan allemaal. - Wat ís er aan de hand? - Ben ik onvruchtbaar? - Waarom lukt het bij ons niet en zie ik om me heen alleen maar meiden die na 3, 4 maanden allemaal zwanger raken? - Mijn moeder was altijd na 2, 3 maanden weer zwanger, waarom ik niet? - Lukt het ons nog om op de 'natuurlijke' manier zwanger te raken of moeten we de MMM in? Ik ben er gewoon erg verdrietig van en zit er even helemaal doorheen. Kunnen jullie me oppeppen? Zijn er meiden die na 11 maanden of en jaar alsnog spontaan zwanger zijn geraakt?
Ja! Ik heb vanmorgen in ronde 12 positief getest, en zat na ongi in ronde 11 ook even stevig in een dip! Ik hield ook al rekening met de MM, maar het KAN dus wel! Houd vol meid!
Sorry meid, ik kan je helaas niet oppeppen. Zit in dezelfde situatie! Maar kop op; het komt vast wel goed, dat houden we ons hier allemaal voor! ' Dus.. probeer positief te blijven en wie weet ben jij wel gauw zwanger! Ik gun het je van harte en wens je veel sterkte toe! xx Roosje
bij ons lag het aan mij omdat ik geen gewone cyclus had maar wij zijn zwanger geraakt in de 14e ronde dus kop op. Loop je al bij de gyn ? Ik kan het mij heel goed voorstellen en dat mensen dan nog zeggen je moet er niet teveel mee bezig zijn dat kan nogal. Ik vind hoe langer je er mee bezig bent hoe meer je loopt te malen. Kop op en heel veel sterkte ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Moeilijk meis Ik zelf raak ook niet zo snel zwanger eerste x duurde het 14 mnd en 2e keer 10 mnd (mag alleen niet zwanger blijven) en wij liepen dus ook al in het zh maar bij ons is alles wel goed,, Anders eens naar je ha om wat standaard onderzoeken te doen? Maar euh koppie niet laten hangen he
ik kan je niet echt steunen maar ik zit in ronde 13 dus ik weet hoe je je voelt meid. ooit komt de dag dat we ook zwanger mogen zijn
Hey Jiska, Ook ik heb dagen dat ik denk ggrrrr..... Wij zitten nu in ronde 17 en zijn 14 maanden bezig. Mijn man heeft zwak zaad en dit is waarschijnlijk de oorzaak dat het iets langer duurt. Bij mij is alles tot nu toe goed. Wij wachten het ook af en willen bewust niet met de mmm beginnen omdat wij redelijke kans hebben om uiteindelijk toch zelf zwanger te worden. Geduld, geduld, geduld...... Succes heh? groetjes vanilia
Oh sorry, is niet echt een oppeppend verhaal........ Maar er zijn echt heèl wat meiden die na een jaar of anderhalf jaar gewoon zwanger zijn geworden hoor! Dus geef de moed niet op!
na 11 ronden was ik zomaar ineens zwanger! we hadden niet anders dan eerdere maanden gedaan, dus et was een verrassing! Geef de moed niet op, voor je et weet is et raak! liefs Mo
ik begrijp dat het heel moeilijk is misschien moet je eens met je huisarts gaan praten en eventueel naar de GYN om te kijken of er iets mis is als je gaat lopen malen wat het allemaal wel niet kan zijn wordt het er ook niet beter op denk ik.. sterkte
Ik had e moed ook al opgegeven, bij mijn zoon was het zo gepiept 5 maandjes, maar deze zwangerschap heb 13 maanden op zich laten wachten. Het kan echt zomaar ineens raak zijn voor je
Vanmorgen al een gelijk soort berichtje van José (is al behoorlijk naar onderen gezakt) Zal hetzelfde antwoord maar even quoten.... Heel triest, kan me voorstellen dat je er verdrietig van bent. Vooral als je het graag wilt, en het gebeurt maar niet, dan is dan heel sneu. Toch heb ik maar één raad: moed houden en gewoon doorgaan! Da's de enige kans dat het nog es een keertje goed komt. En gelukkig ben je nog heerlijk jong, dus nog jaren van kans! En het is denk ik heel goed om eens lekker een paar huilbuitjes te plengen, is de spanning er een beetje af. Heel veel succes ermee hoor. En als je het een beetje troost mag geven: zelfs na 19 jaar van hopen en wachten kan het nog gebeuren, zie mijn banner. Maar ik snap best dat dat slechts een zeer schrale troost is als je eigen handen nog steeds leeg zijn...
ik begrijp je ook erg goed, maar weet dat iedereen op zijn tijd zwanger raakt. Er is ook een topic voor meiden die al langer bezig zijn dan een jaar. Misschien dat je daar nog meer je ei kwijt kan. Het helpt soms om met meiden te praten die ook lang bezig zijn. je voelt je dan niet zo alleen. Ik ben nu zelf bijna 2 jaar bezig, wat ik nooit verwacht had, maar goed, het is nu eenmaal zo, en ik weet/hoop dat onze tijd ook nog komt. Veel succes! liefs wies
Ik zit ook in hetzelfde schuitje, en het wordt ook steeds moeilijker voor mij , echt iedereen maar dan iedereen wordt zwanger om ons heen. sommige in 1x sommige hebben er ook wel 2,5 jaar over gedaan. Ik ben van plan om deze week nog een afspraak bij de ha te maken, want ik trek het nu ook ff niet meer.
hey jiska, ik loop net iets op je voor en zit net in alle onderzoeken bij de gyn. ik voel me er aan de ene kant niet zo goed bij, maar heb aan de andere kant ook wel rust dat het nu onderzocht wordt. als er een reden is waarom het niet lukt, weet ik in ieder geval dat ik niet elke maand toch weer hoopvol teleurgesteld word. en misschien is er nog wat aan te doen en lukt het daardoor wel. en misschien is er wel niets aan de hand, maar is het gewoon een kwestie van geduld... wat mijn gyn zei: zie het als mens erger je niet, het ene spel gooi je meteen 6 en het andere spel soms rondes achter elkaar niet. het betekent niet dat het ook niet gaat lukken! en realiseer je dat we gewend zijn om vanalles te plannen in ons leven (samenwonen, andere baan, verhuizen), dat we denken dat we kinderen ook kunnen plannen. en dat blijkt bij ons niet het geval. ik schrok er ook van dat ik dacht: stel dat we over een jaar ofzo wel een kind hebben en dat ik terug kijk op deze tijd en dat ik me deze tijd herinner als wachten op een kind. als dat kind er eenmaal is, kun je niet meer spontaan naar de film, of een avondje biertjes drinken en de ochtend erna lang uitslapen. ik probeer me nu dus ook te richten op het mooie van deze tijd! en kijk nog eens terug in het andere door jou gestarte topic 'langer dan een half jaar bezig' hoeveel meiden daar na maanden toch zwanger geworden zijn. en jank gewoon eens een avondje, omdat het ook ontzettend balen is dat je het zo graag wil en dat het al zo lang niet lukt. dat je had gehoopt de medische molen voor te blijven en dat dat misschien wel niet lukt. en de dag erna ziet het er toch weer wat minder somber uit. of negeer al mijn adviezen en doe lekker wat goed voelt voor jou! veel succes met de stap naar de huisarts (mocht het nodig blijken!) dikke knuffel en hoop dat je je snel weer wat beter voelt. liefs, lauwie
Ik weet hoe je je voelt meis, wij zijn nu 18 maanden bezig wel met 2 miskramen ertussen maar wil nu ook niet lukken. Wij gaan volgende als het volgende maand niet raak is door naar het ziekenhuis, dan is t 9 maanden na 1e miskraam. Misschien moet je ook eens naar de huisarts gaan en vragen of je doorgestuurd kunt worden.
vergeet niet dat een jaar "normaal" is meid en dat de uitzonderingen juist diegene zijn die "snel" zwanger worden....(dachten wij ook hoor) men gaat er altijd in het begin van uit wel even "snel" zwanger te worden (binnen 6-8 mnd) maar de praktijk wijst vaak wat anders uit.... omdat ik bij de twee andere kids ook "snel" zwanger was (1e ronde en door de pil heen) zijn we na 11 mnd naar de gyn geweest en hebben we zijn zaad laten testen wat dus niet goed bleek te zijn, en ook alle andere onderzoeken die daarna kwamen waren dus niet goed... wij zouden dus zwanger kunnen worden met behulp van de mm maar hadden 2 wkn voor we uiteindelijk terug moesten naar het umc 3 posi testen in handen terwijl het dus eigenlijk "niet mogelijk" was zelfs zwanger te worden... dus uiteindelijk is het ons toch zelf gelukt...probeer niet bij de pakken neer te zitten en vergeet niet dat het nog niet "abnormaal" is maar wat je eventueel zou kunnen doen is aan je ha vragen of ze het zaad van je man "vast" zouden kunnen testen... succes in ieder geval
Hoi Smoekie, Toch blijf ik me er over verbazen dat je 1 tot 1 1/2 jaar uit moet trekken om zwanger te worden en dat het heel 'normaal' is om dan zwanger te raken. En dat bij stellen die binnen 3 tot 8 maanden of iets langer zwanger raken juist 'snel' is en meer uitzondering. Toch lijkt het net of de groep die binnen een paar maanden zwanger is vèèl groter is. Dit is dan geen uitzondering meer? Zelf vind ik binnen 1 tot 1 1/2 jaar zwanger worden ook normaal, aangezien het gewoon zo'n complex iets is en alles moet 'kloppen' op dat moment voor de bevruchting. Toch grijpt het je soms wel aan als je maar overal om je heen hoort, ik was binnen 2 keer proberen zwanger! Maar ja, iedereen komt een keertje aan de beurt. Gr. Vanilia
Dat lijkt zo op dit forum meid maar van wat je hier leest is maar een klein gedeelte Als je kijkt heb je 12x per jaar kans om zwanger te worden dus zoveel kansen zijn dat er in principe niet, je moet maar net op het goede moment geklust hebben, de juiste zwemmer moet maar net bij het juiste eitje naar binnen kunnen dus het zijn zoveel factoren die er mee spelen om zwanger te worden dat het ook niet zo vreemd is natuurlijk Wat wel zo is, is dat als je eenmaal besluit om zwanger te willen worden het lijkt alsof iedereen om je heen zo maar even zwanger is . En het is ook logisch dat je ongeduldig bent als je zwanger wilt worden je wilt het het liefste gisteren nog dan vandaag hadden wij ook hoor, en op een gegeven moment ga je je van alles in het hoofd halen van zal het nog wel lukken etc etc Maar als het je gegeven is gebeurd het echt nog wel daar ben ik inmiddels toch wel van overtuigd . Gr.smoekie
Hallo meiden, Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Gek, maar het werkt echt. Ik voel me vandaag stukken en beter en zie het weer helemaal zitten. Smoekie, natuurlijk weet ik dat je zo een jaar bezig kan zijn. Alleen kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het gemiddelde (zeker bij de 'jonge' meiden) ruim ónder het jaar ligt. Maar oké, het geeft me moed als ik hoor dat er evengoed nog meiden zijn die na 11, 12 maanden zonder hulp zwanger worden. Fijn om ook reacties te krijgen van 'lotgenoten' die net als ik al lang(er) bezig zijn. Jullie ook heel veel succes gewenst, meiden! Onze tijd komt gewoon! Ik heb deze week een afspraak met de huisarts. Ik heb nl. al zo'n 3 maanden een opgezette buik, bij tijden misselijk, last van m'n darmen en een heftige menstruatie met grote stolsels. Dit zijn nu precies symptomen die horen bij een vleesboom (of zelfs meerdere). Ik heb nu wat rondgesnuffeld op internet en volgens mij kan het niet missen... Ik las ook dat je (als je wat grotere vleesbomen hebt) moeilijk zwanger kan worden omdat het de innesteling moeilijker maakt. Nou ja, ik ga met dit verhaal deze week naar m'n huisarts. Ben benieuwd!